Bývalý pilot Formule 1 Mark Webber popisuje kvality Lewise Hamiltona. Před startem nového ročníku jej společně s Mercedesem považuje za favorita na mistrovský titul.
Pilot Stříbrných šípů má na kontě už šest titulů a letos se v jejich počtu může vyrovnat Michaelovi Schumacherovi, jenž na přelomu tisíciletí dominoval F1. Mercedes v předsezónních testech prokázal skvělou formu, zatímco Ferrari bylo ze svého výkonu opět na rozpacích.
"Hamilton se zdá být ohromně hladový a motivovaný, stejně jako Mercedes pod vedením Tota Wolffa. Představují stále skvělou kombinaci a pro soupeře děsivou vyhlídku," komentuje Webber před svou domácí velkou cenou, která se pojede tento víkend.
"Nikdy to předem nevíte jistě, Melbourne je samozřejmě prvním závodem, vždy jde trochu o loterii s přípravami, ale všichni mají tu i tam určité slabiny. Myslím si však, že Mercedes je rozhodně hladový," pokračuje 43letý Australan, jenž svou F1 kariéru ukončil po sezóně 2013 v Red Bullu.
Během 12 let v F1 zažil na okruzích bitvy se spoustou jezdců a nyní se pustil do srovnání. Hamilton je podle něj dokonce lepším než slavný Schumi: "Rozhodně, o tom není pochyb. Myslím, že je všestrannější než Michael."
A nejen to: "Podle mě k těm výsledkům dospěl technicky čistějším způsobem, zkrátka při soubojích kolo na kolo a ne pomocí žádných skutečných triků při kontaktech s dalšími piloty. Řadím ho ke špičce," neváhá Webber.
"Samozřejmě tam máme Alaina Prosta, kam zařadíme Laudu, Stewarta či Sennu? Michael tam rozhodně patří, má všechny ty rekordy, pokud jde o šampionáty a vítězství v závodech, nicméně věřím, že Lewis na ně může úspěšně zaútočit," domnívá se bývalý pilot F1.
8 days til the season starts. You guys ready? #teamlh pic.twitter.com/XTGp7qLXNR
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) March 7, 2020"Osobně s Lewisem vycházím dobře, nemám s ním žádné potíže, to ale neplatí pro všechny. Na dráze je však jako Nadal a Federer. Zkrátka to zajede, a to způsobem, který je velmi, velmi přesný. Nedostává se často ke komisařům - kdy naposledy dostal pokutu za překročení rychlosti v boxech?" ptá se Webber.
"Hodně se věnuje tomu, aby to zvládal psychicky a klidně. Nyní je výjimečným talentem a i nadále objevuje sám sebe, takže si všechno zaslouží," uzavírá své hodnocení pro SpeedCafe australský pilot, jenž v šampionátu skončil třikrát třetí.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.