Mercedes je před novou sezonou vnímán jako největší favorit na zisk mistrovských titulů. Základ učinila těmto prognózám jeho forma z předsezónních testů S aktuálním stavem je spokojen rovněž Lewis Hamilton. Je však jedna věc, která mu dělá starosti.
Předsezónní testy jsou u konce. Relevantní závěry z nich vyvozovat nelze, jistou představu však o výkonnosti jednotlivých týmů máme. Největším favoritem je podle řady odborníků a pozorovatelů opět Mercedes. Není se co divit. Mistrovská stáj byla rychlá už od prvních kilometrů s novým monopostem. W11 se zdá být velmi podařenou evolucí loňského W10. V Německu zkrátka mohou být spokojeni.
Stříbrné šípy navíc překvapily novým systémem s názvem DAS. Rovněž tato vychytávka jim může poskytnout nemalou výhodu, ačkoliv nikdo ze soupeřů či pozorovatelů ještě pořádně neví, k čemu nový systém Mercedesu slouží. O rychlosti W11 však nemůže být sporu. Navíc je vysoce pravděpodobné, že Mercedes ještě zdaleka neukázal vše ze svého potenciálu.
S průběhem testů je spokojen také Lewis Hamilton. Hlavní hvězda Stříbrných šípů může letos vyrovnat rekord Michaela Schumachera v počtu získaných mistrovských titulů. A zdá se, že mu k tomu jeho aktuální vůz dá tu nejlepší možnou příležitost. „Myslím, že jsme měli dobré testy. Podle mě můžeme být spokojeni,“ líčí Brit.
Zkušený pilot nicméně jedním dechem dodává, že celý testovací blok nebyl z pohledu jeho týmu perfektní. Starosti mu dělá zejména spolehlivost, neboť ta stoprocentní nebyla. W11 trpěl problémy s pohonnou jednotkou, což u Hamiltona nezůstalo bez povšimnutí.
„Zcela jistě to je znepokojivé. Za normálních okolností jsme měli během testů lepší spolehlivost. Letos jsme měli už dva nebo tři motory. Z tohoto pohledu to pro nás nebylo perfektní, proto máme na čem pracovat, musíme ale být v klidu. Celá továrna pracuje na tom, abychom do sezony vkročili tou správnou nohou,“ hlásí.
Formu svého nového stroje zatím hodnotit nechce. Potvrzuje však, že mu W11 sedí. „Nechci hodnotit naši konkurenceschopnost. Nevím, jak jsou na tom ostatní. S autem jsem si ovšem sedl. Těším se do Austrálie, tam budu moci odvést maximum,“ uzavírá šestinásobný mistr světa.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.