JJ Lehto si myslí, že dny Fernanda Alonsa ve Formuli 1 už jsou sečteny. Podle Fina za to může kromě jiného komplikovaná Alonsova povaha.
Bývalý pilot Formule 1 JJ Lehto si vzal na paškál Fernanda Alonsa.Ten už se podle něj do královny motorsportu nikdy nevrátí. Důvodů je z Lehtova pohledu hned několik. Všechny ale mají společného jmenovatele, kterým má být Španělova problematická povaha.
Lehto se do Alonsa opírá zejména za jeho postoj k Hondě, to ještě v době, kdy toto partnerství fungovalo u McLarenu. "Bylo hrozné, jak se k Hondě choval, jak po nich štěkal. Podle mě si tohohle všimla každá automobilka," nebere si bývalý jezdec Sauberu nebo Benettonu servítky.
Lehto uznává Alonsovy kvality. Nemyslí si však, že by některý z předních týmů chtěl riskovat jeho angažování. Rodák z Espoo zmiňuje v této souvislosti další faktory. Těmi jsou Alonsův věk a relativně dlouhá pauza, ve které dvojnásobný mistr světa neřádil vůz F1.
"Alonso je určitě kvalitní jezdec, ale podívejte se na to, kolik dveří už si zavřel. Nemyslím si, že by s ním chtěl někdo riskovat. Navíc už je docela starý, i to může hrát svou roli. Monopost F1 nějakou dobu neřídil," uzavírá Fin.
Sám Alonso by se však do kalendáře Velkých cen vrátit chtěl. Ovšem pouze s vozem schopným vyhrávat. Ten se mu zatím sehnat nepodařilo. Proto si zkouší i jiné závodní disciplíny. Třeba Dakar či Indianapolis.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.