Martin Brundle si myslí, že špatné výkony Sebastiana Vettela ze sezony 2014, mohly být do jisté míry záměrné. Vettel prý chtěl aktivovat výstupní klauzuli, která mu umožňovala přestoupit k Ferrari.
Konec sezony 2013 přinesl Sebastianu Vettelovi vrcholné momenty jeho slávy. Němec, který tehdy oblékal kombinézu Red Bullu právě dobyl svůj čtvrtý mistrovský titul a zdálo se, že mu nebude ve zdolávání dalších rekordů nic bránit.
Pak ale přišel zlom. S nástupem nových hybridních pravidel, jež vešly v platnost o rok později, skončila dominance Red Bullu i Sebastiana Vettela. Ke slovu se totiž dostal Mercedes, který vládne dodnes. Pro Seba byla celá situace o to horší, že v roce 2014 vyfasoval u Red Bullu nového týmového kolegu.
Který mu pořádně zavařil...
Mladý a ambiciózní Daniel Ricciardo totiž Vettela v konečném hodnocení šampionátu dokázal zdolat, což je dodnes patrně nejcennější skalp jeho kariéry. Něměc pak zvednul pomyslné kotvy, načež zamířil k Ferrari. Do stáje, která byla už od dob Vettelova idolu Michaela Schumachera jeho snem.
Martin Brundle nyní vyslovil domněnku, podle které mohly být Vettelovy špatné výkony změrné. Čtyřnásobný šampion prý mohl chtít aktivovat výstupní klauzuli, která ho opravňovala k přestupu do Maranella.
„Nikdy jsem neporozuměl Vettelově tragické sezoně 2014. Mnoho lidí říkalo, že mu nesedla nová pravidla, ale když se podíváte na jeho přesun do Ferrari, tak tam se mu od prvního závodu dařilo. Možná, že prostě chtěl přestoupit do Ferrari, tak jezdil způsobem, který mu umožnil předčasný konec u Red Bullu a aktivování výstupní klauzule," zamýšlí se Martin Brundle.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.