Okruh v Imole nabídl Formuli 1 své služby. O dubnovém víkendu, kdy se mělo závodit v Číně, tamější velká cena ale byla zrušena kvůli epidemii koronaviru. Týmy F1 by se tak mohly sejít v Itálii. Je takový záskok reálný?
Zástupci Imoly již oslovili prezidenta Italského automotoklubu Angela Sticchiho Damianiho s tím, že by se v dubnu mohlo závodit u nich, pokud by se naskytla sebemenší příležitost.
Okruh Enza a Dina Ferrariho hostil naposledy Velkou cenu San Marina v roce 2006, jeho management se ale nikdy nevzdal svých ambicí vrátit Formuli 1 zpět. Když to bylo před 4 lety s Monzou na vážkách, tak usiloval o pořádání Velké ceny Itálie. Monoposty se tam proháněly ještě v březnu 2011, to však šlo o asijskou sérii GP2, která se tam přemístila místo Bahrajnu, kde zuřily občanské nepokoje.
Podle prezidenta Imoly Uberta Selvatica Estenseho by jejich okruh mohl být klidně včas připraven pro pořádání závodů, licenci pro vozy F1 má: "Bylo by to velmi obtížné zorganizovat, trať je nicméně připravena. Můžeme velmi rychle uspořádat velkou cenu, stejně jako se nám to podařilo v minulosti."
"Samozřejmě by nebylo vše špičkové, pokud by to ale bylo třeba, pohnuli bychom s tím. Pro F1 máme homologaci, zázemí s boxy je OK. Myslím, že nám schází určité části v oblasti pohostinnosti, to bychom však dokázali velmi rychle zorganizovat, pokud by bylo zapotřebí," ujišťuje Estense.
Nicméně uznává, že z pohledu logistiky a komerce by šlo o velmi náročnou záležitost: "Tak trochu mission impossible, ale proč ne? Pokud bude Liberty chtít, tak je možné všechno. Jsem snílek. Vždy jsem doufal, že přijde taková příležitost. Je však pravda, že by to bylo velmi náročné."
"Určitě bychom nemohli zaplatit stejný poplatek jako ostatní. Ale podobná situace již nastala v minulosti s GP2, kdy nás pořadatelé požádali o vyřešení problému. Finančně jsem se dohodli a bylo to možné," pokračuje prezident Imoly.
Náhrada za Čínu tedy není jen otázkou času, ale i peněz. Podle Estenseho je nyní v regionu příznivá politická situace a vedení by takové podpoře sportu bylo nakloněno. "Máme příležitost využít jméno San Marina. V minulosti jsem s těmi kluky mluvil a oni souhlasili. Myslím, že by to neměl být problém," dodává.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.