Honda uzavřela spolupráci s Red Bullem do konce sezony 2021. Její prodloužení zatím oznámeno nebylo. Japonský výrobce čeká na vývoj v automobilovém průmyslu. Starosti mu dělá plánovaná elektrifikace.
Honda se jako dodavatel pohonných jednotek vrátila do Formule 1 v roce 2015 s McLarenem. Toto kdysi slavné partnerství ale ztroskotalo. Na jeho dávné úspěchy ani jedna ze stran totiž navázat nedokázala, což vyústilo ve vzájemný rozchod. A zatímco se McLaren uchýlil k Renaultu, Honda začala svými motory zásobovat Toro Rosso, potažmo Red Bull.
Řada odborníků přitom vidí v trojlístku složeném z Red Bullu, Hondy a Maxe Verstappena velmi silnou kombinaci budoucnosti. Její možnosti byly naznačeny už loni. Verstappen dokázal vyhrát s Hondou za zády hned tři závody. K tomu přidal ještě několik dalších pódiových umístění. Letos se od tohoto partnerství čeká další posun.
Může být jeden z posledních… Japonský motorář uzavřel s Red Bullem smlouvu do konce sezony 2021, přičemž její prodloužení ještě podepsáno nebylo. Co za tím stojí? Zejména obavy Hondy o další směřování automobilového průmyslu. Pravda je taková, že na automobilky je momentálně vyvíjen ohromný tlak. Ten souvisí s postupnou elektrifikací, kterou by měla ve střednědobém horizontu projít naprostá většina vozidel.
To si ze strany automobilek žádá nemalé finanční investice. A právě na tuto skutečnost může doplatit program Hondy ve Formuli 1. Japonci jsou jedním z nejvýznamnějších světových výrobců. Kvůli tomu si zkrátka nemohou dovolit, aby jim v této oblasti ujel onen pomyslný vlak.
O budoucích plánech hovoří šéf divize Hondy se zaměřením na F1 Masashi Yamamoto. “Jednáme s Red Bullem o prodloužení naší vzájemné spolupráce, tak aby pokračovala I po sezoně 2021. Je to ale složité. Pravda je taková, že veškeré automobilky jsou kvůli nárokům na elektrifikaci pod velkým tlakem,” popisuje.
Yamamoto se dále vyjádřil k možnosti přesunu Hondy do Formule E. Elektrický šampionát prý Japonce zajímá, momentálně ale není jejich případná účast zde na pořadu dne. Prioritou stále zůstává F1. “Je jasné, že nás to zajímá. Jsme ve stádiu, kdy shromažďujeme informace. V dohledné době se však tohoto šampionátu účastnit nehodláme. Jsme plně zaměření na Formuli 1,” líčí Yamamoto.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.