Bernie Ecclestone má jasno. Sebastian Vettel podle něj u Ferrari skončí. Zajímavou alternativou by pro něj údajně mohl být McLaren.
Jaká bude budoucnost Sebastiana Vettela? To je v tuto chvíli stále nejasné. Německému šampionovi letos končí smlouva a prodloužení nové ještě oznámeno nebylo. Němec je navíc v nevýhodné vyjednávací pozici, protože jeho stájový kolega Leclerc uzavřel v Maranellu dlouhodobý kontrakt.
Už to ledacos svědčí o tom, s kým Italové ve střednědobém horizontu počítají. K tomu si připočtěme několik vzájemných kontroverzí, které se mezi Vettelem a Leclercem letos odehrály. Vyvstává tak otázka, jestli bude chtít Ferrari riskovat něco podobného i v budoucnu.
Řada hlasů tvrdí, že ne. Mezi takové se řadí taktéž Bernie Ecclestone. Ten předpovídá Vettelův konec v červeném. Podle něj by zkušený pilot mohl zamířit k McLarenu. Scuderia už prý patří mladému Leclercovi. Sebastianova perspektiva ve Ferrari už je tak nulová. To je alespoň názor Bernieho Ecclestona.
„Mám pocit, že Seb doplácí na Leclerca. V důsledku jeho angažování se mu zhoršila pozice v týmu. Tým okolo Leclerca navíc řídí syn prezidenta FIA, což je pro Monačana výhodou. Mám pocit, že Seb potřebuje více podpory, která se mu obzvláště od Binotta nedostává. Podle mě proto hledá pro příští sezonu jiné možností,“ líčí Brit.
¨Právě takovou možností může být McLaren. Carlos Sainz totiž začíná být na přestupovém trhu poměrně žhavým artiklem. Mladý Španěl je spojován například s Ferrari. Pokud by do Maranella opravdu odešel, museli by ve Wokingu logicky hledat náhradu, přičemž je známo, že šéf týmu Andreas Seidl má s Vettelem velmi dobré vztahy.
„Určitě to tak je. McLaren přestupuje na motory Mercedes, to by mohla být pro Sebastiana zajímavá příležitost,“ předpovídá Ecclestone.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.