 
            Úvodní testovací blok se Red Bullu podařil. Spokojeností se netají ani Alex Albon, jehož čeká u Rudých býků první kompletní sezona.
Red Bull je na prahu druhého roku vzájemné spolupráce s Hondou. Loňská sezona se přitom ještě stále novému spojenectví podařila velmi dobře. Není proto divu, že letos míří rakouská stáj vysoko. Se svým RB16 by chtěla vyzvat Mercedes, a pokud možno jej také porazit. Velké ambice neskrývají ani čelní představitelé celého koncernu. Jmenovitě Dietrich Mateschitz nebo odborný poradce týmu Formule 1 Helmut Marko. Právě majitel Red Bullu Mateschitz se nechal slyšet, že od své stáje letos čeká velké věci.
RB16 se každopádně se zatím jeví solidně. Nový vůz nepostrádá spolehlivost, což je v začátcích sezony vždy klíčové. Ty tam jsou doby, kdy stála Honda v útrobách McLarenu nepojízdná v garáži. Během prvního letošního testovacího bloku, který se skládal ze třech dní ujeli Rudí býci v Barceloně téměř 500 kol.
V relativní výkonnosti by měla Rakušanům patřit druhá příčka – hned za vedoucím Mercedesem. Tak se alespoň vyjadřuje celá řada odborníků. S novým strojem jsou spokojeni také oba piloti. RB16 si chválí Max Verstappen i Alex Albon.
Právě Thajce letos čeká první kompletní sezona za volantem elitního týmu, přičemž Albonův cíl je jasný. Jak sám už dříve deklaroval, chce se více přiblížit svému zkušenějšímu týmovému kolegovi. Se začátkem testů je přitom třiadvacetiletý jezdec spokojený. Mladý pilot kvituje zejména spolehlivost. „Odjezdili jsme spoustu kol. Z tohoto pohledu máme opravdu dobrý základ. Jen to dokládá intenzitu, s jakou pracují lidé v naší továrně a stejně tak v továrně Hondy.“
Albon je spokojen rovněž s chováním RB16. „Cítím se v něm dobře. První kola byla dobrá. Samozřejmě ještě budeme dělat nějaké úpravy, ale to je v této fázi roku normální. Budeme s týmem spolupracovat na tom, abychom vše ještě zlepšili,“ uzavírá Alex svůj sumář prvních testů.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.