Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz přiznal, že má letos se svým týmem ve Formuli 1 vysoké ambice - zisk titulu mistrů světa. Ty podle něj podporují čísla z aerodynamického tunelu i počítačových simulací.
Rakouský miliardář zdůrazňuje také vysokou úroveň příprav své stáje i kvality nového monopostu RB16, který navrhuje slavný konstruktér Adrian Newey.
Loni se Red Bullu podařilo zásluhou Maxe Verstappena vyhrát tři závody, byť odborný poradce Helmut Marko jich předpovídal alespoň pět. Nevýhodou byl slabší druhý jezdec v podobě Pierra Gaslyho, jehož vedení v polovině vystřídalo za Alexandera Albona. Tomu však adaptace na nový vůz chvíli trvala.
Honda loni dosáhla se svou pohonnou jednotkou dalšího pokroku v oblasti výkonu i spolehlivosti a Mateschitz přirozeně očekává další posun. Letos by podle něj tedy měly útočit na nejvyšší příčky, které v posledních letech okupuje Mercedes
"Tento rok mám samozřejmě vyšší očekávání ve srovnání s předchozími roky. Náš motorový partner Honda během zimy odvádí výbornou práci," pochvaluje si Mateschitz.
"Na testovací stolici jsme odjeli více kilometrů než dříve, bez jakýchkoliv potíží. Pohonná jednotka nám umožňuje závodit na čele z hlediska výkonnosti a spolehlivosti," pokračuje rakouský podnikatel, jenž v F1 provozuje také stáj AlphaTauri, z minulých sezón známou jako Toro Rosso.
"Kontinuita je velmi důležitá, všechno je velmi dobře řízeno. Veškeré klíčové pozice zůstávají stejné. Prvotní potíže, jež jsme u Red Bullu měli v roce 2019, letos nebudou problémem," ujišťuje Mateschitz.
"Veškerá dat z počítačů a simulace z aerodynamického tunelu jsou lepší než v předchozím roce, a my jsme přesvědčili, že se to projeví na dráze. Díky tomu doufám, že budeme moci bojovat i mistrovský titul," potvrzuje vysoké ambice.
"Všichni jezdci prokázali svou zkušenost. Max má všechno potřebné k tomu, aby se stal šampionem. Alex všechny překvapil zvládnutím obtížného úkolu ve své první sezóně. A Daniil s Pierrem jsou v pozici, aby se drželi lídrů," hodnotí kladně své jezdecké složení.
Všichni jsou již přítomni v Barceloně, kde dnes začínají třídenní testy týmů Formule 1. Prokáže v nich Red Bull svou spolehlivost a vykročí úspěšně do sezóny, kterou dle svých očekávání završí mistrovským titulem?
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.