Renault by měl případně zájem o služby Sebastiana Vettela v příštím roce, pokud by přišel o Daniela Ricciarda. Kdyby by se Ferrari rozhodlo svého zkušenějšího jezdce nahradit někým jiným, Charles Leclerc by to respektoval.
Francouzský tým by dal raději přednost spíše některému z mladíků, pokud by Ricciardo odešel k Ferrari, nicméně nevylučuje ani to, že by na jeho místo čtyřnásobného německého mistra světa vzal.
"Nechci říkat ne, je skvělým jezdcem a skvělým šampionem. Spolupracovali jsme na motoru a společně jsme vyhrávali," vzpomíná Cyril Abiteboul na vítězné sezóny 2010 - 2013 s Red Bullem, s nímž tehdy Vettel dominoval. "Raději bych však usiloval o zítřejší jezdce než o ty včerejší."
"Je to velmi těžké takto shrnout, takže to prosím takto nevztahujte na Sebastiana. My máme stále svou jezdeckou akademii s piloty, kteří by z ní mohli vyjít v roce 2021 nebo 2022. Musíme to mít na myslí, jelikož jsme ji v roce 2016 vytvořili s cílem vychovat jezdce, který by se v roce 2021 dostal do F1," pokračuje šéf Renaultu.
"Musíme si uvědomit, že rok 2021 už přichází. Máme tam například Christiana Lundgaarda, který je jednou z možností společně s dalšími - musí odjet svou sezónu F2 a my svou vlastní sezónu s Danielem," říká Abiteboul.
Dobře ví, že musí postavit konkurenceschopné auto, aby jim Ricciardo neutekl: "Musíme jej udržet díky dobrým, sdíleným základům. Projekt je to, co se počítá. Odpovídám na otázky, aniž by ve skutečnosti byly kladeny, musíme si ale počkat na první závody."
"Udělali jsme pokrok? Získáváme zpět více sebevědomí než loni? Zapadá pořád čím dál lépe do týmu? Pokud tedy cítíme, že máme dlouhodobý projekt, proč ne. Myslím, že Daniel se hodně stará o svůj přestup k Renaultu, který některé média, britská média, hodně kritizovala, což nechápu," zlobí se Abiteboul.
"Z hlediska technického a sportovního mu záleží na myšlence postavení týmu na člověku. On se nechává vést svými emocemi a na dráze chce ukázat, že se svého rozhodnutí dokáže držet tak dlouho, jak se bude prokazovat jako dobré rozhodnutí," vysvětluje šéf Renaultu.
Leclercův vztah s Vettelem je dobrý, jeho výměně by ale nebránilA jak by reagoval na změnu týmového kolegy Charles Leclerc? "Já s ním vycházím velmi dobře, rozhodnutí Ferrari bych ale respektoval, pokud by chtěli udělat změnu." Vztah s Vettelem podle něj "byl pořád dobrý."
"Samozřejmě jsme loni prožili několik náročných okamžiků. Ale náš vztah se nezměnil, což je podle mě fajn. Oba jsme dostatečně vyspělí na to, abychom dokázali oddělit to, co se děje na trati a mimo ni," uvádí monacký pilot.
"Cítím se být velmi šťastný za to, že jsme v pozici, v jaké jsem, a že jsem uzavřel dlouhodobou smlouvu. Vím, že v posledních dvou letech jsem uzavíral pouze jednoleté kontrakty. Nemyslím si ale, že by jej to mělo destabilizovat. Je velmi silným jezdcem a očekávám, že zůstane velmi silným i tak," dodává na účet Vettela.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.