Sergio Pérez se na novou sezonu těší. Mexičan doufá, že následující ročník bude nejpodařenější v jeho dosavadní kariéře.
Sergio Pérez je před následující sezonou optimistický. Věří, že ve Formuli 1 může zažít právě v roce 2020 svůj nejpodařenější ročník. Růžový Racing Point čeká poslední sezona pod tímto jménem. Od té následující se stáj přejmenuje na Aston Martin, což může rovněž přinést barevnou obměnu. Spekuluje se totiž, že růžovou nahradí zelená, to je ale prozatím stále vzdálená hudba budoucnosti.
Letos to každopádně bude ještě Racing Point, přičemž v týmu očekávají pokroky. Projevit by se měly velké nejen finanční injekce, které uskutečnil Lawrence Stroll. Právě díky nim nyní stáj cílí na čtvrté místo v Poháru konstruktérů, jenž bývá také označováno jako nejlepší umístění ze zbytku světa.
Mexičan Pérez chce mít silný závod už v Melbourne. Opírá se přitom o solidní druhou polovinu loňské sezony, kdy Racing Point dosáhl několika velmi dobrých výsledků. „Bude to tvrdá bitva. Konkurence je velká, ale loni jsme měli velmi dobrou druhou polovinu sezony, proto věřím, že ve stejném duchu můžeme letos začít už v Melbourne. Opravdu doufám, že to bude můj nejpodařenější rok,“ praví Sergio.
Třicetiletý pilot má v kapse dlouhodobý kontrakt. I to jej opravňuje k optimismu. Spoléhá přitom na kontinuitu, potažmo znalost prostředí a také členů týmu. Právě tyto atributy jsou prý jeho benefitem. „Znám tuto stáj. Viděl jsem, čeho jsme byli schopni dosáhnout i v momentě, kdy jsme měli nedostatek zdrojů. Teď to všechno do sebe postupně zapadá. Znám věci, které se dějí v zákulisí. Příští rok z nás navíc bude tovární tým. Těším se na budoucnost,“ dodává.
S Racing Pointem se chce rozloučit ve velkém stylu. Považuje za nutnost, aby stáj letos prožila dobrý rok. „Chceme udělat další krok. Jsme opravdu natěšení a motivovaní, já doufám, že tomu tak zůstane i po prvních barcelonských testech,“ hlásí Mexičan.
Dodejme, že úvodní testy, které pomyslně zahájí sezonu, začnou psát svůj příběh v Barceloně už zítra. Za volantem Racing Pointu se během prvního dne objeví právě Pérez, druhý den má pro sebe zarezervován Lance Stroll. V pátek se pak oba piloti prostřídají.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.