Pokud se sezóna Formule 1 letos rozběhne, pak podle Frederica Vasseura týmy nebudou mít moc prostoru na stahování náskoku rychlejších soupeřů, protože bude třeba v krátké době odjet spoustu závodů.
Pokud se podaří zvládnout pandemii koronaviru a ještě letos se začne závodit, týmy budou čelit velké výzvě, aby vše během několika intenzivních měsíců zvládly. Nejspíš je plně zaměstná samotná účast na závodech, takže nebudou mít čas na agresivní vývoj nových dílů ve snaze dotáhnout se na soupeře před sebou.
"Když před sebou budete mít 15 závodů v řadě, tak je to určitě lepší mít dobré auto hned od počátku. Bude to celkem těžké - neříkám nemožné, protože nic není nemožné, ale bude to celkem těžké se zlepšit. Mnohem těžší, než kdybyste na to měli 10 měsíců," říká Vasseur.
"Ale taková jsou fakta. Je to tak a nemáme si moc na co stěžovat. Půjde o rozhodnutí, které má zachránit Formuli 1. Všichni jsme v tom společně a podle mě jde o důležité rozhodnutí. Samozřejmě to bude mít své stinné stránky, pokud bude začátek obtížný, ale tak už to je," bere šéf Alfy Romeo věci tak, jak jsou.
Týmy musely protáhnout uzavírku svých továren na pět týdnů, což se ještě zřejmě prodlouží, dokud nebude jasněji v otázce zahájení závodní sezóny. A když se vrátí zpět do práce, podle Vasseura se budou muset soustředit na jiné věci, než tomu obvykle bývá.
"Jakmile znovu otevřeme, vložíme veškeré zdroje do současné sezóny. Budeme-li mít zhruba 15 či 18 závodů za sebou, pak budete muset začít s obrovským množstvím běžných dílů," upozorňuje na nutnost se předzásobit, aby měli dostatek všeho pro provoz obou vozů, až se začne závodit.
"Mnohem více se tedy budeme soustředit na výrobu než na cokoliv jiného, protože se mezi závody nebudete vracet zpět do továrny. Půjde o trochu jiné cvičení. Myslím, že během sezóny se budeme méně věnovat vývoji. Musíme však čelit jiným potížím," dodává Vasseur.
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.