Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz přiznal, že má letos se svým týmem ve Formuli 1 vysoké ambice - zisk titulu mistrů světa. Ty podle něj podporují čísla z aerodynamického tunelu i počítačových simulací.
Rakouský miliardář zdůrazňuje také vysokou úroveň příprav své stáje i kvality nového monopostu RB16, který navrhuje slavný konstruktér Adrian Newey.
Loni se Red Bullu podařilo zásluhou Maxe Verstappena vyhrát tři závody, byť odborný poradce Helmut Marko jich předpovídal alespoň pět. Nevýhodou byl slabší druhý jezdec v podobě Pierra Gaslyho, jehož vedení v polovině vystřídalo za Alexandera Albona. Tomu však adaptace na nový vůz chvíli trvala.
Honda loni dosáhla se svou pohonnou jednotkou dalšího pokroku v oblasti výkonu i spolehlivosti a Mateschitz přirozeně očekává další posun. Letos by podle něj tedy měly útočit na nejvyšší příčky, které v posledních letech okupuje Mercedes
"Tento rok mám samozřejmě vyšší očekávání ve srovnání s předchozími roky. Náš motorový partner Honda během zimy odvádí výbornou práci," pochvaluje si Mateschitz.
"Na testovací stolici jsme odjeli více kilometrů než dříve, bez jakýchkoliv potíží. Pohonná jednotka nám umožňuje závodit na čele z hlediska výkonnosti a spolehlivosti," pokračuje rakouský podnikatel, jenž v F1 provozuje také stáj AlphaTauri, z minulých sezón známou jako Toro Rosso.
"Kontinuita je velmi důležitá, všechno je velmi dobře řízeno. Veškeré klíčové pozice zůstávají stejné. Prvotní potíže, jež jsme u Red Bullu měli v roce 2019, letos nebudou problémem," ujišťuje Mateschitz.
"Veškerá dat z počítačů a simulace z aerodynamického tunelu jsou lepší než v předchozím roce, a my jsme přesvědčili, že se to projeví na dráze. Díky tomu doufám, že budeme moci bojovat i mistrovský titul," potvrzuje vysoké ambice.
"Všichni jezdci prokázali svou zkušenost. Max má všechno potřebné k tomu, aby se stal šampionem. Alex všechny překvapil zvládnutím obtížného úkolu ve své první sezóně. A Daniil s Pierrem jsou v pozici, aby se drželi lídrů," hodnotí kladně své jezdecké složení.
Všichni jsou již přítomni v Barceloně, kde dnes začínají třídenní testy týmů Formule 1. Prokáže v nich Red Bull svou spolehlivost a vykročí úspěšně do sezóny, kterou dle svých očekávání završí mistrovským titulem?
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.