V zákulisí se hodně spekuluje o budoucnosti čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela, jemuž na konci roku vyprší smlouva. Šéf Ferrari Mattia Binotto se jej znovu zastal s tím, že si jeho kvalit stále velmi cení.
Na otázku, zda německému jezdci vyhovuje současná nucená pauza vyvolaná pandemii koronaviru, Binotto odpovídá: "Nemyslím si, že by se přerušení zamlouvalo kterémukoliv pilotovi. Všichni opravdu milují závodění, je součástí jejich životů."
"Vím, že Sebastianovi normalita schází. Schází mu to, že nezávodíme. Rád by se k tomu rád co nejdříve vrátil, ale to můžeme udělat až tehdy, kdy všechno pomine a vrátíme se k normálu," komentuje šéf Ferrari současnou situaci, kdy veškeré dění v motorsportu utichlo a továrny jsou zavřené.
"Myslím si však, že momentálně touží po závodění. Seb není falešný, je upřímnou osobností. Miluje svou práci, fakt ji miluje, a to je jedním z důvodů, proč si jej u Ferrari tolik vážíme!" zdůrazňuje Binotto. Bude to ale stačit k tomu, aby v Maranellu zůstal?
S talentovaným Charlesem Leclercem letos již smlouvu prodloužili až do konce roku 2024. Formule 1 měla příští rok vstoupit do přelomové sezóny s novou generací monopostů.
Mnoha jezdcům v souvislosti s tím také vyprší smlouvy a očekávala se řada přestupů. Jenže nová pravidla byla o rok odložena, což má dopad i na Scuderii, která rovněž musí řešit své jezdecké složení pro příští rok, aby konečně ukončila dominanci Mercedesu.
Podaří se to po rozsáhlých změnách v F1? "Myslím, že si nikdy nemůžete být jisti. Nová pravidla, jež budou v roce 2022 určitě zavedena, ale byla vytvořena pro dobro sportu, se snahou vyrovnat pole a zároveň vylepšit podívanou," říká Binotto.
"Snad s tímto typem pravidel se vyhneme tomu, aby jeden tým nad ostatními dominoval," přál by si šéf Ferrari, jež na svůj 17. konstruktérský titul v F1 čeká již 12 let.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.