McLaren vítá zavedení rozpočtového stropu. Změny se však podle něj neprojeví hned. Zak Brown si myslí, že k tomu dojde nejdříve v letech 2022 nebo 2023.
Formuli 1 čeká v brzkých letech několik zásadních změn. Jednou z těch nejvýraznějších bude zavedení rozpočtového stropu, který vejde v platnost počínaje rokem 2021. Finanční prostředky jednotlivých týmů budou díky tomuto kroku omezeny na 175 milionů dolarů. Nutno však říci, že se do této sumy nezapočítávají platy jezdců, výdaje na marketing, potažmo řada dalších položek.
Cíl rozpočtového stropu je jasný – docílit vyrovnanějších závodů. Pravdou je, že v posledních několika letech dokázaly zvítězit jen tři týmy. Máme na mysli Mercedes, Ferrari a Red Bull. Všichni ostatní se na toto trio dívají z uctivé dálky. Vedení šampionátu to chce změnit.
Rozpočtový strop byl původně plánován ještě níže. Nakonec však došlo k určitým kompromisům. Zak Brown z McLarenu je s těmito kroky spokojen. Výkonný ředitel McLarenu si myslí, že nastolené opatření povede k vyrovnanějšímu startovnímu poli, byť se změny prý neprojeví hned.
„Podle mě je rozpočtový strop skvělá věc. Jde o výborný první krok k vyrovnanějšímu mistrovství. Když se podíváte na pořadí šampionátu tak zjistíte, že je do značné míry sestaveno podle toho kolik, který tým utrácí. Se zavedením rozpočtového stropu budeme mít zhruba pět týmů, jež se dostanou na jeho úroveň. No a mezi nimi už pak může být vývoj jakýkoliv,“ říká Brown.
Kdy se chystaný strop projeví? Podle Browna asi po dvou sezonách. Velké týmy prý mají stále takřka neomezené zdroje, z tohoto pohledu bude nějaký čas trvat, než se nová pravidla ustálí a jejich efekt bude znát.
„Já se opravdu těším na sezonu 2021. Budou velké změny pravidel, kdo ví, jak se věcí budou mít. Ale nemyslím, si, že se v tom roce projeví rozpočtový strop. Týmy totiž už teď utrácí směrem k tomuto ročníku velké peníze. Všichni na něj chtějí být co nejlépe připraveni. Proto jsem názoru, že skutečný dopad rozpočtového stropu bude znát v roce 2022 nebo 2023,“ hlásí Zak Borown.
Cílem McLarenu je i letos být nejlepším týmem ze zbytku pole. Vypadá to přitom na velmi vyrovnanou bitvu mezi Racing Pointem, Renaultem a právě McLarenem. Příliš pozadu nemusí být podle pozorovatelů ani Alfa Romeo, Haas či Toro Rosso.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.