Eddie Jordan zvolil za nejlepšího jezdce Alaina Prosta. V rozhovoru vysvětluje, proč si nevybral Michaela Schumachera.
Otázka, kdo je nejlepší pilot Formule 1 všech dob, zaměstnává už od nepaměti snad všechny formulové odborníky i fanoušky. Nejednou se při takových debatách strhnou vášnivé diskuze a mnohdy i hádky, někdy doslova až na krev.
Padá přitom celá řada jmen. Například Senna, Schumacher, Prost nebo Fangio. Objektivně je třeba říci, že nelze směrodatné srovnávat piloty z různých dekád. Každá doba totiž měla svá charakteristická specifika, která ji dělala jedinečnou.
Eddie Jordan zažil takových dekád několik. Může tak docela dobře porovnávat. K řadě velikánů našeho sportu měl navíc velmi blízko. Vždyť třeba takový Michael Schumacher v jeho stáji kdysi s královnou motorsportu začínal.
Sedminásobný mistr světa a legenda Ferrari však pro Jordana není tím nejlepším. Eddie uznává Schumacherovy kvality, vadí mu ale jedna věc. Tou je Němcův permanentní statut týmové jedničky. Díky němu se prý kolem Schumachera vždy točil celý tým.
„Michael je bezpochyby jedním z nejlepších jezdců všech dob. Byl mimořádně talentovaný. Já s ním mám ale jeden zásadní problém. Jemu vždy náležela pozice týmové jedničky. Barichello, Irvine i všichni ostatní, tak byli odstaveni na druhou kolej," praví Jordan.
„Mnoho lidí tvrdí, že nejlepším ze všech byl Sernna. Já myslím, že Schumacher se mu z hlediska talentu minimálně vyrovnal a možná ho i předčil, ale z výše zmíněných důvodů pro mě není tím nejlepším. Já bych za posledních 30 let zvolil Alaina Prosta."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.