Carlos Sainz zažil u McLarenu skvělý loňský ročník. Podařené výkony jej nasměrovaly mezi nejžádanější zboží přestupového trhu. Mladý Španěl by prý mohl zamířit do Ferrari.
Současná doba, která je ovlivněna koronavirem, by snesla přívlastek zamrzlá. Mnoho věcí zkrátka hodně zpomalilo, doba už nemá takový spád, jako ještě pár měsíců dozadu.
O Formuli 1 to platí také. Svět nejrychlejších monopostů na světě se zastavil. Přesto se tu a tam objeví nějaká zajímavá spekulace, která stojí za to, abychom se o ní zmínili. Jednou takovou je možný přesun Carlose Sainze z McLarenu do Ferrari.
Španělský pilot získal za poslední rok, kdy byl součástí britské stáje, vysoký kredit. Jeho výkony měly neustále vzrůstající tendenci, a co víc, Sainz dokázal svým příkladem motivovat ostatní zaměstnance týmu v neustálém zlepšování se. To je možná ještě cennější atribut než ten, který se dá spočítat získanými body do tabulky šampionátu.
Jednoduše řečeno Carlos ukázal, že umí být lídrem. Koneckonců se to od něj tak nějak očekává. Ostatně, pokud je vaším otcem legendární Carlos Sainz senior, jeden z nejlepších automobilových závodníků všech dob, tak vám osud nadělil opravdu dobré geny.
Ale zpět k juniorovi. Mladý Sainz se svými letošními výkony katapultoval mezi nejžádanější zboží na přestupovém trhu zvlášť, když mu ve Wokingu končí smlouva a prodloužení nové zatím oznámeno nebylo.
Spekulace tvrdí, že dalším působištěm ambiciózního Španěla může být Ferrari. V Maranellu se pod Sebastianem Vettelem kýve pomyslná židle, přičemž jako případná náhrada, je zmiňován právě Sainz.
„V McLarenu jsem spokojený. Když jsem do týmu přicházel, věděli jsme, že nás čeká velká výzva. Myslím si, že letos jsme učinili opravdu dobrý krok vpřed, líčí Sainz své aktuální rozpoložení v McLarenu.
„Je samozřejmě příjemné, když vás ostatní spojují i s jinými týmy. Ukazuje to, že si váží vaší práce. Já se teď ale soustředím na McLaren. Už na počátku roku jsme vedli nějaká jednání, která měla prodloužit mou stávající smlouvu. Pak se však celý svět začal soustředit na mnohem podstatnější věci, takže vše je teď ochromené. A přestup k Ferrari? To komentovat nebudu," uzavřel Sainz.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.