Renault by měl případně zájem o služby Sebastiana Vettela v příštím roce, pokud by přišel o Daniela Ricciarda. Kdyby by se Ferrari rozhodlo svého zkušenějšího jezdce nahradit někým jiným, Charles Leclerc by to respektoval.
Francouzský tým by dal raději přednost spíše některému z mladíků, pokud by Ricciardo odešel k Ferrari, nicméně nevylučuje ani to, že by na jeho místo čtyřnásobného německého mistra světa vzal.
"Nechci říkat ne, je skvělým jezdcem a skvělým šampionem. Spolupracovali jsme na motoru a společně jsme vyhrávali," vzpomíná Cyril Abiteboul na vítězné sezóny 2010 - 2013 s Red Bullem, s nímž tehdy Vettel dominoval. "Raději bych však usiloval o zítřejší jezdce než o ty včerejší."
"Je to velmi těžké takto shrnout, takže to prosím takto nevztahujte na Sebastiana. My máme stále svou jezdeckou akademii s piloty, kteří by z ní mohli vyjít v roce 2021 nebo 2022. Musíme to mít na myslí, jelikož jsme ji v roce 2016 vytvořili s cílem vychovat jezdce, který by se v roce 2021 dostal do F1," pokračuje šéf Renaultu.
"Musíme si uvědomit, že rok 2021 už přichází. Máme tam například Christiana Lundgaarda, který je jednou z možností společně s dalšími - musí odjet svou sezónu F2 a my svou vlastní sezónu s Danielem," říká Abiteboul.
Dobře ví, že musí postavit konkurenceschopné auto, aby jim Ricciardo neutekl: "Musíme jej udržet díky dobrým, sdíleným základům. Projekt je to, co se počítá. Odpovídám na otázky, aniž by ve skutečnosti byly kladeny, musíme si ale počkat na první závody."
"Udělali jsme pokrok? Získáváme zpět více sebevědomí než loni? Zapadá pořád čím dál lépe do týmu? Pokud tedy cítíme, že máme dlouhodobý projekt, proč ne. Myslím, že Daniel se hodně stará o svůj přestup k Renaultu, který některé média, britská média, hodně kritizovala, což nechápu," zlobí se Abiteboul.
"Z hlediska technického a sportovního mu záleží na myšlence postavení týmu na člověku. On se nechává vést svými emocemi a na dráze chce ukázat, že se svého rozhodnutí dokáže držet tak dlouho, jak se bude prokazovat jako dobré rozhodnutí," vysvětluje šéf Renaultu.
Leclercův vztah s Vettelem je dobrý, jeho výměně by ale nebránilA jak by reagoval na změnu týmového kolegy Charles Leclerc? "Já s ním vycházím velmi dobře, rozhodnutí Ferrari bych ale respektoval, pokud by chtěli udělat změnu." Vztah s Vettelem podle něj "byl pořád dobrý."
"Samozřejmě jsme loni prožili několik náročných okamžiků. Ale náš vztah se nezměnil, což je podle mě fajn. Oba jsme dostatečně vyspělí na to, abychom dokázali oddělit to, co se děje na trati a mimo ni," uvádí monacký pilot.
"Cítím se být velmi šťastný za to, že jsme v pozici, v jaké jsem, a že jsem uzavřel dlouhodobou smlouvu. Vím, že v posledních dvou letech jsem uzavíral pouze jednoleté kontrakty. Nemyslím si ale, že by jej to mělo destabilizovat. Je velmi silným jezdcem a očekávám, že zůstane velmi silným i tak," dodává na účet Vettela.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.