Toto Wolff je jednou z ústředních postav veleúspěšné éry Mercedesu. Podle některých úvah by ale nyní mohl změnit dres.
Toto Wolff je jedním z největších symbolů současné dominantní éry Mercedesu. Byl to právě on, kdo nastoupil po odchodu Rosse Brawna na pozici šéfa týmu. Za jeho vlády pak Stříbrné šípy získaly všechny myslitelné mistrovské tituly počínaje rokem 2014 až do dneška. Úctyhodná bilance. Není proto divu, že se Rakušan vypracoval v jednu z nejuznávanějších osobností současného padoku.
S koncem letošní sezony mu však u Mercedesu vyprší smlouva, přičemž podpis nové zatím oznámen nebyl. Všeobecně se předpokládá, že jde jen o formalitu, avšak některé zdroje přicházejí s poměrně divokými spekulacemi. Podle té poslední by mohl mít Wolff namířeno k Aston Martinu. Slavná automobilka před pár dny definitivně potvrdila svůj vstup do F1. Ten se uskuteční za rok, kdy se Aston Martin spojí s Racing Pointem.
Právě tento tým by prý mohl být Wolffovým novým působištěm. Lawrence Stroll – jeden z jeho hlavních investorů má s Rakušanem nadmíru dobré vztahy, což úvahy o novém spojenectví ještě přiživilo. Sám Wolff ale tyto spekulace popírá. Podle jeho vlastních slov je pro něj priorita setrvání v Mercedesu. U Stříbrných šípů navíc figuruje také coby akcionář. Stejnou roli by Toto mohl hrát v Aston Martinu, nicméně výkonná pozice je údajně vyloučena.
„Chci zůstat u Mercedesu. Jsem tady spokojený, takže je to moje priorita. Užívám si naši spolupráci. Momentálně diskutujeme o jejím prodloužení. Mercedesu se opravdu daří. Z tohoto pohledu jde vše dobře,“ řekl Wolff novinářům.
Není bez zajímavosti, že smlouva s Mercedesem letos končí i Lewisovi Hamiltonovi. Šestinásobný mistr světa se nechal slyšet, že jednou z priorit jeho setrvání u dominantní stáje je pokračování vzájemné spolupráce s Wolffem. Teoreticky tak může dojít ke scénáři, podle nějž by na konci tohoto ročníku obě persony od Stříbrných šípů odešly.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.