Okruh v Imole nabídl Formuli 1 své služby. O dubnovém víkendu, kdy se mělo závodit v Číně, tamější velká cena ale byla zrušena kvůli epidemii koronaviru. Týmy F1 by se tak mohly sejít v Itálii. Je takový záskok reálný?
Zástupci Imoly již oslovili prezidenta Italského automotoklubu Angela Sticchiho Damianiho s tím, že by se v dubnu mohlo závodit u nich, pokud by se naskytla sebemenší příležitost.
Okruh Enza a Dina Ferrariho hostil naposledy Velkou cenu San Marina v roce 2006, jeho management se ale nikdy nevzdal svých ambicí vrátit Formuli 1 zpět. Když to bylo před 4 lety s Monzou na vážkách, tak usiloval o pořádání Velké ceny Itálie. Monoposty se tam proháněly ještě v březnu 2011, to však šlo o asijskou sérii GP2, která se tam přemístila místo Bahrajnu, kde zuřily občanské nepokoje.
Podle prezidenta Imoly Uberta Selvatica Estenseho by jejich okruh mohl být klidně včas připraven pro pořádání závodů, licenci pro vozy F1 má: "Bylo by to velmi obtížné zorganizovat, trať je nicméně připravena. Můžeme velmi rychle uspořádat velkou cenu, stejně jako se nám to podařilo v minulosti."
"Samozřejmě by nebylo vše špičkové, pokud by to ale bylo třeba, pohnuli bychom s tím. Pro F1 máme homologaci, zázemí s boxy je OK. Myslím, že nám schází určité části v oblasti pohostinnosti, to bychom však dokázali velmi rychle zorganizovat, pokud by bylo zapotřebí," ujišťuje Estense.
Nicméně uznává, že z pohledu logistiky a komerce by šlo o velmi náročnou záležitost: "Tak trochu mission impossible, ale proč ne? Pokud bude Liberty chtít, tak je možné všechno. Jsem snílek. Vždy jsem doufal, že přijde taková příležitost. Je však pravda, že by to bylo velmi náročné."
"Určitě bychom nemohli zaplatit stejný poplatek jako ostatní. Ale podobná situace již nastala v minulosti s GP2, kdy nás pořadatelé požádali o vyřešení problému. Finančně jsem se dohodli a bylo to možné," pokračuje prezident Imoly.
Náhrada za Čínu tedy není jen otázkou času, ale i peněz. Podle Estenseho je nyní v regionu příznivá politická situace a vedení by takové podpoře sportu bylo nakloněno. "Máme příležitost využít jméno San Marina. V minulosti jsem s těmi kluky mluvil a oni souhlasili. Myslím, že by to neměl být problém," dodává.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.