Claire Williams má obavy o budoucnost svého týmu. Pokud by se kolotoč závodů Formule 1 brzy neroztočil, mohlo by to podle ní mít pro stáj z Grove nedozírné následky.
Současná krize bude mít nepochybně dopad na celou společnost. Výjimku netvoří ani svět Formule 1. Šéf McLarenu Andreas Seidl se před nedávnem nechal slyšet, že královna motorsportu může v důsledku nynější situace přijít i o několik týmů. V podobném duchu mluví také nejvýše postavený činovník Williamsu Claire Williams.
Ta tvrdí, že pokud by letoší sezona neodstartovala, ocitnul by se její tým ve velkých problémech. „Je to velmi těžká situace. Celý svět se s ní potýká. Je důležité vědět, kdy budeme znovu závodit. Uvědomme si, že my jsme patrně jeden z posledních nezávislých týmů, který ve startovním poli zůstal," říká Williamsová.
Šéfka Williamsu očekává letos spíše méně závodů. Prioritou podle ní je, aby byly všechny maximálně bezpečné. Claire zároveň požaduje další snížení rozpočtového stropu, současný model je z jejího pohledu do budoucna nevyhovující.
„Všichni chceme přežít. Je důležité učinit kroky, které v případě stejné situace jako je ta nynější zajistí, abychom se s jejími dopady nemuseli potýkat tolik co teď," líčí.
Stáj z Grove na tom byla z pohledu financí bídné ještě před současnými společenskými nepříjemnostmi. Její rozpočet totiž rozhodně nepatřil k těm nejvyšším. To se potvrdilo i během loňských testů, tehdy Williams nestihl svůj vůz zkompletovat včas. To mělo za následek ztrátu několika přípravných dní.
Aktuální potíže by tak mohly být začátkem definitivního konce dalšího slavného týmu, který se nesmazatelným písmem zapsal do historie Formule 1.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.