Carlos Sainz jmenoval dva týmy, které budou letos největším soupeřem McLarenu v boji na špici středu pole. Oba podle něj svůj skutečný potenciál v předsezónních testech záměrně skrývaly.
Jedním z nich je Racing Point, který se nikterak netají tím, že okopíroval loňský vítězný monopost W10. To menší týmy znepokojilo, stáj sídlící v Silverstone ale popírá, že by mezi ní a Mercedesem došlo k nějaké nepovolené výměně duševního vlastnictví.
Tím druhým je AlphaTauri, přejmenované Toro Rosso, které těží z užší spolupráce s Red Bullem, jenž se netají mistrovskými ambicemi. Oba týmy patří rakouskému milionáři Dietrichovi Mateschitzovi a stáj z Faenzy využila na letošním voze spoustu dílů z loňského RB15.
"Myslím, že každý tým v určitém okamžiku testů předvedl velmi dobrý čas, takže se velmi obtížně určuje, kdo je na čele středu pole nebo více vzadu," uvádí Sainz. Vše navíc komplikují neznámá množství paliva, detaily programů, módy pohonných jednotek, odlišné směsi pneumatik, vývoj dráhy a další faktory.
"Myslím, že bych Racing Point i AlphaTauri označil za zřejmě ty nejbezpečnější kluky, s nimiž budeme soupeřit. Tým [McLaren] nemá jasný obrázek o tom, jak moc jsme vzdáleni prvním třem týmům," netroufá si odhadnou pořadí španělský pilot.
"Ale uvidíme hned v prvním a druhém tréninku [v Melbourne], kde budeme jezdit víceméně se stejným množstvím paliva. Racing Point byl ve středu pole velmi rychlý po celé dva týdny," uvědomuje si sílu zřejmě největšího soupeře McLarenu.
"Hned první den zajeli kolo za 1:17,3 min. A jelikož se od té chvíle moc nezlepšili - nemyslím si, že o to moc stáli - tak 1:17,3 hned první den na nás všechny zapůsobilo. Budou rychlí, velmi rychlí," předvídá Sainz o Racing Pointu, jenž se příští rok přejmenuje na Aston Martin.
Bitva za špičkou v podobě Ferrari, Mercedesu a Red Bullu podle něj bude ještě vyrovnanější než loni. On sám si své nové auto pochvaluje: "Navýšili jsme dobrý přítlak a jsem spokojenější než před 12 měsíci."
"Vůz se chová mnohem lépe, obzvlášť v prvním a druhém sektoru, kde jsme byl velmi dobře vyvážený. Poslední sektor vypadal ke konci o něco lépe, stále je však naší slabinou a něčím, na čem jako tým musíme pracovat," popisuje jezdec McLarenu.
"Myslím, že tam jsou stále rozdíly v tom, jak týmy jezdí s různými množstvími paliva či módy motorů, což je třeba brát v potaz. Nemůžeme dělat příliš závěrů, musíme analyzovat sami sebe. A myslím, že odvádíme velmi dobrou práci v pitvání svých výkonnostních úrovní v různých sektorech ve snaze se zlepšit," říká Sainz.
"A k rozdílům, které se snažíte zpozorovat - 10 kg dělá tři či čtyři desetiny sekundy. Je tedy nemožné vyvodit závěr, protože tři desetiny uprostřed pole vás odsunou ze 7. na 17. místo. Kdo má tedy poslední tři desetiny v kapse? Nebo kdo využil ty poslední tři desetiny ve voze? To nikdo neví," dodává.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.