Dnešním dnem bylo potvrzeno odložení nových technických pravidel na rok 2022. Stejně tak bylo oznámeno odložení dvou květnových závodů ve Španělsku a v Holandsku, Velká cena Monaka byla zrušena.
Je rozhodnuto. Revoluční technická pravidla jsou s definitivní platností odložena na rok 2022. Už včera jsme vás informovali o tom, že tato jednání momentálně velmi intenzivně probíhají a dnes byl oznámen konečný verdikt.
Ten byl předvídatelný. Pro odklad pravidel okamžité hlasovalo devět z deseti stájí. Pouze Ferrari si vzalo čas na rozmyšlenou. Italové chtěli prozkoumat, jaký by měl tento krok vliv na sportovní stránku věci. Mattia Binotto pak dnes potvrdil souhlasné stanovisko. Od té chvíle nebylo co řešit.
„Po společné shodě mezi FIA, F1 a všemi týmy byla uzavřena dohoda, která odsouvá nástup nových technických pravidel na rok 2022,“ píše se v oficiální zprávě FIA. Příští sezonu by měly týmy absolvovat s letošním šasi, u něhož navíc budou zmrazeny některé komponenty, které tím pádem nebude možné vyvíjet. Cíl tohoto opatření je logický – snížit v ekonomicky nestálé době finanční náklady. Přesný seznam takto zmrazených dílů se bude teprve řešit.
Zmíněný odklad se však netýká finančních pravidel, neboť rozpočtový strop začne platit v původním termínu, tedy už od následující sezony. FIA zároveň poukazuje na nutnost globální součinnosti při řešený koronavirové pandemie. V tomto duchu se bude snažit pomoci také svět motorsportu.
Ani z dalšího rozhodnutí, které dnes padlo zřejmě nebudou fanoušci nadšeni. FIA se totiž rozhodla zrušit GP Monaka a odložit dva závody plánované na květnový termín - jde o GP Španělska a GP Holandska. Start sezony se tak posouvá předběžně až do Baku, které se má závodit v červnu. Tedy doufejme… Ani tento termín totiž nemůžeme označit za směrodatný a jistý.
„Celý seriál bude průběh daných událostí monitorovat a na základě toho budou učiněny další kroky“, uvádí se v oficiálním stanovisku. Už teď je nicméně jasné, že kompletní letošní sezona stojí proti hrozbě definitivního ukončení. Světlo do celé situace vnesou následující týdny a měsíce.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.