Přípravy na Velkou cenu Austrálie probíhají podle plánu, objevují se však spekulace, že občané Itálie se na ní kvůli cestovním omezením nedostanou, což by postihlo dva týmy Formule 1. Mělo by se případně začít i bez nich?
V MotoGP byl zrušen úvodní podnik v Kataru, v Austrálie by se podle posledních informací závodit mělo. Kvůli šíření koronaviru v Itálii ale některé země ruší lety a zakazují jejím občanům vstup do svých zemí. Po přílet do Kataru, který je důležitou dopravní křižovatkou, musí například na 14 dní do karantény.
Ferrari a AlphaTauri sídlící v Itálii mohou mít problémy s tím, jak své zaměstnance dostat na druhý konec světa. Jak by F1 reagovala, pokud by na startu bylo o 4 vozy méně - závodilo by se či nikoliv? Uděloval by se plný počet bodů?
"Ještě jsem o tom sice nepřemýšlel a ani nedělám to rozhodnutí, ale pokud by dva týmy z jakéhokoliv důvodu nemohli dorazit, bylo by to podle mě nefér začít sezóny. Šlo by o velkou nevýhodu, ať už se to týká kohokoliv," říká Franz Tost, šéf stáje z italské Faenzy.
F1 přitom odložila kvůli pandemii Velkou cenu Číny a stále pro ní hledá náhradní termín. Pokud by došlo k odkladu dalších závodů, těžko by se uskutečnily. Tost má ale řešení: "Jsem optimistou v tom, že se uskuteční 22 velkých cen, protože v listopadu a v prosinci máme spoustu času, kdy můžeme závodit. A také v srpnu."
Šéf Ferrari Mattia Binotto hrozí, že pokud by se jeho lidé nemohli dostat do některých destinací, pak by to ohrozilo také zákaznické týmy. Neodstartovaly by podle něj 4 týmy z desíti. Otázkou je, na čem by závodily, když výhradní dodavatel pneumatik sídlí rovněž v Itálii.
"Není to jen o dvou týmech, protože poskytujeme asistenci Haasu a Alfě Sauberu, takže by šlo nejméně o čtyři týmy. Také musíme pochopit situaci s Pirelli. Jak by to tedy případně vypadalo, pokud by čtyři týmy nemohly jet, uskutečnil by se závod nebo ne? To není mé rozhodnutí," komentuje Binotto.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.