Bývalý předseda Mezinárodní automobilové federace Max Mosley by letošní sezonu F1 zrušil. Staví se tak na stranu Bernieho Ecclestona, který vyslovil stejný názor před několika dny.
Zrušit, nebo nezrušit? To je to, oč tu běží. Tak přesně touto hláškou, která má svůj základ v legendárním Hamletovi, by se dalo popsat současné dilema řady organizátorů sportovních akcí.
Formule 1 není výjimkou...
Výkonný ředitel šampionátu Ross Brawn sice během posledních dní představil plán, podle nějž by se mohlo jezdit už relativně brzy. Sice bez diváků na tribunách, ale to by v konečném důsledku řadě motoristickým nadšencům rozhodně nevadilo.
Pak jsou tu ale také hlasy, které volají po úplném ukončení letošní sezony. V tomto duchu se vyjádřil bývalý vlastník F1 Bernie Ecclestone a stejný názor zastává rovněž dlouholetý předseda Mezinárodní automobilové federace Max Mosley.
Nyní osmdesátiletý Brit, který stál v čele FIA mezi lety 1993 až 2009 se domnívá, že přílišné otálení a nejistota ohledně případného vývoje letošního ročníku F1 může přinést víc škody než užitku. Finanční ztráty prý mohou být v případě jakési agónie horší, než pokud by se tato sezona rovnou odpískala.
„Organizátoři závodů a stejně tak i týmy jsou teď ve stavu kómatu. Čím déle se bude čekat, tím víc se zvyšuje riziko toho, že finální ztráty budou ohromné," praví Mosley. Bývalý nejvýše postavený činovník Mezinárodní automobilové federace příliš nevěří ani tomu, že by se kolotoč Velkých cen mohl roztočit v červenci, jak je momentálně v plánu. „Neexistují takové záruky, nikdo vám je nedá, spíš to vypadá, že to možné nebude," vyjadřuje se Brit k červencovým závodům.
A Velké ceny bez diváků? Pro Maxe jde o nemyslitelnou věc, přičemž k argumentaci využívá finanční aspekt celé záležitosti. „Pro okruhy by byly závodní bez diváků likvidační. Je to nesmysl," uzavírá Brit.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.