Martin Brundle si myslí, že špatné výkony Sebastiana Vettela ze sezony 2014, mohly být do jisté míry záměrné. Vettel prý chtěl aktivovat výstupní klauzuli, která mu umožňovala přestoupit k Ferrari.
Konec sezony 2013 přinesl Sebastianu Vettelovi vrcholné momenty jeho slávy. Němec, který tehdy oblékal kombinézu Red Bullu právě dobyl svůj čtvrtý mistrovský titul a zdálo se, že mu nebude ve zdolávání dalších rekordů nic bránit.
Pak ale přišel zlom. S nástupem nových hybridních pravidel, jež vešly v platnost o rok později, skončila dominance Red Bullu i Sebastiana Vettela. Ke slovu se totiž dostal Mercedes, který vládne dodnes. Pro Seba byla celá situace o to horší, že v roce 2014 vyfasoval u Red Bullu nového týmového kolegu.
Který mu pořádně zavařil...
Mladý a ambiciózní Daniel Ricciardo totiž Vettela v konečném hodnocení šampionátu dokázal zdolat, což je dodnes patrně nejcennější skalp jeho kariéry. Něměc pak zvednul pomyslné kotvy, načež zamířil k Ferrari. Do stáje, která byla už od dob Vettelova idolu Michaela Schumachera jeho snem.
Martin Brundle nyní vyslovil domněnku, podle které mohly být Vettelovy špatné výkony změrné. Čtyřnásobný šampion prý mohl chtít aktivovat výstupní klauzuli, která ho opravňovala k přestupu do Maranella.
„Nikdy jsem neporozuměl Vettelově tragické sezoně 2014. Mnoho lidí říkalo, že mu nesedla nová pravidla, ale když se podíváte na jeho přesun do Ferrari, tak tam se mu od prvního závodu dařilo. Možná, že prostě chtěl přestoupit do Ferrari, tak jezdil způsobem, který mu umožnil předčasný konec u Red Bullu a aktivování výstupní klauzule," zamýšlí se Martin Brundle.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.