Pokud se sezóna Formule 1 letos rozběhne, pak podle Frederica Vasseura týmy nebudou mít moc prostoru na stahování náskoku rychlejších soupeřů, protože bude třeba v krátké době odjet spoustu závodů.
Pokud se podaří zvládnout pandemii koronaviru a ještě letos se začne závodit, týmy budou čelit velké výzvě, aby vše během několika intenzivních měsíců zvládly. Nejspíš je plně zaměstná samotná účast na závodech, takže nebudou mít čas na agresivní vývoj nových dílů ve snaze dotáhnout se na soupeře před sebou.
"Když před sebou budete mít 15 závodů v řadě, tak je to určitě lepší mít dobré auto hned od počátku. Bude to celkem těžké - neříkám nemožné, protože nic není nemožné, ale bude to celkem těžké se zlepšit. Mnohem těžší, než kdybyste na to měli 10 měsíců," říká Vasseur.
"Ale taková jsou fakta. Je to tak a nemáme si moc na co stěžovat. Půjde o rozhodnutí, které má zachránit Formuli 1. Všichni jsme v tom společně a podle mě jde o důležité rozhodnutí. Samozřejmě to bude mít své stinné stránky, pokud bude začátek obtížný, ale tak už to je," bere šéf Alfy Romeo věci tak, jak jsou.
Týmy musely protáhnout uzavírku svých továren na pět týdnů, což se ještě zřejmě prodlouží, dokud nebude jasněji v otázce zahájení závodní sezóny. A když se vrátí zpět do práce, podle Vasseura se budou muset soustředit na jiné věci, než tomu obvykle bývá.
"Jakmile znovu otevřeme, vložíme veškeré zdroje do současné sezóny. Budeme-li mít zhruba 15 či 18 závodů za sebou, pak budete muset začít s obrovským množstvím běžných dílů," upozorňuje na nutnost se předzásobit, aby měli dostatek všeho pro provoz obou vozů, až se začne závodit.
"Mnohem více se tedy budeme soustředit na výrobu než na cokoliv jiného, protože se mezi závody nebudete vracet zpět do továrny. Půjde o trochu jiné cvičení. Myslím, že během sezóny se budeme méně věnovat vývoji. Musíme však čelit jiným potížím," dodává Vasseur.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.