Novináři se Charlesa Leclerca zeptali na to, koho by chtěl mít u Ferrari jako týmového parťáka. Monačan ukázal na svého dlouholetého kamaráda Pierre Gaslyho.
O tom, kdo bude od příští sezony parťákem Charlesa Leclerca Ferrari ještě nerozhodlo. Variant je hned několik. Ta základní spočívá v prodloužení smlouvy mezi Scuderií a Sebastianem Vettelem. Pak jsou tu ale i další mmožnosti, které se více či méně skloňují.
Spekulace hovoří například o Danielu Ricciardovi či Carlosi Sainzovi. Oba jsou údajně zapsání na seznamu alternativ v případě, že jednání se Sebastianem Vettelem selžou.
Novináři se zároveň zeptali Charlesa Leclerca, koho by si on přál jako týmového kolegu. Tedy pokud by měl neomezený výběr. Odpověď mladého Monačana možná překvapí. Vítěz dvou Velkých cen by si zvolil Pierre Gaslyho. Oba piloty totiž pojí přátelství už z dob jejich vzájemného zápolení na motokárách.
„Pokud by byl v týmu Pierre, bylo by to super. Byli jsme týmovými kolegy už v dobách závodění na motokárách, já na tyhle doby moc rád vzpomínám. Bývalo to parádní. V týmu bychom si určitě rozuměli, já ale budu respektovat jakoukoli volbu týmu," říká Leclerc.
Gaslymu jeho angažmá v elitní stáji nevyšlo, přičemž po přeřazení zpět do „béčkového" Alpha Tauri si bude muset na svou další velkou šanci počkat. Otázkou přitom také je, jestli se jí vůbec dočká. Formule 1 totiž možnosti na reparát nerozdává jen tak.
Pódiové umístění ze závodu v Brazílii však může Gaslymu právě takovou šanci zaručit. Bude tomu opravdu tak?
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.