Velká cena Austrálie bez Ferrari a AlphaTauri? "Bylo by to nefér," říká Tost

Charles Leclerc během druhých testů v Barceloně
Charles Leclerc během druhých testů v Barceloně, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 3. března 2020 6:05
Sdílej:

Přípravy na Velkou cenu Austrálie probíhají podle plánu, objevují se však spekulace, že občané Itálie se na ní kvůli cestovním omezením nedostanou, což by postihlo dva týmy Formule 1. Mělo by se případně začít i bez nich?

V MotoGP byl zrušen úvodní podnik v Kataru, v Austrálie by se podle posledních informací závodit mělo. Kvůli šíření koronaviru v Itálii ale některé země ruší lety a zakazují jejím občanům vstup do svých zemí. Po přílet do Kataru, který je důležitou dopravní křižovatkou, musí například na 14 dní do karantény.

Ferrari a AlphaTauri sídlící v Itálii mohou mít problémy s tím, jak své zaměstnance dostat na druhý konec světa. Jak by F1 reagovala, pokud by na startu bylo o 4 vozy méně - závodilo by se či nikoliv? Uděloval by se plný počet bodů?

"Ještě jsem o tom sice nepřemýšlel a ani nedělám to rozhodnutí, ale pokud by dva týmy z jakéhokoliv důvodu nemohli dorazit, bylo by to podle mě nefér začít sezóny. Šlo by o velkou nevýhodu, ať už se to týká kohokoliv," říká Franz Tost, šéf stáje z italské Faenzy.

F1 přitom odložila kvůli pandemii Velkou cenu Číny a stále pro ní hledá náhradní termín. Pokud by došlo k odkladu dalších závodů, těžko by se uskutečnily. Tost má ale řešení: "Jsem optimistou v tom, že se uskuteční 22 velkých cen, protože v listopadu a v prosinci máme spoustu času, kdy můžeme závodit. A také v srpnu."

Šéf Ferrari Mattia Binotto hrozí, že pokud by se jeho lidé nemohli dostat do některých destinací, pak by to ohrozilo také zákaznické týmy. Neodstartovaly by podle něj 4 týmy z desíti. Otázkou je, na čem by závodily, když výhradní dodavatel pneumatik sídlí rovněž v Itálii.

"Není to jen o dvou týmech, protože poskytujeme asistenci Haasu a Alfě Sauberu, takže by šlo nejméně o čtyři týmy. Také musíme pochopit situaci s Pirelli. Jak by to tedy případně vypadalo, pokud by čtyři týmy nemohly jet, uskutečnil by se závod nebo ne? To není mé rozhodnutí," komentuje Binotto.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.