Bývalý předseda Mezinárodní automobilové federace Max Mosley by letošní sezonu F1 zrušil. Staví se tak na stranu Bernieho Ecclestona, který vyslovil stejný názor před několika dny.
Zrušit, nebo nezrušit? To je to, oč tu běží. Tak přesně touto hláškou, která má svůj základ v legendárním Hamletovi, by se dalo popsat současné dilema řady organizátorů sportovních akcí.
Formule 1 není výjimkou...
Výkonný ředitel šampionátu Ross Brawn sice během posledních dní představil plán, podle nějž by se mohlo jezdit už relativně brzy. Sice bez diváků na tribunách, ale to by v konečném důsledku řadě motoristickým nadšencům rozhodně nevadilo.
Pak jsou tu ale také hlasy, které volají po úplném ukončení letošní sezony. V tomto duchu se vyjádřil bývalý vlastník F1 Bernie Ecclestone a stejný názor zastává rovněž dlouholetý předseda Mezinárodní automobilové federace Max Mosley.
Nyní osmdesátiletý Brit, který stál v čele FIA mezi lety 1993 až 2009 se domnívá, že přílišné otálení a nejistota ohledně případného vývoje letošního ročníku F1 může přinést víc škody než užitku. Finanční ztráty prý mohou být v případě jakési agónie horší, než pokud by se tato sezona rovnou odpískala.
„Organizátoři závodů a stejně tak i týmy jsou teď ve stavu kómatu. Čím déle se bude čekat, tím víc se zvyšuje riziko toho, že finální ztráty budou ohromné," praví Mosley. Bývalý nejvýše postavený činovník Mezinárodní automobilové federace příliš nevěří ani tomu, že by se kolotoč Velkých cen mohl roztočit v červenci, jak je momentálně v plánu. „Neexistují takové záruky, nikdo vám je nedá, spíš to vypadá, že to možné nebude," vyjadřuje se Brit k červencovým závodům.
A Velké ceny bez diváků? Pro Maxe jde o nemyslitelnou věc, přičemž k argumentaci využívá finanční aspekt celé záležitosti. „Pro okruhy by byly závodní bez diváků likvidační. Je to nesmysl," uzavírá Brit.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.