Týmy využívající pohonné jednotky Hondy si pochvalují další pokrok svého dodavatele během uplynulého zimního období. Podle šéfa AlphyTauri Franze Tosta navíc nejde jen o výkon a spolehlivost, velmi důležité jsou pro ně i další oblasti.
Red Bull si letos se svým japonským motorovým partnerem dává za cíl mistrovský titul. U Hondy pracovali nejen na zlepšení výkonu, spolehlivosti, ale také na pomocných systémech, lepším rozložení hmotnosti či uspořádání uvnitř monopostu.
AlphaTauri (bývalé Toro Rosso) si spolupráci s ní od roku 2018 pochvalují: "Šlo o velký pokrok. Pracujeme s nimi třetím rokem, a když se podíváte na to, jak pohonná jednotka pasuje do monokoku a srovnáte to s prvním rokem, tak jde o velký rozdíl," zdůrazňuje Tost.
"Všechno je zoptimalizováno: od elektrických krabiček po vodní a olejová čerpadla a všechny ty věci, aby se zlepšilo těžiště a rozložení hmotnosti. Samozřejmě to pomáhá, působí to výkonnostní rozdíly. Kromě toho udělali velké kroky vpřed i v oblasti spolehlivosti a výkonnosti," pochvaluje si šéf AlphyTauri.
Jeho technický ředitel Jody Eggington to komentuje slovy: "Přizpůsobují svou pohonnou jednotku našim potřebám vnitřního uspořádání. Zde dochází k velmi dobré dynamice - vždy pracují na tom, aby uspokojili potřeby AlphyTauri a Red Bullu. Pořád to pokračuje, velmi dobře na to reagují."
"Opravdu nám to pomohlo celou tu věc umístit co nejtěsněji, jsou v tom flexibilní. Jde o evoluci. Ve třetím roku máte pracovní vztahy zformovány, chápete základy jejich filozofie stojící za pohonnou jednotkou, a jde i o kontinuitu. S ní máte možnost věci dále posouvat a optimalizovat," vysvětluje Eggington.
"Vztah s Hondou v posledních letech skutečně zesílil, dosáhli jsme na tři vítězství v závodech a v kvalifikacích. S do druhého roku samozřejmě míříme s kontinuitou, pohonná jednotka je více integrovaná do šasi a naše očekávání přirozeně rostou. Cíle jsou letos velmi vysoké. Víme, že máme tvrdé soupeře, my však máme v našem týmu sílu i hloubku na to, abychom letos dali dohromady skutečnou výzvu," dodává šéf Red Bullu Christian Horner.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.