Bývalý předseda Mezinárodní automobilové federace Max Mosley by letošní sezonu F1 zrušil. Staví se tak na stranu Bernieho Ecclestona, který vyslovil stejný názor před několika dny.
Zrušit, nebo nezrušit? To je to, oč tu běží. Tak přesně touto hláškou, která má svůj základ v legendárním Hamletovi, by se dalo popsat současné dilema řady organizátorů sportovních akcí.
Formule 1 není výjimkou...
Výkonný ředitel šampionátu Ross Brawn sice během posledních dní představil plán, podle nějž by se mohlo jezdit už relativně brzy. Sice bez diváků na tribunách, ale to by v konečném důsledku řadě motoristickým nadšencům rozhodně nevadilo.
Pak jsou tu ale také hlasy, které volají po úplném ukončení letošní sezony. V tomto duchu se vyjádřil bývalý vlastník F1 Bernie Ecclestone a stejný názor zastává rovněž dlouholetý předseda Mezinárodní automobilové federace Max Mosley.
Nyní osmdesátiletý Brit, který stál v čele FIA mezi lety 1993 až 2009 se domnívá, že přílišné otálení a nejistota ohledně případného vývoje letošního ročníku F1 může přinést víc škody než užitku. Finanční ztráty prý mohou být v případě jakési agónie horší, než pokud by se tato sezona rovnou odpískala.
„Organizátoři závodů a stejně tak i týmy jsou teď ve stavu kómatu. Čím déle se bude čekat, tím víc se zvyšuje riziko toho, že finální ztráty budou ohromné," praví Mosley. Bývalý nejvýše postavený činovník Mezinárodní automobilové federace příliš nevěří ani tomu, že by se kolotoč Velkých cen mohl roztočit v červenci, jak je momentálně v plánu. „Neexistují takové záruky, nikdo vám je nedá, spíš to vypadá, že to možné nebude," vyjadřuje se Brit k červencovým závodům.
A Velké ceny bez diváků? Pro Maxe jde o nemyslitelnou věc, přičemž k argumentaci využívá finanční aspekt celé záležitosti. „Pro okruhy by byly závodní bez diváků likvidační. Je to nesmysl," uzavírá Brit.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.