Angažmá Daniela Ricciarda u Renaultu zatím příliš nevychází. Australský závodník tak začíná pokukovat po jiných možnostech. Jednou z nich je i návrat k Red Bullu.
Daniel Ricciardo je bezesporu jedním z lídrů současné jezdecké generace. Třicetiletý rodák z Perthu si udělal jméno zejména díky působení u Red Bullu. V overalu rudých býků strávil sezony 2014 až 2018. Získal zde několik vítězství, celou řadu pódiových umístění a v neposlední řadě dost významný kredit, který z něj udělal jednoho z nejlépe vnímaných pilotů současné doby.
S příchodem Maxe Verstappena ale Ricciardova pozice u rudých býků oslabila. Rakouská stáj se začala postupně stále více a více soustředit na mladého Holanďana. Když k tomu připočteme několik vzájemných incidentů, přičemž ten nejvážnější se pravděpodobně odehrál před dvěma lety v Baku, není se co divit, že Australan změnil před sezonou 2019 svého zaměstnavatele.
Namířil si to k Renaultu. Ve francouzském továrním týmu podepsal lukrativní smlouvu, která mu zajistila pohádkový příjem v řádu několika desítek milionů dolarů ročně.
Kromě toho zde byla a možná stále ještě je solidní perspektiva při výhledu do budoucna. Právě Ricciardo totiž měl být klíčovou personou, okolo které postaví Renault svůj návrat zpět na vrchol. Podobná role stěžejního architekta byla kdysi v Enstone přidělena také Fernandu Alonsovi.
Pro Španěla z toho tehdy rezultovaly dva mistrovské tituly. Jenže tato meta je nyní Danielu Ricciardovi na hony vzdálena. Renault se trápí a zdá se, že pohár Australanovi trpělivosti není bezedný. Nyní se nechal slyšet, že by si dokázal představit svůj návrat zpět k Red Bullu.
„Návrat do Red Bullu nevylučuji. Ve svém životě jsem se naučil, že byste nikdy neměli říkat nikdy. Vše je možné. Proto opravdu nic nevylučuji. Za normálních okolností by už teď běžela sezona. Jednalo by se o různých smlouvách, lidé by nás hodnotili podle naší formy... Teď ale nikdo neví, co se stane, takže uvidíme," praví Ricciardo.
Vrátí se zpátky tam, kde mu pšenka kvetla ze všeho nejvíc?
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.