Jacques Villeneuve se k rozjetí aktuální sezony staví skepticky. Sám by navíc nechtěl mít mistrovství, které potrvá až do Vánoc. Navrhuje proto jeho zrušení a nahrazení několika samostatnými závody.
Mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve se s tím nemaže. Bývalý kanadský závodník je přesvědčen o tom, že by se letošní sezona Formule 1 měla zrušit. Namísto toho by navrhoval odjet několik samostatných závodů, které by se do šampionátu nepočítaly.
Za vším logicky stojí epidemie nového koronaviru. Ta odložila nebo zrušila prvních osm závodů nové sezony. Osud dalších je nejistý. Villeneuve jim však velkou naději nedává. Podle něj se celá epidemie uklidní nejdříve v září. Ani pak se ale hned nepojede, protože jednotlivé okruhy budou potřebovat čas na to, aby svou Grand Prix připravily.
"V momentně, kdy se svět otevře a my pandemii zvládneme, tak budou jednotlivé okruhy potřebovat čas na to, aby svůj závod připravily. Nejdříve se pojede v září, a to kdoví jestli. Podle mě by bylo nešťastné, pokud bychom měli jednotlivá klání rozložena až do Vánoc, popřípadě ještě déle. Takové mistrovství z mého pohledu nemá moc význam," praví Kanaďan.
Bývalý pilot Williamsu by místo toho uspořádal sérii závodů, které by se do tabulky nepočítaly.
"Letošní sezonu bych zrušil. Namísto toho bychom mohli uspořádat sérii jedinečných závodů. Něco jako Le Mans nebo Indy 500. Pro týmy by šlo o dobrou přípravu na ročník 2021," uzavírá Villeneuve.
Stejný názor zastává také Bernie Ecclestone. Dlouholetý neomezený vládce Formule 1 se totiž rovněž přiklání k myšlence ročník 2020 odpískat. Ani on nevěří tomu, že by se celý kolotoč mohl brzy roztočit.
K tomu, aby byl šampionát legitimní, musí být odjet předem stanovený počet závodů. Vedení F1 chce závodit co nejdříve, avšak start první GP je stále v nedohlednu. FIA momentálně řeší podobu náhradního kalendáře, ten ale závisí na celospolečenské situaci, která se momentálně moc dobře nevyvíjí.
A čas se mezitím krátí...
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.