Novináři se Charlesa Leclerca zeptali na to, koho by chtěl mít u Ferrari jako týmového parťáka. Monačan ukázal na svého dlouholetého kamaráda Pierre Gaslyho.
O tom, kdo bude od příští sezony parťákem Charlesa Leclerca Ferrari ještě nerozhodlo. Variant je hned několik. Ta základní spočívá v prodloužení smlouvy mezi Scuderií a Sebastianem Vettelem. Pak jsou tu ale i další mmožnosti, které se více či méně skloňují.
Spekulace hovoří například o Danielu Ricciardovi či Carlosi Sainzovi. Oba jsou údajně zapsání na seznamu alternativ v případě, že jednání se Sebastianem Vettelem selžou.
Novináři se zároveň zeptali Charlesa Leclerca, koho by si on přál jako týmového kolegu. Tedy pokud by měl neomezený výběr. Odpověď mladého Monačana možná překvapí. Vítěz dvou Velkých cen by si zvolil Pierre Gaslyho. Oba piloty totiž pojí přátelství už z dob jejich vzájemného zápolení na motokárách.
„Pokud by byl v týmu Pierre, bylo by to super. Byli jsme týmovými kolegy už v dobách závodění na motokárách, já na tyhle doby moc rád vzpomínám. Bývalo to parádní. V týmu bychom si určitě rozuměli, já ale budu respektovat jakoukoli volbu týmu," říká Leclerc.
Gaslymu jeho angažmá v elitní stáji nevyšlo, přičemž po přeřazení zpět do „béčkového" Alpha Tauri si bude muset na svou další velkou šanci počkat. Otázkou přitom také je, jestli se jí vůbec dočká. Formule 1 totiž možnosti na reparát nerozdává jen tak.
Pódiové umístění ze závodu v Brazílii však může Gaslymu právě takovou šanci zaručit. Bude tomu opravdu tak?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.