Claire Williams má obavy o budoucnost svého týmu. Pokud by se kolotoč závodů Formule 1 brzy neroztočil, mohlo by to podle ní mít pro stáj z Grove nedozírné následky.
Současná krize bude mít nepochybně dopad na celou společnost. Výjimku netvoří ani svět Formule 1. Šéf McLarenu Andreas Seidl se před nedávnem nechal slyšet, že královna motorsportu může v důsledku nynější situace přijít i o několik týmů. V podobném duchu mluví také nejvýše postavený činovník Williamsu Claire Williams.
Ta tvrdí, že pokud by letoší sezona neodstartovala, ocitnul by se její tým ve velkých problémech. „Je to velmi těžká situace. Celý svět se s ní potýká. Je důležité vědět, kdy budeme znovu závodit. Uvědomme si, že my jsme patrně jeden z posledních nezávislých týmů, který ve startovním poli zůstal," říká Williamsová.
Šéfka Williamsu očekává letos spíše méně závodů. Prioritou podle ní je, aby byly všechny maximálně bezpečné. Claire zároveň požaduje další snížení rozpočtového stropu, současný model je z jejího pohledu do budoucna nevyhovující.
„Všichni chceme přežít. Je důležité učinit kroky, které v případě stejné situace jako je ta nynější zajistí, abychom se s jejími dopady nemuseli potýkat tolik co teď," líčí.
Stáj z Grove na tom byla z pohledu financí bídné ještě před současnými společenskými nepříjemnostmi. Její rozpočet totiž rozhodně nepatřil k těm nejvyšším. To se potvrdilo i během loňských testů, tehdy Williams nestihl svůj vůz zkompletovat včas. To mělo za následek ztrátu několika přípravných dní.
Aktuální potíže by tak mohly být začátkem definitivního konce dalšího slavného týmu, který se nesmazatelným písmem zapsal do historie Formule 1.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.