Bernie Ecclestone je toho názoru, že by se sezona 2020 měla kompletně zrušit. Šéf Ferrari Mattia Binotto pro změnu odkrývá, jaké scénáře jsou momentálně ve hře.
Osud letošního ročníku Formule 1 je stále zahalen rouškou tajemství. Prvních osm závodů bylo totiž kvůli epidemii koronaviru odloženo či zrušeno. Jak to bude s těmi dalšími není v tuto chvíli jasné. Sezona by nyní měla začít v Kanadě. Tamní závod je naplánován na polovinu června. Jenže koronavirus se v zámoří enormně rozmáhá, což bude mít na tradiční GP (pravděpodobně) dopad.
Řada fanoušků se proto začíná obávat o celkový osud sezony 2020. Vedení seriálu by sice chtělo odjet zhruba 17 závodů, to se ale v tuto chvíli jeví hodně optimisticky. Stejného názoru je také dlouholetý šéf F1 Bernie Ecclestone. Ten dokonce tvrdí, že pokud by byl stále u kormidla, aktuální ročník by kompletně zrušil.
„Kdybych měl rozhodovací pravomoc, tak bych v tomto momentu zrušil veškerá jednání o letošních závodech. To by bylo nejbezpečnější pro všechny. Navíc by to zabránilo vytváření hloupých plánů, které se stejně pravděpodobně nestanou,“ míní Ecclestone.
Ve hře je rovněž varianta, podle níž by se několik závodů odjelo v lednu příštího roku. Tyto Velké ceny by se přitom počítaly do sezony 2020. Nešlo by o nic jedinečného. Formule 1 si pamatuje doby, kdy se závodilo během prvního měsíce v roce. Ecclestone je ovšem k takové myšlence skeptický. Hlavní překážkou budou z jeho pohledu promotéři.
„Bylo by super, pokud by jim to vyšlo, ale já tomu moc nevěřím. Jde hlavně o promotéry, potažmo o to, jestli by závod v lednu chtěli pořádat,“ přemýšlí Brit.
Nezávisle na tom potvrdil šéf Ferrari Mattia Binotto, že scénář s lednovými závody je reálný. Definitivní rozhodnutí ale ještě nepadlo. Vše závisí na tom, zda se dokážou veškeré zainteresované orgány jednoznačně shodnout.
„Ve hře je několik variant. FIA má naši plnou důvěru v tom, aby stanovila nový kalendář. Všichni hlavně chceme jezdit tak brzo, jak jen to bude možné. Ve hře je zrušení či omezení pátečních tréninků nebo i to, že několik závodů odjedeme ještě příští rok v lednu,“ popisuje Binotto.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.