Toto Wolff je jednou z ústředních postav veleúspěšné éry Mercedesu. Podle některých úvah by ale nyní mohl změnit dres.
Toto Wolff je jedním z největších symbolů současné dominantní éry Mercedesu. Byl to právě on, kdo nastoupil po odchodu Rosse Brawna na pozici šéfa týmu. Za jeho vlády pak Stříbrné šípy získaly všechny myslitelné mistrovské tituly počínaje rokem 2014 až do dneška. Úctyhodná bilance. Není proto divu, že se Rakušan vypracoval v jednu z nejuznávanějších osobností současného padoku.
S koncem letošní sezony mu však u Mercedesu vyprší smlouva, přičemž podpis nové zatím oznámen nebyl. Všeobecně se předpokládá, že jde jen o formalitu, avšak některé zdroje přicházejí s poměrně divokými spekulacemi. Podle té poslední by mohl mít Wolff namířeno k Aston Martinu. Slavná automobilka před pár dny definitivně potvrdila svůj vstup do F1. Ten se uskuteční za rok, kdy se Aston Martin spojí s Racing Pointem.
Právě tento tým by prý mohl být Wolffovým novým působištěm. Lawrence Stroll – jeden z jeho hlavních investorů má s Rakušanem nadmíru dobré vztahy, což úvahy o novém spojenectví ještě přiživilo. Sám Wolff ale tyto spekulace popírá. Podle jeho vlastních slov je pro něj priorita setrvání v Mercedesu. U Stříbrných šípů navíc figuruje také coby akcionář. Stejnou roli by Toto mohl hrát v Aston Martinu, nicméně výkonná pozice je údajně vyloučena.
„Chci zůstat u Mercedesu. Jsem tady spokojený, takže je to moje priorita. Užívám si naši spolupráci. Momentálně diskutujeme o jejím prodloužení. Mercedesu se opravdu daří. Z tohoto pohledu jde vše dobře,“ řekl Wolff novinářům.
Není bez zajímavosti, že smlouva s Mercedesem letos končí i Lewisovi Hamiltonovi. Šestinásobný mistr světa se nechal slyšet, že jednou z priorit jeho setrvání u dominantní stáje je pokračování vzájemné spolupráce s Wolffem. Teoreticky tak může dojít ke scénáři, podle nějž by na konci tohoto ročníku obě persony od Stříbrných šípů odešly.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.