Eddie Jordan zvolil za nejlepšího jezdce Alaina Prosta. V rozhovoru vysvětluje, proč si nevybral Michaela Schumachera.
Otázka, kdo je nejlepší pilot Formule 1 všech dob, zaměstnává už od nepaměti snad všechny formulové odborníky i fanoušky. Nejednou se při takových debatách strhnou vášnivé diskuze a mnohdy i hádky, někdy doslova až na krev.
Padá přitom celá řada jmen. Například Senna, Schumacher, Prost nebo Fangio. Objektivně je třeba říci, že nelze směrodatné srovnávat piloty z různých dekád. Každá doba totiž měla svá charakteristická specifika, která ji dělala jedinečnou.
Eddie Jordan zažil takových dekád několik. Může tak docela dobře porovnávat. K řadě velikánů našeho sportu měl navíc velmi blízko. Vždyť třeba takový Michael Schumacher v jeho stáji kdysi s královnou motorsportu začínal.
Sedminásobný mistr světa a legenda Ferrari však pro Jordana není tím nejlepším. Eddie uznává Schumacherovy kvality, vadí mu ale jedna věc. Tou je Němcův permanentní statut týmové jedničky. Díky němu se prý kolem Schumachera vždy točil celý tým.
„Michael je bezpochyby jedním z nejlepších jezdců všech dob. Byl mimořádně talentovaný. Já s ním mám ale jeden zásadní problém. Jemu vždy náležela pozice týmové jedničky. Barichello, Irvine i všichni ostatní, tak byli odstaveni na druhou kolej," praví Jordan.
„Mnoho lidí tvrdí, že nejlepším ze všech byl Sernna. Já myslím, že Schumacher se mu z hlediska talentu minimálně vyrovnal a možná ho i předčil, ale z výše zmíněných důvodů pro mě není tím nejlepším. Já bych za posledních 30 let zvolil Alaina Prosta."
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.