V zákulisí se hodně spekuluje o budoucnosti čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela, jemuž na konci roku vyprší smlouva. Šéf Ferrari Mattia Binotto se jej znovu zastal s tím, že si jeho kvalit stále velmi cení.
Na otázku, zda německému jezdci vyhovuje současná nucená pauza vyvolaná pandemii koronaviru, Binotto odpovídá: "Nemyslím si, že by se přerušení zamlouvalo kterémukoliv pilotovi. Všichni opravdu milují závodění, je součástí jejich životů."
"Vím, že Sebastianovi normalita schází. Schází mu to, že nezávodíme. Rád by se k tomu rád co nejdříve vrátil, ale to můžeme udělat až tehdy, kdy všechno pomine a vrátíme se k normálu," komentuje šéf Ferrari současnou situaci, kdy veškeré dění v motorsportu utichlo a továrny jsou zavřené.
"Myslím si však, že momentálně touží po závodění. Seb není falešný, je upřímnou osobností. Miluje svou práci, fakt ji miluje, a to je jedním z důvodů, proč si jej u Ferrari tolik vážíme!" zdůrazňuje Binotto. Bude to ale stačit k tomu, aby v Maranellu zůstal?
S talentovaným Charlesem Leclercem letos již smlouvu prodloužili až do konce roku 2024. Formule 1 měla příští rok vstoupit do přelomové sezóny s novou generací monopostů.
Mnoha jezdcům v souvislosti s tím také vyprší smlouvy a očekávala se řada přestupů. Jenže nová pravidla byla o rok odložena, což má dopad i na Scuderii, která rovněž musí řešit své jezdecké složení pro příští rok, aby konečně ukončila dominanci Mercedesu.
Podaří se to po rozsáhlých změnách v F1? "Myslím, že si nikdy nemůžete být jisti. Nová pravidla, jež budou v roce 2022 určitě zavedena, ale byla vytvořena pro dobro sportu, se snahou vyrovnat pole a zároveň vylepšit podívanou," říká Binotto.
"Snad s tímto typem pravidel se vyhneme tomu, aby jeden tým nad ostatními dominoval," přál by si šéf Ferrari, jež na svůj 17. konstruktérský titul v F1 čeká již 12 let.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.