Okruh v australském Melbourne se brzy dočká nového asfaltu. Ve hře jsou navíc i další změny a úpravy, které by se mohly týkat kromě jiného rovněž tvaru jednotlivých zatáček.
Okruh v australském Melbourne hostí již tradičně Velkou cenu Austrálie. První závod se zde jel v roce 1996. Od té doby trať nedoznala výraznějších změn. Je na ní dokonce i původní povrch, což by se však mělo brzy změnit. Takový plán alespoň má hlavní organizátor závodu. K položení nového asfaltu, a zároveň možným úpravám charakteru tratě by mělo dojít v roce 2021, popřípadě 2022.
„Během následujících dvou let chceme položit na okruh nový asfalt. Máme zde stále ten stávající, přičemž auta se od roku 1996 výrazně změnila. Tomu bychom se chtěli přizpůsobit. Čekají nás navíc další velké změny pravidel. S Formulí 1 debatujeme o tom, jak zlepšit trať, aby byly závody na ní zajímavější,“ říká Andrew Westacott.
Cílem organizátorů přitom není změnit charakter okruhu. Chtějí se pouze podívat na určité pasáže, které by se daly upravit. “Když dostanete šanci něco změnit, musíte pohledět na to, jak můžete dané věci zlepšit. Je zřejmé, že vozy se od roku 1996 do roku 2020 vyvinuly. Změní se i v roce 2021. My tedy zkoumáme možnosti, jak věci pozměnit, abychom zlepšili podívanou. Může jít o druh asfaltu s ohledem na opotřebení pneumatik, popřípadě tvar jednotlivých zatáček,” pokračuje Westacott.
“Nemůžeme dělat změny, jako bychom měli novou stavbu. Musíme počítat s tím, že tu máme jistá geografická omezení. Jak už jsem řekl, nechceme měnit styl okruhu. Díváme se ovšem na jednotlivé věci, které můžeme zlepšit. Ty se týkají spousty bodů,” líčí zástupce organizátorů.
Dodejme, že okruh v Albert Parku má s Formulí 1 platnou smlouvu až do roku 2025. Změny měly v minulosti nastat v oblasti zatáček 11 a 12. Ty se nakonec neuskutečnily, protože bylo rozhodnuto, že by nepřinesly valný efekt. Tento závod je zároveň dlouhé roky synonymem pro začátek sezony. Také letos se zde uskuteční zahajovací Velká cena, a to už za necelý měsíc.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.