Šéfům týmů se nelíbí tajná dohoda uzavřená mezi FIA a Ferrari po vyšetřování jejich pohonné jednotky a jak jsme vás již včera informovali, zbylých sedm stájí (kromě zákaznických stájí Scuderie) sepsalo společné prohlášení. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko však chce jít ještě dál: Ferrari podvádělo, peníze z odměn za umístění by měly být přerozděleny.
Týmům F1 se postup Mezinárodní automobilové federace (FIA) vůbec nezamlouval, jejich velké rozladění bylo mezi vedoucími zaměstnanci patrné již v pátek po testech na letišti v Barceloně.
"Celé to je jeden velký bordel. To, co udělalo Ferrari, není OK, ale to, jak k tomu přistoupila FIA, je ještě horší. Všechny týmy jsou naštvané," uvedl šéf Mercedesu Toto Wolff. Situaci poté vzal do vlastních rukou a obeslal své konkurenty s dopisem, aby zatáhli za jeden provaz a vyvinuli tlak na FIA, což vyústilo ve včerejší společné prohlášení.
Ferrari by podle Helmuta Marka měla být kvůli nelegálnímu motoru dokonce vyloučena z loňského ročníku Formule 1 a peníze (prize money) by podle něj měly být přerozděleny. Jen v případě Red Bullu a AlphaTauri (loňského Toro Rosso) by šlo o více než půl miliardy korun.
"Chování FIA je fakt skandální. Budeme muset dát pokyn šéfovi závodního týmu Red Bull Christianovi Hornerovi, aby se soudně domáhal 24 milionů dolarů vyplacených na odměnách, jež by nám byly uděleny za druhé místo v šampionátu, kdyby bylo Ferrari řádně potrestáno," uvádí Marko.
Netransparentní postup FIA po vyšetřování naprosto nechápe. "To je neuvěřitelné, jakou smlouvu tam sepsali," zlobí se odborný poradce Red Bullu po oznámení, že detaily dohody s Ferrari nebudou týmům sděleny a veškeré okolnosti zůstanou důvěrné.
V zákulisí se hovoří o tom, že Ferrari přišlo na velmi chytrý systém, jak obcházet oficiální průtokoměr, aby do motoru krátkodobě dostávalo více paliva. Stáj z Maranella dosahovala nejvyšších rychlostí na rovinkách, po vydání několika technických směrnic se ale její výhoda vytratila.
Podle vedení týmů šlo nicméně o shodu okolností (nasazení staršího motoru, změna jeho módu, nastavení vyššího přítlaku). Podle jejího šéfa Mattii Binotta bylo vše v pořádku a nikdy nezměnili způsob, jakým svou pohonnou jednotku provozují.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.