Bývalý předseda Mezinárodní automobilové federace Max Mosley by letošní sezonu F1 zrušil. Staví se tak na stranu Bernieho Ecclestona, který vyslovil stejný názor před několika dny.
Zrušit, nebo nezrušit? To je to, oč tu běží. Tak přesně touto hláškou, která má svůj základ v legendárním Hamletovi, by se dalo popsat současné dilema řady organizátorů sportovních akcí.
Formule 1 není výjimkou...
Výkonný ředitel šampionátu Ross Brawn sice během posledních dní představil plán, podle nějž by se mohlo jezdit už relativně brzy. Sice bez diváků na tribunách, ale to by v konečném důsledku řadě motoristickým nadšencům rozhodně nevadilo.
Pak jsou tu ale také hlasy, které volají po úplném ukončení letošní sezony. V tomto duchu se vyjádřil bývalý vlastník F1 Bernie Ecclestone a stejný názor zastává rovněž dlouholetý předseda Mezinárodní automobilové federace Max Mosley.
Nyní osmdesátiletý Brit, který stál v čele FIA mezi lety 1993 až 2009 se domnívá, že přílišné otálení a nejistota ohledně případného vývoje letošního ročníku F1 může přinést víc škody než užitku. Finanční ztráty prý mohou být v případě jakési agónie horší, než pokud by se tato sezona rovnou odpískala.
„Organizátoři závodů a stejně tak i týmy jsou teď ve stavu kómatu. Čím déle se bude čekat, tím víc se zvyšuje riziko toho, že finální ztráty budou ohromné," praví Mosley. Bývalý nejvýše postavený činovník Mezinárodní automobilové federace příliš nevěří ani tomu, že by se kolotoč Velkých cen mohl roztočit v červenci, jak je momentálně v plánu. „Neexistují takové záruky, nikdo vám je nedá, spíš to vypadá, že to možné nebude," vyjadřuje se Brit k červencovým závodům.
A Velké ceny bez diváků? Pro Maxe jde o nemyslitelnou věc, přičemž k argumentaci využívá finanční aspekt celé záležitosti. „Pro okruhy by byly závodní bez diváků likvidační. Je to nesmysl," uzavírá Brit.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.