Úvodní testovací blok se Red Bullu podařil. Spokojeností se netají ani Alex Albon, jehož čeká u Rudých býků první kompletní sezona.
Red Bull je na prahu druhého roku vzájemné spolupráce s Hondou. Loňská sezona se přitom ještě stále novému spojenectví podařila velmi dobře. Není proto divu, že letos míří rakouská stáj vysoko. Se svým RB16 by chtěla vyzvat Mercedes, a pokud možno jej také porazit. Velké ambice neskrývají ani čelní představitelé celého koncernu. Jmenovitě Dietrich Mateschitz nebo odborný poradce týmu Formule 1 Helmut Marko. Právě majitel Red Bullu Mateschitz se nechal slyšet, že od své stáje letos čeká velké věci.
RB16 se každopádně se zatím jeví solidně. Nový vůz nepostrádá spolehlivost, což je v začátcích sezony vždy klíčové. Ty tam jsou doby, kdy stála Honda v útrobách McLarenu nepojízdná v garáži. Během prvního letošního testovacího bloku, který se skládal ze třech dní ujeli Rudí býci v Barceloně téměř 500 kol.
V relativní výkonnosti by měla Rakušanům patřit druhá příčka – hned za vedoucím Mercedesem. Tak se alespoň vyjadřuje celá řada odborníků. S novým strojem jsou spokojeni také oba piloti. RB16 si chválí Max Verstappen i Alex Albon.
Právě Thajce letos čeká první kompletní sezona za volantem elitního týmu, přičemž Albonův cíl je jasný. Jak sám už dříve deklaroval, chce se více přiblížit svému zkušenějšímu týmovému kolegovi. Se začátkem testů je přitom třiadvacetiletý jezdec spokojený. Mladý pilot kvituje zejména spolehlivost. „Odjezdili jsme spoustu kol. Z tohoto pohledu máme opravdu dobrý základ. Jen to dokládá intenzitu, s jakou pracují lidé v naší továrně a stejně tak v továrně Hondy.“
Albon je spokojen rovněž s chováním RB16. „Cítím se v něm dobře. První kola byla dobrá. Samozřejmě ještě budeme dělat nějaké úpravy, ale to je v této fázi roku normální. Budeme s týmem spolupracovat na tom, abychom vše ještě zlepšili,“ uzavírá Alex svůj sumář prvních testů.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.