Šéf závodního týmu Renaultu Cyril Abiteboul říká, že budoucnost automobilky v motorsportu je po změnách ve vedení nyní jistější.
Otazníky se objevily poté, co byl loni zatčen výkonný ředitel aliance Renault - Nissan Carlos Ghosn. Dočasná šéfka Clotilde Delbosová minulý říjen prohlásila, že prozkoumá veškeré aktivity, jež má francouzská automobilka pro nadcházející léta v plánu - včetně Formule 1.
Abiteboul nyní tvrdí, že i přes ohlášené velké ztráty a přijatá úsporná opatření má náznaky toho, že jejich účast v F1 bude s příchodem nového ředitele Lucy de Mea ke konci roku jistá.
"Pokud jde o Renault, tak tou hlavní novinkou je fakt, že jsme konečně dostali potvrzení nové vedoucí struktury. Jde o několik věcí, které se vyvinuly, jako je F1. Nyní máme v Lucovi de Meovi jasného výkonného ředitele. Nepřijde před červencem, aspoň však máme datum a jméno," popisuje Abiteboul.
"Tím nejdůležitějším kouskem informace, ať už jste ji dostali či nikoliv, je navíc to, že Clotilde Delbosová, jenž v současnosti funguje jako výkonná ředitelka, zůstane jako zástupkyně výkonného ředitele po příchodu de Mea. A to je velmi důležité," upozorňuje šéf závodního týmu.
"Znamená to, že bude zachována kontinuita ve vedení i kontinuita v rozhodnutích. Díky tomu bude vše, co jsme dnes probírali s paní Delbosovou, platné i po příchodu de Mea," věří Abiteboul. Jejich účast v F1 sice není levná, vedení si podle něj ale uvědomuje velké marketingové přínosy.
"Delbosová je také finanční ředitelkou společnosti. Velmi přirozeně se nechává vést čísly. Když se na F1 podíváte z finančního pohledu, tak jde o náklad, ale také o hodnotu. A o investici. Ať se na ní podíváte jakkoliv, jde o správný směr. Roste sledovanost či tržní podíl.
Náklady i odměny se zlepší, omezení rozpočtu bude lepší a pravidla pro motory stabilní. Veškerá čísla jsou zdravá a ubírá se správným směrem. Mám tedy veškeré důvody věřit v to, že v principu v ní zůstaneme dlouhodobě," slibuje Abiteboul.
Renault zatím představil jen pár počítačových snímků nového nekompletního vozu, odhalení toho skutečného chystá až na středu dopoledne, kdy v Barceloně začnou společné předsezónní testy všech týmů F1.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.