Přípravy na Velkou cenu Austrálie probíhají podle plánu, objevují se však spekulace, že občané Itálie se na ní kvůli cestovním omezením nedostanou, což by postihlo dva týmy Formule 1. Mělo by se případně začít i bez nich?
V MotoGP byl zrušen úvodní podnik v Kataru, v Austrálie by se podle posledních informací závodit mělo. Kvůli šíření koronaviru v Itálii ale některé země ruší lety a zakazují jejím občanům vstup do svých zemí. Po přílet do Kataru, který je důležitou dopravní křižovatkou, musí například na 14 dní do karantény.
Ferrari a AlphaTauri sídlící v Itálii mohou mít problémy s tím, jak své zaměstnance dostat na druhý konec světa. Jak by F1 reagovala, pokud by na startu bylo o 4 vozy méně - závodilo by se či nikoliv? Uděloval by se plný počet bodů?
"Ještě jsem o tom sice nepřemýšlel a ani nedělám to rozhodnutí, ale pokud by dva týmy z jakéhokoliv důvodu nemohli dorazit, bylo by to podle mě nefér začít sezóny. Šlo by o velkou nevýhodu, ať už se to týká kohokoliv," říká Franz Tost, šéf stáje z italské Faenzy.
F1 přitom odložila kvůli pandemii Velkou cenu Číny a stále pro ní hledá náhradní termín. Pokud by došlo k odkladu dalších závodů, těžko by se uskutečnily. Tost má ale řešení: "Jsem optimistou v tom, že se uskuteční 22 velkých cen, protože v listopadu a v prosinci máme spoustu času, kdy můžeme závodit. A také v srpnu."
Šéf Ferrari Mattia Binotto hrozí, že pokud by se jeho lidé nemohli dostat do některých destinací, pak by to ohrozilo také zákaznické týmy. Neodstartovaly by podle něj 4 týmy z desíti. Otázkou je, na čem by závodily, když výhradní dodavatel pneumatik sídlí rovněž v Itálii.
"Není to jen o dvou týmech, protože poskytujeme asistenci Haasu a Alfě Sauberu, takže by šlo nejméně o čtyři týmy. Také musíme pochopit situaci s Pirelli. Jak by to tedy případně vypadalo, pokud by čtyři týmy nemohly jet, uskutečnil by se závod nebo ne? To není mé rozhodnutí," komentuje Binotto.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.