Jacques Villeneuve se k rozjetí aktuální sezony staví skepticky. Sám by navíc nechtěl mít mistrovství, které potrvá až do Vánoc. Navrhuje proto jeho zrušení a nahrazení několika samostatnými závody.
Mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve se s tím nemaže. Bývalý kanadský závodník je přesvědčen o tom, že by se letošní sezona Formule 1 měla zrušit. Namísto toho by navrhoval odjet několik samostatných závodů, které by se do šampionátu nepočítaly.
Za vším logicky stojí epidemie nového koronaviru. Ta odložila nebo zrušila prvních osm závodů nové sezony. Osud dalších je nejistý. Villeneuve jim však velkou naději nedává. Podle něj se celá epidemie uklidní nejdříve v září. Ani pak se ale hned nepojede, protože jednotlivé okruhy budou potřebovat čas na to, aby svou Grand Prix připravily.
"V momentně, kdy se svět otevře a my pandemii zvládneme, tak budou jednotlivé okruhy potřebovat čas na to, aby svůj závod připravily. Nejdříve se pojede v září, a to kdoví jestli. Podle mě by bylo nešťastné, pokud bychom měli jednotlivá klání rozložena až do Vánoc, popřípadě ještě déle. Takové mistrovství z mého pohledu nemá moc význam," praví Kanaďan.
Bývalý pilot Williamsu by místo toho uspořádal sérii závodů, které by se do tabulky nepočítaly.
"Letošní sezonu bych zrušil. Namísto toho bychom mohli uspořádat sérii jedinečných závodů. Něco jako Le Mans nebo Indy 500. Pro týmy by šlo o dobrou přípravu na ročník 2021," uzavírá Villeneuve.
Stejný názor zastává také Bernie Ecclestone. Dlouholetý neomezený vládce Formule 1 se totiž rovněž přiklání k myšlence ročník 2020 odpískat. Ani on nevěří tomu, že by se celý kolotoč mohl brzy roztočit.
K tomu, aby byl šampionát legitimní, musí být odjet předem stanovený počet závodů. Vedení F1 chce závodit co nejdříve, avšak start první GP je stále v nedohlednu. FIA momentálně řeší podobu náhradního kalendáře, ten ale závisí na celospolečenské situaci, která se momentálně moc dobře nevyvíjí.
A čas se mezitím krátí...
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.