Bernie Ecclestone je toho názoru, že by se sezona 2020 měla kompletně zrušit. Šéf Ferrari Mattia Binotto pro změnu odkrývá, jaké scénáře jsou momentálně ve hře.
Osud letošního ročníku Formule 1 je stále zahalen rouškou tajemství. Prvních osm závodů bylo totiž kvůli epidemii koronaviru odloženo či zrušeno. Jak to bude s těmi dalšími není v tuto chvíli jasné. Sezona by nyní měla začít v Kanadě. Tamní závod je naplánován na polovinu června. Jenže koronavirus se v zámoří enormně rozmáhá, což bude mít na tradiční GP (pravděpodobně) dopad.
Řada fanoušků se proto začíná obávat o celkový osud sezony 2020. Vedení seriálu by sice chtělo odjet zhruba 17 závodů, to se ale v tuto chvíli jeví hodně optimisticky. Stejného názoru je také dlouholetý šéf F1 Bernie Ecclestone. Ten dokonce tvrdí, že pokud by byl stále u kormidla, aktuální ročník by kompletně zrušil.
„Kdybych měl rozhodovací pravomoc, tak bych v tomto momentu zrušil veškerá jednání o letošních závodech. To by bylo nejbezpečnější pro všechny. Navíc by to zabránilo vytváření hloupých plánů, které se stejně pravděpodobně nestanou,“ míní Ecclestone.
Ve hře je rovněž varianta, podle níž by se několik závodů odjelo v lednu příštího roku. Tyto Velké ceny by se přitom počítaly do sezony 2020. Nešlo by o nic jedinečného. Formule 1 si pamatuje doby, kdy se závodilo během prvního měsíce v roce. Ecclestone je ovšem k takové myšlence skeptický. Hlavní překážkou budou z jeho pohledu promotéři.
„Bylo by super, pokud by jim to vyšlo, ale já tomu moc nevěřím. Jde hlavně o promotéry, potažmo o to, jestli by závod v lednu chtěli pořádat,“ přemýšlí Brit.
Nezávisle na tom potvrdil šéf Ferrari Mattia Binotto, že scénář s lednovými závody je reálný. Definitivní rozhodnutí ale ještě nepadlo. Vše závisí na tom, zda se dokážou veškeré zainteresované orgány jednoznačně shodnout.
„Ve hře je několik variant. FIA má naši plnou důvěru v tom, aby stanovila nový kalendář. Všichni hlavně chceme jezdit tak brzo, jak jen to bude možné. Ve hře je zrušení či omezení pátečních tréninků nebo i to, že několik závodů odjedeme ještě příští rok v lednu,“ popisuje Binotto.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.