Carlos Sainz zažil u McLarenu skvělý loňský ročník. Podařené výkony jej nasměrovaly mezi nejžádanější zboží přestupového trhu. Mladý Španěl by prý mohl zamířit do Ferrari.
Současná doba, která je ovlivněna koronavirem, by snesla přívlastek zamrzlá. Mnoho věcí zkrátka hodně zpomalilo, doba už nemá takový spád, jako ještě pár měsíců dozadu.
O Formuli 1 to platí také. Svět nejrychlejších monopostů na světě se zastavil. Přesto se tu a tam objeví nějaká zajímavá spekulace, která stojí za to, abychom se o ní zmínili. Jednou takovou je možný přesun Carlose Sainze z McLarenu do Ferrari.
Španělský pilot získal za poslední rok, kdy byl součástí britské stáje, vysoký kredit. Jeho výkony měly neustále vzrůstající tendenci, a co víc, Sainz dokázal svým příkladem motivovat ostatní zaměstnance týmu v neustálém zlepšování se. To je možná ještě cennější atribut než ten, který se dá spočítat získanými body do tabulky šampionátu.
Jednoduše řečeno Carlos ukázal, že umí být lídrem. Koneckonců se to od něj tak nějak očekává. Ostatně, pokud je vaším otcem legendární Carlos Sainz senior, jeden z nejlepších automobilových závodníků všech dob, tak vám osud nadělil opravdu dobré geny.
Ale zpět k juniorovi. Mladý Sainz se svými letošními výkony katapultoval mezi nejžádanější zboží na přestupovém trhu zvlášť, když mu ve Wokingu končí smlouva a prodloužení nové zatím oznámeno nebylo.
Spekulace tvrdí, že dalším působištěm ambiciózního Španěla může být Ferrari. V Maranellu se pod Sebastianem Vettelem kýve pomyslná židle, přičemž jako případná náhrada, je zmiňován právě Sainz.
„V McLarenu jsem spokojený. Když jsem do týmu přicházel, věděli jsme, že nás čeká velká výzva. Myslím si, že letos jsme učinili opravdu dobrý krok vpřed, líčí Sainz své aktuální rozpoložení v McLarenu.
„Je samozřejmě příjemné, když vás ostatní spojují i s jinými týmy. Ukazuje to, že si váží vaší práce. Já se teď ale soustředím na McLaren. Už na počátku roku jsme vedli nějaká jednání, která měla prodloužit mou stávající smlouvu. Pak se však celý svět začal soustředit na mnohem podstatnější věci, takže vše je teď ochromené. A přestup k Ferrari? To komentovat nebudu," uzavřel Sainz.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.