Honda uzavřela spolupráci s Red Bullem do konce sezony 2021. Její prodloužení zatím oznámeno nebylo. Japonský výrobce čeká na vývoj v automobilovém průmyslu. Starosti mu dělá plánovaná elektrifikace.
Honda se jako dodavatel pohonných jednotek vrátila do Formule 1 v roce 2015 s McLarenem. Toto kdysi slavné partnerství ale ztroskotalo. Na jeho dávné úspěchy ani jedna ze stran totiž navázat nedokázala, což vyústilo ve vzájemný rozchod. A zatímco se McLaren uchýlil k Renaultu, Honda začala svými motory zásobovat Toro Rosso, potažmo Red Bull.
Řada odborníků přitom vidí v trojlístku složeném z Red Bullu, Hondy a Maxe Verstappena velmi silnou kombinaci budoucnosti. Její možnosti byly naznačeny už loni. Verstappen dokázal vyhrát s Hondou za zády hned tři závody. K tomu přidal ještě několik dalších pódiových umístění. Letos se od tohoto partnerství čeká další posun.
Může být jeden z posledních… Japonský motorář uzavřel s Red Bullem smlouvu do konce sezony 2021, přičemž její prodloužení ještě podepsáno nebylo. Co za tím stojí? Zejména obavy Hondy o další směřování automobilového průmyslu. Pravda je taková, že na automobilky je momentálně vyvíjen ohromný tlak. Ten souvisí s postupnou elektrifikací, kterou by měla ve střednědobém horizontu projít naprostá většina vozidel.
To si ze strany automobilek žádá nemalé finanční investice. A právě na tuto skutečnost může doplatit program Hondy ve Formuli 1. Japonci jsou jedním z nejvýznamnějších světových výrobců. Kvůli tomu si zkrátka nemohou dovolit, aby jim v této oblasti ujel onen pomyslný vlak.
O budoucích plánech hovoří šéf divize Hondy se zaměřením na F1 Masashi Yamamoto. “Jednáme s Red Bullem o prodloužení naší vzájemné spolupráce, tak aby pokračovala I po sezoně 2021. Je to ale složité. Pravda je taková, že veškeré automobilky jsou kvůli nárokům na elektrifikaci pod velkým tlakem,” popisuje.
Yamamoto se dále vyjádřil k možnosti přesunu Hondy do Formule E. Elektrický šampionát prý Japonce zajímá, momentálně ale není jejich případná účast zde na pořadu dne. Prioritou stále zůstává F1. “Je jasné, že nás to zajímá. Jsme ve stádiu, kdy shromažďujeme informace. V dohledné době se však tohoto šampionátu účastnit nehodláme. Jsme plně zaměření na Formuli 1,” líčí Yamamoto.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.