Bernie Ecclestone je toho názoru, že by se sezona 2020 měla kompletně zrušit. Šéf Ferrari Mattia Binotto pro změnu odkrývá, jaké scénáře jsou momentálně ve hře.
Osud letošního ročníku Formule 1 je stále zahalen rouškou tajemství. Prvních osm závodů bylo totiž kvůli epidemii koronaviru odloženo či zrušeno. Jak to bude s těmi dalšími není v tuto chvíli jasné. Sezona by nyní měla začít v Kanadě. Tamní závod je naplánován na polovinu června. Jenže koronavirus se v zámoří enormně rozmáhá, což bude mít na tradiční GP (pravděpodobně) dopad.
Řada fanoušků se proto začíná obávat o celkový osud sezony 2020. Vedení seriálu by sice chtělo odjet zhruba 17 závodů, to se ale v tuto chvíli jeví hodně optimisticky. Stejného názoru je také dlouholetý šéf F1 Bernie Ecclestone. Ten dokonce tvrdí, že pokud by byl stále u kormidla, aktuální ročník by kompletně zrušil.
„Kdybych měl rozhodovací pravomoc, tak bych v tomto momentu zrušil veškerá jednání o letošních závodech. To by bylo nejbezpečnější pro všechny. Navíc by to zabránilo vytváření hloupých plánů, které se stejně pravděpodobně nestanou,“ míní Ecclestone.
Ve hře je rovněž varianta, podle níž by se několik závodů odjelo v lednu příštího roku. Tyto Velké ceny by se přitom počítaly do sezony 2020. Nešlo by o nic jedinečného. Formule 1 si pamatuje doby, kdy se závodilo během prvního měsíce v roce. Ecclestone je ovšem k takové myšlence skeptický. Hlavní překážkou budou z jeho pohledu promotéři.
„Bylo by super, pokud by jim to vyšlo, ale já tomu moc nevěřím. Jde hlavně o promotéry, potažmo o to, jestli by závod v lednu chtěli pořádat,“ přemýšlí Brit.
Nezávisle na tom potvrdil šéf Ferrari Mattia Binotto, že scénář s lednovými závody je reálný. Definitivní rozhodnutí ale ještě nepadlo. Vše závisí na tom, zda se dokážou veškeré zainteresované orgány jednoznačně shodnout.
„Ve hře je několik variant. FIA má naši plnou důvěru v tom, aby stanovila nový kalendář. Všichni hlavně chceme jezdit tak brzo, jak jen to bude možné. Ve hře je zrušení či omezení pátečních tréninků nebo i to, že několik závodů odjedeme ještě příští rok v lednu,“ popisuje Binotto.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.