Bernie Ecclestone má jasno. Sebastian Vettel podle něj u Ferrari skončí. Zajímavou alternativou by pro něj údajně mohl být McLaren.
Jaká bude budoucnost Sebastiana Vettela? To je v tuto chvíli stále nejasné. Německému šampionovi letos končí smlouva a prodloužení nové ještě oznámeno nebylo. Němec je navíc v nevýhodné vyjednávací pozici, protože jeho stájový kolega Leclerc uzavřel v Maranellu dlouhodobý kontrakt.
Už to ledacos svědčí o tom, s kým Italové ve střednědobém horizontu počítají. K tomu si připočtěme několik vzájemných kontroverzí, které se mezi Vettelem a Leclercem letos odehrály. Vyvstává tak otázka, jestli bude chtít Ferrari riskovat něco podobného i v budoucnu.
Řada hlasů tvrdí, že ne. Mezi takové se řadí taktéž Bernie Ecclestone. Ten předpovídá Vettelův konec v červeném. Podle něj by zkušený pilot mohl zamířit k McLarenu. Scuderia už prý patří mladému Leclercovi. Sebastianova perspektiva ve Ferrari už je tak nulová. To je alespoň názor Bernieho Ecclestona.
„Mám pocit, že Seb doplácí na Leclerca. V důsledku jeho angažování se mu zhoršila pozice v týmu. Tým okolo Leclerca navíc řídí syn prezidenta FIA, což je pro Monačana výhodou. Mám pocit, že Seb potřebuje více podpory, která se mu obzvláště od Binotta nedostává. Podle mě proto hledá pro příští sezonu jiné možností,“ líčí Brit.
¨Právě takovou možností může být McLaren. Carlos Sainz totiž začíná být na přestupovém trhu poměrně žhavým artiklem. Mladý Španěl je spojován například s Ferrari. Pokud by do Maranella opravdu odešel, museli by ve Wokingu logicky hledat náhradu, přičemž je známo, že šéf týmu Andreas Seidl má s Vettelem velmi dobré vztahy.
„Určitě to tak je. McLaren přestupuje na motory Mercedes, to by mohla být pro Sebastiana zajímavá příležitost,“ předpovídá Ecclestone.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.