Týmy využívající pohonné jednotky Hondy si pochvalují další pokrok svého dodavatele během uplynulého zimního období. Podle šéfa AlphyTauri Franze Tosta navíc nejde jen o výkon a spolehlivost, velmi důležité jsou pro ně i další oblasti.
Red Bull si letos se svým japonským motorovým partnerem dává za cíl mistrovský titul. U Hondy pracovali nejen na zlepšení výkonu, spolehlivosti, ale také na pomocných systémech, lepším rozložení hmotnosti či uspořádání uvnitř monopostu.
AlphaTauri (bývalé Toro Rosso) si spolupráci s ní od roku 2018 pochvalují: "Šlo o velký pokrok. Pracujeme s nimi třetím rokem, a když se podíváte na to, jak pohonná jednotka pasuje do monokoku a srovnáte to s prvním rokem, tak jde o velký rozdíl," zdůrazňuje Tost.
"Všechno je zoptimalizováno: od elektrických krabiček po vodní a olejová čerpadla a všechny ty věci, aby se zlepšilo těžiště a rozložení hmotnosti. Samozřejmě to pomáhá, působí to výkonnostní rozdíly. Kromě toho udělali velké kroky vpřed i v oblasti spolehlivosti a výkonnosti," pochvaluje si šéf AlphyTauri.
Jeho technický ředitel Jody Eggington to komentuje slovy: "Přizpůsobují svou pohonnou jednotku našim potřebám vnitřního uspořádání. Zde dochází k velmi dobré dynamice - vždy pracují na tom, aby uspokojili potřeby AlphyTauri a Red Bullu. Pořád to pokračuje, velmi dobře na to reagují."
"Opravdu nám to pomohlo celou tu věc umístit co nejtěsněji, jsou v tom flexibilní. Jde o evoluci. Ve třetím roku máte pracovní vztahy zformovány, chápete základy jejich filozofie stojící za pohonnou jednotkou, a jde i o kontinuitu. S ní máte možnost věci dále posouvat a optimalizovat," vysvětluje Eggington.
"Vztah s Hondou v posledních letech skutečně zesílil, dosáhli jsme na tři vítězství v závodech a v kvalifikacích. S do druhého roku samozřejmě míříme s kontinuitou, pohonná jednotka je více integrovaná do šasi a naše očekávání přirozeně rostou. Cíle jsou letos velmi vysoké. Víme, že máme tvrdé soupeře, my však máme v našem týmu sílu i hloubku na to, abychom letos dali dohromady skutečnou výzvu," dodává šéf Red Bullu Christian Horner.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.