Jacques Villeneuve se k rozjetí aktuální sezony staví skepticky. Sám by navíc nechtěl mít mistrovství, které potrvá až do Vánoc. Navrhuje proto jeho zrušení a nahrazení několika samostatnými závody.
Mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve se s tím nemaže. Bývalý kanadský závodník je přesvědčen o tom, že by se letošní sezona Formule 1 měla zrušit. Namísto toho by navrhoval odjet několik samostatných závodů, které by se do šampionátu nepočítaly.
Za vším logicky stojí epidemie nového koronaviru. Ta odložila nebo zrušila prvních osm závodů nové sezony. Osud dalších je nejistý. Villeneuve jim však velkou naději nedává. Podle něj se celá epidemie uklidní nejdříve v září. Ani pak se ale hned nepojede, protože jednotlivé okruhy budou potřebovat čas na to, aby svou Grand Prix připravily.
"V momentně, kdy se svět otevře a my pandemii zvládneme, tak budou jednotlivé okruhy potřebovat čas na to, aby svůj závod připravily. Nejdříve se pojede v září, a to kdoví jestli. Podle mě by bylo nešťastné, pokud bychom měli jednotlivá klání rozložena až do Vánoc, popřípadě ještě déle. Takové mistrovství z mého pohledu nemá moc význam," praví Kanaďan.
Bývalý pilot Williamsu by místo toho uspořádal sérii závodů, které by se do tabulky nepočítaly.
"Letošní sezonu bych zrušil. Namísto toho bychom mohli uspořádat sérii jedinečných závodů. Něco jako Le Mans nebo Indy 500. Pro týmy by šlo o dobrou přípravu na ročník 2021," uzavírá Villeneuve.
Stejný názor zastává také Bernie Ecclestone. Dlouholetý neomezený vládce Formule 1 se totiž rovněž přiklání k myšlence ročník 2020 odpískat. Ani on nevěří tomu, že by se celý kolotoč mohl brzy roztočit.
K tomu, aby byl šampionát legitimní, musí být odjet předem stanovený počet závodů. Vedení F1 chce závodit co nejdříve, avšak start první GP je stále v nedohlednu. FIA momentálně řeší podobu náhradního kalendáře, ten ale závisí na celospolečenské situaci, která se momentálně moc dobře nevyvíjí.
A čas se mezitím krátí...
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.