McLaren vítá zavedení rozpočtového stropu. Změny se však podle něj neprojeví hned. Zak Brown si myslí, že k tomu dojde nejdříve v letech 2022 nebo 2023.
Formuli 1 čeká v brzkých letech několik zásadních změn. Jednou z těch nejvýraznějších bude zavedení rozpočtového stropu, který vejde v platnost počínaje rokem 2021. Finanční prostředky jednotlivých týmů budou díky tomuto kroku omezeny na 175 milionů dolarů. Nutno však říci, že se do této sumy nezapočítávají platy jezdců, výdaje na marketing, potažmo řada dalších položek.
Cíl rozpočtového stropu je jasný – docílit vyrovnanějších závodů. Pravdou je, že v posledních několika letech dokázaly zvítězit jen tři týmy. Máme na mysli Mercedes, Ferrari a Red Bull. Všichni ostatní se na toto trio dívají z uctivé dálky. Vedení šampionátu to chce změnit.
Rozpočtový strop byl původně plánován ještě níže. Nakonec však došlo k určitým kompromisům. Zak Brown z McLarenu je s těmito kroky spokojen. Výkonný ředitel McLarenu si myslí, že nastolené opatření povede k vyrovnanějšímu startovnímu poli, byť se změny prý neprojeví hned.
„Podle mě je rozpočtový strop skvělá věc. Jde o výborný první krok k vyrovnanějšímu mistrovství. Když se podíváte na pořadí šampionátu tak zjistíte, že je do značné míry sestaveno podle toho kolik, který tým utrácí. Se zavedením rozpočtového stropu budeme mít zhruba pět týmů, jež se dostanou na jeho úroveň. No a mezi nimi už pak může být vývoj jakýkoliv,“ říká Brown.
Kdy se chystaný strop projeví? Podle Browna asi po dvou sezonách. Velké týmy prý mají stále takřka neomezené zdroje, z tohoto pohledu bude nějaký čas trvat, než se nová pravidla ustálí a jejich efekt bude znát.
„Já se opravdu těším na sezonu 2021. Budou velké změny pravidel, kdo ví, jak se věcí budou mít. Ale nemyslím, si, že se v tom roce projeví rozpočtový strop. Týmy totiž už teď utrácí směrem k tomuto ročníku velké peníze. Všichni na něj chtějí být co nejlépe připraveni. Proto jsem názoru, že skutečný dopad rozpočtového stropu bude znát v roce 2022 nebo 2023,“ hlásí Zak Borown.
Cílem McLarenu je i letos být nejlepším týmem ze zbytku pole. Vypadá to přitom na velmi vyrovnanou bitvu mezi Racing Pointem, Renaultem a právě McLarenem. Příliš pozadu nemusí být podle pozorovatelů ani Alfa Romeo, Haas či Toro Rosso.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.