Aktuální škrty v letošním kalendáři ho zatím zkrátily zásluhou pandemie koronaviru o čtyři položky (Austrálie, Bahrajn, Čína, Vietnam) a zrušení dalších dvou (Holandsko, Španělsko) budou zřejmě brzy na pořadu dne. Zatím to tedy dle optimistických předpokladů zbude na soupisce šestnáct podniků mistrovství světa s možným startem sezóny v ikonickém Monaku.
Současná sportovní pravidla (Čl. 5.4) vyžadují nejen maximální (22), nýbrž i minimální (8) počet velkých cen v rámci jednoho ročníku. „Nepředpokládáme, že bychom se dostali na tuto úroveň, ale nacházíme se na neprozkoumaném území,“ vyjádřil se Ross Brawn pro Sky, jenž si tak nemyslí, že bychom se mohli dostat právě ke spodní hranici předepsané pravidly. Naopak doufá, že se letos odjede minimálně sedmnáct závodů.
„Jsem docela optimistou, že můžeme mít šampionát o tak sedmnácti, osmnácti závodech nebo víc. Takže myslím, že bychom je tam mohli vmáčknout, ale záleží to na tom, kdy sezóna bude moci začít.“ To by samozřejmě znamenalo, že by kalendář tvořilo více podniků v těsném sledu za sebou, přičemž již pro tento našlapaný ročník mistrovství světa se počítalo s celkem sedmi takovými páry závodů.
Jaké by tedy mohlo být východisko z této kritické situace? „Jednou z věcí, o které jsme mluvili, byly dvoudenní víkendy a tím, kdybychom měli tři závody po sobě při dvoudenním víkendu, to by mohlo být alternativou,“ říká dále sportovní šéf F1 k případným úpravám kalendáře.
„Myslím, že to, co letos od týmů potřebuje je flexibilita. Musí dát nějaký prostor pro uskutečnění těchto věcí, protože máme velmi neobvyklé okolnosti a musíme zajistit, že budeme mít sezónu, která nabídne pro týmy slušnou ekonomickou příležitost, neuvalíme týmy do tíživé situace kvůli tomu, že nemůžeme mít závody jenom proto, že někdo nechce tři závody za sebou. Jelikož budeme mít zřejmě klidný start. Jsem si jist, že týmy budou flexibilní, aby nám umožnily tyto záležitosti dát dohromady.“
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.