Toto Wolff je jednou z ústředních postav veleúspěšné éry Mercedesu. Podle některých úvah by ale nyní mohl změnit dres.
Toto Wolff je jedním z největších symbolů současné dominantní éry Mercedesu. Byl to právě on, kdo nastoupil po odchodu Rosse Brawna na pozici šéfa týmu. Za jeho vlády pak Stříbrné šípy získaly všechny myslitelné mistrovské tituly počínaje rokem 2014 až do dneška. Úctyhodná bilance. Není proto divu, že se Rakušan vypracoval v jednu z nejuznávanějších osobností současného padoku.
S koncem letošní sezony mu však u Mercedesu vyprší smlouva, přičemž podpis nové zatím oznámen nebyl. Všeobecně se předpokládá, že jde jen o formalitu, avšak některé zdroje přicházejí s poměrně divokými spekulacemi. Podle té poslední by mohl mít Wolff namířeno k Aston Martinu. Slavná automobilka před pár dny definitivně potvrdila svůj vstup do F1. Ten se uskuteční za rok, kdy se Aston Martin spojí s Racing Pointem.
Právě tento tým by prý mohl být Wolffovým novým působištěm. Lawrence Stroll – jeden z jeho hlavních investorů má s Rakušanem nadmíru dobré vztahy, což úvahy o novém spojenectví ještě přiživilo. Sám Wolff ale tyto spekulace popírá. Podle jeho vlastních slov je pro něj priorita setrvání v Mercedesu. U Stříbrných šípů navíc figuruje také coby akcionář. Stejnou roli by Toto mohl hrát v Aston Martinu, nicméně výkonná pozice je údajně vyloučena.
„Chci zůstat u Mercedesu. Jsem tady spokojený, takže je to moje priorita. Užívám si naši spolupráci. Momentálně diskutujeme o jejím prodloužení. Mercedesu se opravdu daří. Z tohoto pohledu jde vše dobře,“ řekl Wolff novinářům.
Není bez zajímavosti, že smlouva s Mercedesem letos končí i Lewisovi Hamiltonovi. Šestinásobný mistr světa se nechal slyšet, že jednou z priorit jeho setrvání u dominantní stáje je pokračování vzájemné spolupráce s Wolffem. Teoreticky tak může dojít ke scénáři, podle nějž by na konci tohoto ročníku obě persony od Stříbrných šípů odešly.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.