Carlos Sainz jmenoval dva týmy, které budou letos největším soupeřem McLarenu v boji na špici středu pole. Oba podle něj svůj skutečný potenciál v předsezónních testech záměrně skrývaly.
Jedním z nich je Racing Point, který se nikterak netají tím, že okopíroval loňský vítězný monopost W10. To menší týmy znepokojilo, stáj sídlící v Silverstone ale popírá, že by mezi ní a Mercedesem došlo k nějaké nepovolené výměně duševního vlastnictví.
Tím druhým je AlphaTauri, přejmenované Toro Rosso, které těží z užší spolupráce s Red Bullem, jenž se netají mistrovskými ambicemi. Oba týmy patří rakouskému milionáři Dietrichovi Mateschitzovi a stáj z Faenzy využila na letošním voze spoustu dílů z loňského RB15.
"Myslím, že každý tým v určitém okamžiku testů předvedl velmi dobrý čas, takže se velmi obtížně určuje, kdo je na čele středu pole nebo více vzadu," uvádí Sainz. Vše navíc komplikují neznámá množství paliva, detaily programů, módy pohonných jednotek, odlišné směsi pneumatik, vývoj dráhy a další faktory.
"Myslím, že bych Racing Point i AlphaTauri označil za zřejmě ty nejbezpečnější kluky, s nimiž budeme soupeřit. Tým [McLaren] nemá jasný obrázek o tom, jak moc jsme vzdáleni prvním třem týmům," netroufá si odhadnou pořadí španělský pilot.
"Ale uvidíme hned v prvním a druhém tréninku [v Melbourne], kde budeme jezdit víceméně se stejným množstvím paliva. Racing Point byl ve středu pole velmi rychlý po celé dva týdny," uvědomuje si sílu zřejmě největšího soupeře McLarenu.
"Hned první den zajeli kolo za 1:17,3 min. A jelikož se od té chvíle moc nezlepšili - nemyslím si, že o to moc stáli - tak 1:17,3 hned první den na nás všechny zapůsobilo. Budou rychlí, velmi rychlí," předvídá Sainz o Racing Pointu, jenž se příští rok přejmenuje na Aston Martin.
Bitva za špičkou v podobě Ferrari, Mercedesu a Red Bullu podle něj bude ještě vyrovnanější než loni. On sám si své nové auto pochvaluje: "Navýšili jsme dobrý přítlak a jsem spokojenější než před 12 měsíci."
"Vůz se chová mnohem lépe, obzvlášť v prvním a druhém sektoru, kde jsme byl velmi dobře vyvážený. Poslední sektor vypadal ke konci o něco lépe, stále je však naší slabinou a něčím, na čem jako tým musíme pracovat," popisuje jezdec McLarenu.
"Myslím, že tam jsou stále rozdíly v tom, jak týmy jezdí s různými množstvími paliva či módy motorů, což je třeba brát v potaz. Nemůžeme dělat příliš závěrů, musíme analyzovat sami sebe. A myslím, že odvádíme velmi dobrou práci v pitvání svých výkonnostních úrovní v různých sektorech ve snaze se zlepšit," říká Sainz.
"A k rozdílům, které se snažíte zpozorovat - 10 kg dělá tři či čtyři desetiny sekundy. Je tedy nemožné vyvodit závěr, protože tři desetiny uprostřed pole vás odsunou ze 7. na 17. místo. Kdo má tedy poslední tři desetiny v kapse? Nebo kdo využil ty poslední tři desetiny ve voze? To nikdo neví," dodává.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.