Šéf závodního týmu Renaultu Cyril Abiteboul říká, že budoucnost automobilky v motorsportu je po změnách ve vedení nyní jistější.
Otazníky se objevily poté, co byl loni zatčen výkonný ředitel aliance Renault - Nissan Carlos Ghosn. Dočasná šéfka Clotilde Delbosová minulý říjen prohlásila, že prozkoumá veškeré aktivity, jež má francouzská automobilka pro nadcházející léta v plánu - včetně Formule 1.
Abiteboul nyní tvrdí, že i přes ohlášené velké ztráty a přijatá úsporná opatření má náznaky toho, že jejich účast v F1 bude s příchodem nového ředitele Lucy de Mea ke konci roku jistá.
"Pokud jde o Renault, tak tou hlavní novinkou je fakt, že jsme konečně dostali potvrzení nové vedoucí struktury. Jde o několik věcí, které se vyvinuly, jako je F1. Nyní máme v Lucovi de Meovi jasného výkonného ředitele. Nepřijde před červencem, aspoň však máme datum a jméno," popisuje Abiteboul.
"Tím nejdůležitějším kouskem informace, ať už jste ji dostali či nikoliv, je navíc to, že Clotilde Delbosová, jenž v současnosti funguje jako výkonná ředitelka, zůstane jako zástupkyně výkonného ředitele po příchodu de Mea. A to je velmi důležité," upozorňuje šéf závodního týmu.
"Znamená to, že bude zachována kontinuita ve vedení i kontinuita v rozhodnutích. Díky tomu bude vše, co jsme dnes probírali s paní Delbosovou, platné i po příchodu de Mea," věří Abiteboul. Jejich účast v F1 sice není levná, vedení si podle něj ale uvědomuje velké marketingové přínosy.
"Delbosová je také finanční ředitelkou společnosti. Velmi přirozeně se nechává vést čísly. Když se na F1 podíváte z finančního pohledu, tak jde o náklad, ale také o hodnotu. A o investici. Ať se na ní podíváte jakkoliv, jde o správný směr. Roste sledovanost či tržní podíl.
Náklady i odměny se zlepší, omezení rozpočtu bude lepší a pravidla pro motory stabilní. Veškerá čísla jsou zdravá a ubírá se správným směrem. Mám tedy veškeré důvody věřit v to, že v principu v ní zůstaneme dlouhodobě," slibuje Abiteboul.
Renault zatím představil jen pár počítačových snímků nového nekompletního vozu, odhalení toho skutečného chystá až na středu dopoledne, kdy v Barceloně začnou společné předsezónní testy všech týmů F1.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.