Týmy využívající pohonné jednotky Hondy si pochvalují další pokrok svého dodavatele během uplynulého zimního období. Podle šéfa AlphyTauri Franze Tosta navíc nejde jen o výkon a spolehlivost, velmi důležité jsou pro ně i další oblasti.
Red Bull si letos se svým japonským motorovým partnerem dává za cíl mistrovský titul. U Hondy pracovali nejen na zlepšení výkonu, spolehlivosti, ale také na pomocných systémech, lepším rozložení hmotnosti či uspořádání uvnitř monopostu.
AlphaTauri (bývalé Toro Rosso) si spolupráci s ní od roku 2018 pochvalují: "Šlo o velký pokrok. Pracujeme s nimi třetím rokem, a když se podíváte na to, jak pohonná jednotka pasuje do monokoku a srovnáte to s prvním rokem, tak jde o velký rozdíl," zdůrazňuje Tost.
"Všechno je zoptimalizováno: od elektrických krabiček po vodní a olejová čerpadla a všechny ty věci, aby se zlepšilo těžiště a rozložení hmotnosti. Samozřejmě to pomáhá, působí to výkonnostní rozdíly. Kromě toho udělali velké kroky vpřed i v oblasti spolehlivosti a výkonnosti," pochvaluje si šéf AlphyTauri.
Jeho technický ředitel Jody Eggington to komentuje slovy: "Přizpůsobují svou pohonnou jednotku našim potřebám vnitřního uspořádání. Zde dochází k velmi dobré dynamice - vždy pracují na tom, aby uspokojili potřeby AlphyTauri a Red Bullu. Pořád to pokračuje, velmi dobře na to reagují."
"Opravdu nám to pomohlo celou tu věc umístit co nejtěsněji, jsou v tom flexibilní. Jde o evoluci. Ve třetím roku máte pracovní vztahy zformovány, chápete základy jejich filozofie stojící za pohonnou jednotkou, a jde i o kontinuitu. S ní máte možnost věci dále posouvat a optimalizovat," vysvětluje Eggington.
"Vztah s Hondou v posledních letech skutečně zesílil, dosáhli jsme na tři vítězství v závodech a v kvalifikacích. S do druhého roku samozřejmě míříme s kontinuitou, pohonná jednotka je více integrovaná do šasi a naše očekávání přirozeně rostou. Cíle jsou letos velmi vysoké. Víme, že máme tvrdé soupeře, my však máme v našem týmu sílu i hloubku na to, abychom letos dali dohromady skutečnou výzvu," dodává šéf Red Bullu Christian Horner.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.