Okruh v Imole nabídl Formuli 1 své služby. O dubnovém víkendu, kdy se mělo závodit v Číně, tamější velká cena ale byla zrušena kvůli epidemii koronaviru. Týmy F1 by se tak mohly sejít v Itálii. Je takový záskok reálný?
Zástupci Imoly již oslovili prezidenta Italského automotoklubu Angela Sticchiho Damianiho s tím, že by se v dubnu mohlo závodit u nich, pokud by se naskytla sebemenší příležitost.
Okruh Enza a Dina Ferrariho hostil naposledy Velkou cenu San Marina v roce 2006, jeho management se ale nikdy nevzdal svých ambicí vrátit Formuli 1 zpět. Když to bylo před 4 lety s Monzou na vážkách, tak usiloval o pořádání Velké ceny Itálie. Monoposty se tam proháněly ještě v březnu 2011, to však šlo o asijskou sérii GP2, která se tam přemístila místo Bahrajnu, kde zuřily občanské nepokoje.
Podle prezidenta Imoly Uberta Selvatica Estenseho by jejich okruh mohl být klidně včas připraven pro pořádání závodů, licenci pro vozy F1 má: "Bylo by to velmi obtížné zorganizovat, trať je nicméně připravena. Můžeme velmi rychle uspořádat velkou cenu, stejně jako se nám to podařilo v minulosti."
"Samozřejmě by nebylo vše špičkové, pokud by to ale bylo třeba, pohnuli bychom s tím. Pro F1 máme homologaci, zázemí s boxy je OK. Myslím, že nám schází určité části v oblasti pohostinnosti, to bychom však dokázali velmi rychle zorganizovat, pokud by bylo zapotřebí," ujišťuje Estense.
Nicméně uznává, že z pohledu logistiky a komerce by šlo o velmi náročnou záležitost: "Tak trochu mission impossible, ale proč ne? Pokud bude Liberty chtít, tak je možné všechno. Jsem snílek. Vždy jsem doufal, že přijde taková příležitost. Je však pravda, že by to bylo velmi náročné."
"Určitě bychom nemohli zaplatit stejný poplatek jako ostatní. Ale podobná situace již nastala v minulosti s GP2, kdy nás pořadatelé požádali o vyřešení problému. Finančně jsem se dohodli a bylo to možné," pokračuje prezident Imoly.
Náhrada za Čínu tedy není jen otázkou času, ale i peněz. Podle Estenseho je nyní v regionu příznivá politická situace a vedení by takové podpoře sportu bylo nakloněno. "Máme příležitost využít jméno San Marina. V minulosti jsem s těmi kluky mluvil a oni souhlasili. Myslím, že by to neměl být problém," dodává.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.