Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz přiznal, že má letos se svým týmem ve Formuli 1 vysoké ambice - zisk titulu mistrů světa. Ty podle něj podporují čísla z aerodynamického tunelu i počítačových simulací.
Rakouský miliardář zdůrazňuje také vysokou úroveň příprav své stáje i kvality nového monopostu RB16, který navrhuje slavný konstruktér Adrian Newey.
Loni se Red Bullu podařilo zásluhou Maxe Verstappena vyhrát tři závody, byť odborný poradce Helmut Marko jich předpovídal alespoň pět. Nevýhodou byl slabší druhý jezdec v podobě Pierra Gaslyho, jehož vedení v polovině vystřídalo za Alexandera Albona. Tomu však adaptace na nový vůz chvíli trvala.
Honda loni dosáhla se svou pohonnou jednotkou dalšího pokroku v oblasti výkonu i spolehlivosti a Mateschitz přirozeně očekává další posun. Letos by podle něj tedy měly útočit na nejvyšší příčky, které v posledních letech okupuje Mercedes
"Tento rok mám samozřejmě vyšší očekávání ve srovnání s předchozími roky. Náš motorový partner Honda během zimy odvádí výbornou práci," pochvaluje si Mateschitz.
"Na testovací stolici jsme odjeli více kilometrů než dříve, bez jakýchkoliv potíží. Pohonná jednotka nám umožňuje závodit na čele z hlediska výkonnosti a spolehlivosti," pokračuje rakouský podnikatel, jenž v F1 provozuje také stáj AlphaTauri, z minulých sezón známou jako Toro Rosso.
"Kontinuita je velmi důležitá, všechno je velmi dobře řízeno. Veškeré klíčové pozice zůstávají stejné. Prvotní potíže, jež jsme u Red Bullu měli v roce 2019, letos nebudou problémem," ujišťuje Mateschitz.
"Veškerá dat z počítačů a simulace z aerodynamického tunelu jsou lepší než v předchozím roce, a my jsme přesvědčili, že se to projeví na dráze. Díky tomu doufám, že budeme moci bojovat i mistrovský titul," potvrzuje vysoké ambice.
"Všichni jezdci prokázali svou zkušenost. Max má všechno potřebné k tomu, aby se stal šampionem. Alex všechny překvapil zvládnutím obtížného úkolu ve své první sezóně. A Daniil s Pierrem jsou v pozici, aby se drželi lídrů," hodnotí kladně své jezdecké složení.
Všichni jsou již přítomni v Barceloně, kde dnes začínají třídenní testy týmů Formule 1. Prokáže v nich Red Bull svou spolehlivost a vykročí úspěšně do sezóny, kterou dle svých očekávání završí mistrovským titulem?
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.