Šéf závodního týmu Renaultu Cyril Abiteboul říká, že budoucnost automobilky v motorsportu je po změnách ve vedení nyní jistější.
Otazníky se objevily poté, co byl loni zatčen výkonný ředitel aliance Renault - Nissan Carlos Ghosn. Dočasná šéfka Clotilde Delbosová minulý říjen prohlásila, že prozkoumá veškeré aktivity, jež má francouzská automobilka pro nadcházející léta v plánu - včetně Formule 1.
Abiteboul nyní tvrdí, že i přes ohlášené velké ztráty a přijatá úsporná opatření má náznaky toho, že jejich účast v F1 bude s příchodem nového ředitele Lucy de Mea ke konci roku jistá.
"Pokud jde o Renault, tak tou hlavní novinkou je fakt, že jsme konečně dostali potvrzení nové vedoucí struktury. Jde o několik věcí, které se vyvinuly, jako je F1. Nyní máme v Lucovi de Meovi jasného výkonného ředitele. Nepřijde před červencem, aspoň však máme datum a jméno," popisuje Abiteboul.
"Tím nejdůležitějším kouskem informace, ať už jste ji dostali či nikoliv, je navíc to, že Clotilde Delbosová, jenž v současnosti funguje jako výkonná ředitelka, zůstane jako zástupkyně výkonného ředitele po příchodu de Mea. A to je velmi důležité," upozorňuje šéf závodního týmu.
"Znamená to, že bude zachována kontinuita ve vedení i kontinuita v rozhodnutích. Díky tomu bude vše, co jsme dnes probírali s paní Delbosovou, platné i po příchodu de Mea," věří Abiteboul. Jejich účast v F1 sice není levná, vedení si podle něj ale uvědomuje velké marketingové přínosy.
"Delbosová je také finanční ředitelkou společnosti. Velmi přirozeně se nechává vést čísly. Když se na F1 podíváte z finančního pohledu, tak jde o náklad, ale také o hodnotu. A o investici. Ať se na ní podíváte jakkoliv, jde o správný směr. Roste sledovanost či tržní podíl.
Náklady i odměny se zlepší, omezení rozpočtu bude lepší a pravidla pro motory stabilní. Veškerá čísla jsou zdravá a ubírá se správným směrem. Mám tedy veškeré důvody věřit v to, že v principu v ní zůstaneme dlouhodobě," slibuje Abiteboul.
Renault zatím představil jen pár počítačových snímků nového nekompletního vozu, odhalení toho skutečného chystá až na středu dopoledne, kdy v Barceloně začnou společné předsezónní testy všech týmů F1.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.