Novináři se Charlesa Leclerca zeptali na to, koho by chtěl mít u Ferrari jako týmového parťáka. Monačan ukázal na svého dlouholetého kamaráda Pierre Gaslyho.
O tom, kdo bude od příští sezony parťákem Charlesa Leclerca Ferrari ještě nerozhodlo. Variant je hned několik. Ta základní spočívá v prodloužení smlouvy mezi Scuderií a Sebastianem Vettelem. Pak jsou tu ale i další mmožnosti, které se více či méně skloňují.
Spekulace hovoří například o Danielu Ricciardovi či Carlosi Sainzovi. Oba jsou údajně zapsání na seznamu alternativ v případě, že jednání se Sebastianem Vettelem selžou.
Novináři se zároveň zeptali Charlesa Leclerca, koho by si on přál jako týmového kolegu. Tedy pokud by měl neomezený výběr. Odpověď mladého Monačana možná překvapí. Vítěz dvou Velkých cen by si zvolil Pierre Gaslyho. Oba piloty totiž pojí přátelství už z dob jejich vzájemného zápolení na motokárách.
„Pokud by byl v týmu Pierre, bylo by to super. Byli jsme týmovými kolegy už v dobách závodění na motokárách, já na tyhle doby moc rád vzpomínám. Bývalo to parádní. V týmu bychom si určitě rozuměli, já ale budu respektovat jakoukoli volbu týmu," říká Leclerc.
Gaslymu jeho angažmá v elitní stáji nevyšlo, přičemž po přeřazení zpět do „béčkového" Alpha Tauri si bude muset na svou další velkou šanci počkat. Otázkou přitom také je, jestli se jí vůbec dočká. Formule 1 totiž možnosti na reparát nerozdává jen tak.
Pódiové umístění ze závodu v Brazílii však může Gaslymu právě takovou šanci zaručit. Bude tomu opravdu tak?
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.