Dnešním dnem bylo potvrzeno odložení nových technických pravidel na rok 2022. Stejně tak bylo oznámeno odložení dvou květnových závodů ve Španělsku a v Holandsku, Velká cena Monaka byla zrušena.
Je rozhodnuto. Revoluční technická pravidla jsou s definitivní platností odložena na rok 2022. Už včera jsme vás informovali o tom, že tato jednání momentálně velmi intenzivně probíhají a dnes byl oznámen konečný verdikt.
Ten byl předvídatelný. Pro odklad pravidel okamžité hlasovalo devět z deseti stájí. Pouze Ferrari si vzalo čas na rozmyšlenou. Italové chtěli prozkoumat, jaký by měl tento krok vliv na sportovní stránku věci. Mattia Binotto pak dnes potvrdil souhlasné stanovisko. Od té chvíle nebylo co řešit.
„Po společné shodě mezi FIA, F1 a všemi týmy byla uzavřena dohoda, která odsouvá nástup nových technických pravidel na rok 2022,“ píše se v oficiální zprávě FIA. Příští sezonu by měly týmy absolvovat s letošním šasi, u něhož navíc budou zmrazeny některé komponenty, které tím pádem nebude možné vyvíjet. Cíl tohoto opatření je logický – snížit v ekonomicky nestálé době finanční náklady. Přesný seznam takto zmrazených dílů se bude teprve řešit.
Zmíněný odklad se však netýká finančních pravidel, neboť rozpočtový strop začne platit v původním termínu, tedy už od následující sezony. FIA zároveň poukazuje na nutnost globální součinnosti při řešený koronavirové pandemie. V tomto duchu se bude snažit pomoci také svět motorsportu.
Ani z dalšího rozhodnutí, které dnes padlo zřejmě nebudou fanoušci nadšeni. FIA se totiž rozhodla zrušit GP Monaka a odložit dva závody plánované na květnový termín - jde o GP Španělska a GP Holandska. Start sezony se tak posouvá předběžně až do Baku, které se má závodit v červnu. Tedy doufejme… Ani tento termín totiž nemůžeme označit za směrodatný a jistý.
„Celý seriál bude průběh daných událostí monitorovat a na základě toho budou učiněny další kroky“, uvádí se v oficiálním stanovisku. Už teď je nicméně jasné, že kompletní letošní sezona stojí proti hrozbě definitivního ukončení. Světlo do celé situace vnesou následující týdny a měsíce.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.