Sergio Pérez se na novou sezonu těší. Mexičan doufá, že následující ročník bude nejpodařenější v jeho dosavadní kariéře.
Sergio Pérez je před následující sezonou optimistický. Věří, že ve Formuli 1 může zažít právě v roce 2020 svůj nejpodařenější ročník. Růžový Racing Point čeká poslední sezona pod tímto jménem. Od té následující se stáj přejmenuje na Aston Martin, což může rovněž přinést barevnou obměnu. Spekuluje se totiž, že růžovou nahradí zelená, to je ale prozatím stále vzdálená hudba budoucnosti.
Letos to každopádně bude ještě Racing Point, přičemž v týmu očekávají pokroky. Projevit by se měly velké nejen finanční injekce, které uskutečnil Lawrence Stroll. Právě díky nim nyní stáj cílí na čtvrté místo v Poháru konstruktérů, jenž bývá také označováno jako nejlepší umístění ze zbytku světa.
Mexičan Pérez chce mít silný závod už v Melbourne. Opírá se přitom o solidní druhou polovinu loňské sezony, kdy Racing Point dosáhl několika velmi dobrých výsledků. „Bude to tvrdá bitva. Konkurence je velká, ale loni jsme měli velmi dobrou druhou polovinu sezony, proto věřím, že ve stejném duchu můžeme letos začít už v Melbourne. Opravdu doufám, že to bude můj nejpodařenější rok,“ praví Sergio.
Třicetiletý pilot má v kapse dlouhodobý kontrakt. I to jej opravňuje k optimismu. Spoléhá přitom na kontinuitu, potažmo znalost prostředí a také členů týmu. Právě tyto atributy jsou prý jeho benefitem. „Znám tuto stáj. Viděl jsem, čeho jsme byli schopni dosáhnout i v momentě, kdy jsme měli nedostatek zdrojů. Teď to všechno do sebe postupně zapadá. Znám věci, které se dějí v zákulisí. Příští rok z nás navíc bude tovární tým. Těším se na budoucnost,“ dodává.
S Racing Pointem se chce rozloučit ve velkém stylu. Považuje za nutnost, aby stáj letos prožila dobrý rok. „Chceme udělat další krok. Jsme opravdu natěšení a motivovaní, já doufám, že tomu tak zůstane i po prvních barcelonských testech,“ hlásí Mexičan.
Dodejme, že úvodní testy, které pomyslně zahájí sezonu, začnou psát svůj příběh v Barceloně už zítra. Za volantem Racing Pointu se během prvního dne objeví právě Pérez, druhý den má pro sebe zarezervován Lance Stroll. V pátek se pak oba piloti prostřídají.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.