Bernie Ecclestone má jasno. Sebastian Vettel podle něj u Ferrari skončí. Zajímavou alternativou by pro něj údajně mohl být McLaren.
Jaká bude budoucnost Sebastiana Vettela? To je v tuto chvíli stále nejasné. Německému šampionovi letos končí smlouva a prodloužení nové ještě oznámeno nebylo. Němec je navíc v nevýhodné vyjednávací pozici, protože jeho stájový kolega Leclerc uzavřel v Maranellu dlouhodobý kontrakt.
Už to ledacos svědčí o tom, s kým Italové ve střednědobém horizontu počítají. K tomu si připočtěme několik vzájemných kontroverzí, které se mezi Vettelem a Leclercem letos odehrály. Vyvstává tak otázka, jestli bude chtít Ferrari riskovat něco podobného i v budoucnu.
Řada hlasů tvrdí, že ne. Mezi takové se řadí taktéž Bernie Ecclestone. Ten předpovídá Vettelův konec v červeném. Podle něj by zkušený pilot mohl zamířit k McLarenu. Scuderia už prý patří mladému Leclercovi. Sebastianova perspektiva ve Ferrari už je tak nulová. To je alespoň názor Bernieho Ecclestona.
„Mám pocit, že Seb doplácí na Leclerca. V důsledku jeho angažování se mu zhoršila pozice v týmu. Tým okolo Leclerca navíc řídí syn prezidenta FIA, což je pro Monačana výhodou. Mám pocit, že Seb potřebuje více podpory, která se mu obzvláště od Binotta nedostává. Podle mě proto hledá pro příští sezonu jiné možností,“ líčí Brit.
¨Právě takovou možností může být McLaren. Carlos Sainz totiž začíná být na přestupovém trhu poměrně žhavým artiklem. Mladý Španěl je spojován například s Ferrari. Pokud by do Maranella opravdu odešel, museli by ve Wokingu logicky hledat náhradu, přičemž je známo, že šéf týmu Andreas Seidl má s Vettelem velmi dobré vztahy.
„Určitě to tak je. McLaren přestupuje na motory Mercedes, to by mohla být pro Sebastiana zajímavá příležitost,“ předpovídá Ecclestone.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.