Angažmá Daniela Ricciarda u Renaultu zatím příliš nevychází. Australský závodník tak začíná pokukovat po jiných možnostech. Jednou z nich je i návrat k Red Bullu.
Daniel Ricciardo je bezesporu jedním z lídrů současné jezdecké generace. Třicetiletý rodák z Perthu si udělal jméno zejména díky působení u Red Bullu. V overalu rudých býků strávil sezony 2014 až 2018. Získal zde několik vítězství, celou řadu pódiových umístění a v neposlední řadě dost významný kredit, který z něj udělal jednoho z nejlépe vnímaných pilotů současné doby.
S příchodem Maxe Verstappena ale Ricciardova pozice u rudých býků oslabila. Rakouská stáj se začala postupně stále více a více soustředit na mladého Holanďana. Když k tomu připočteme několik vzájemných incidentů, přičemž ten nejvážnější se pravděpodobně odehrál před dvěma lety v Baku, není se co divit, že Australan změnil před sezonou 2019 svého zaměstnavatele.
Namířil si to k Renaultu. Ve francouzském továrním týmu podepsal lukrativní smlouvu, která mu zajistila pohádkový příjem v řádu několika desítek milionů dolarů ročně.
Kromě toho zde byla a možná stále ještě je solidní perspektiva při výhledu do budoucna. Právě Ricciardo totiž měl být klíčovou personou, okolo které postaví Renault svůj návrat zpět na vrchol. Podobná role stěžejního architekta byla kdysi v Enstone přidělena také Fernandu Alonsovi.
Pro Španěla z toho tehdy rezultovaly dva mistrovské tituly. Jenže tato meta je nyní Danielu Ricciardovi na hony vzdálena. Renault se trápí a zdá se, že pohár Australanovi trpělivosti není bezedný. Nyní se nechal slyšet, že by si dokázal představit svůj návrat zpět k Red Bullu.
„Návrat do Red Bullu nevylučuji. Ve svém životě jsem se naučil, že byste nikdy neměli říkat nikdy. Vše je možné. Proto opravdu nic nevylučuji. Za normálních okolností by už teď běžela sezona. Jednalo by se o různých smlouvách, lidé by nás hodnotili podle naší formy... Teď ale nikdo neví, co se stane, takže uvidíme," praví Ricciardo.
Vrátí se zpátky tam, kde mu pšenka kvetla ze všeho nejvíc?
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.