Claire Williams má obavy o budoucnost svého týmu. Pokud by se kolotoč závodů Formule 1 brzy neroztočil, mohlo by to podle ní mít pro stáj z Grove nedozírné následky.
Současná krize bude mít nepochybně dopad na celou společnost. Výjimku netvoří ani svět Formule 1. Šéf McLarenu Andreas Seidl se před nedávnem nechal slyšet, že královna motorsportu může v důsledku nynější situace přijít i o několik týmů. V podobném duchu mluví také nejvýše postavený činovník Williamsu Claire Williams.
Ta tvrdí, že pokud by letoší sezona neodstartovala, ocitnul by se její tým ve velkých problémech. „Je to velmi těžká situace. Celý svět se s ní potýká. Je důležité vědět, kdy budeme znovu závodit. Uvědomme si, že my jsme patrně jeden z posledních nezávislých týmů, který ve startovním poli zůstal," říká Williamsová.
Šéfka Williamsu očekává letos spíše méně závodů. Prioritou podle ní je, aby byly všechny maximálně bezpečné. Claire zároveň požaduje další snížení rozpočtového stropu, současný model je z jejího pohledu do budoucna nevyhovující.
„Všichni chceme přežít. Je důležité učinit kroky, které v případě stejné situace jako je ta nynější zajistí, abychom se s jejími dopady nemuseli potýkat tolik co teď," líčí.
Stáj z Grove na tom byla z pohledu financí bídné ještě před současnými společenskými nepříjemnostmi. Její rozpočet totiž rozhodně nepatřil k těm nejvyšším. To se potvrdilo i během loňských testů, tehdy Williams nestihl svůj vůz zkompletovat včas. To mělo za následek ztrátu několika přípravných dní.
Aktuální potíže by tak mohly být začátkem definitivního konce dalšího slavného týmu, který se nesmazatelným písmem zapsal do historie Formule 1.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.