Dnešním dnem bylo potvrzeno odložení nových technických pravidel na rok 2022. Stejně tak bylo oznámeno odložení dvou květnových závodů ve Španělsku a v Holandsku, Velká cena Monaka byla zrušena.
Je rozhodnuto. Revoluční technická pravidla jsou s definitivní platností odložena na rok 2022. Už včera jsme vás informovali o tom, že tato jednání momentálně velmi intenzivně probíhají a dnes byl oznámen konečný verdikt.
Ten byl předvídatelný. Pro odklad pravidel okamžité hlasovalo devět z deseti stájí. Pouze Ferrari si vzalo čas na rozmyšlenou. Italové chtěli prozkoumat, jaký by měl tento krok vliv na sportovní stránku věci. Mattia Binotto pak dnes potvrdil souhlasné stanovisko. Od té chvíle nebylo co řešit.
„Po společné shodě mezi FIA, F1 a všemi týmy byla uzavřena dohoda, která odsouvá nástup nových technických pravidel na rok 2022,“ píše se v oficiální zprávě FIA. Příští sezonu by měly týmy absolvovat s letošním šasi, u něhož navíc budou zmrazeny některé komponenty, které tím pádem nebude možné vyvíjet. Cíl tohoto opatření je logický – snížit v ekonomicky nestálé době finanční náklady. Přesný seznam takto zmrazených dílů se bude teprve řešit.
Zmíněný odklad se však netýká finančních pravidel, neboť rozpočtový strop začne platit v původním termínu, tedy už od následující sezony. FIA zároveň poukazuje na nutnost globální součinnosti při řešený koronavirové pandemie. V tomto duchu se bude snažit pomoci také svět motorsportu.
Ani z dalšího rozhodnutí, které dnes padlo zřejmě nebudou fanoušci nadšeni. FIA se totiž rozhodla zrušit GP Monaka a odložit dva závody plánované na květnový termín - jde o GP Španělska a GP Holandska. Start sezony se tak posouvá předběžně až do Baku, které se má závodit v červnu. Tedy doufejme… Ani tento termín totiž nemůžeme označit za směrodatný a jistý.
„Celý seriál bude průběh daných událostí monitorovat a na základě toho budou učiněny další kroky“, uvádí se v oficiálním stanovisku. Už teď je nicméně jasné, že kompletní letošní sezona stojí proti hrozbě definitivního ukončení. Světlo do celé situace vnesou následující týdny a měsíce.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.