Okruh v australském Melbourne se brzy dočká nového asfaltu. Ve hře jsou navíc i další změny a úpravy, které by se mohly týkat kromě jiného rovněž tvaru jednotlivých zatáček.
Okruh v australském Melbourne hostí již tradičně Velkou cenu Austrálie. První závod se zde jel v roce 1996. Od té doby trať nedoznala výraznějších změn. Je na ní dokonce i původní povrch, což by se však mělo brzy změnit. Takový plán alespoň má hlavní organizátor závodu. K položení nového asfaltu, a zároveň možným úpravám charakteru tratě by mělo dojít v roce 2021, popřípadě 2022.
„Během následujících dvou let chceme položit na okruh nový asfalt. Máme zde stále ten stávající, přičemž auta se od roku 1996 výrazně změnila. Tomu bychom se chtěli přizpůsobit. Čekají nás navíc další velké změny pravidel. S Formulí 1 debatujeme o tom, jak zlepšit trať, aby byly závody na ní zajímavější,“ říká Andrew Westacott.
Cílem organizátorů přitom není změnit charakter okruhu. Chtějí se pouze podívat na určité pasáže, které by se daly upravit. “Když dostanete šanci něco změnit, musíte pohledět na to, jak můžete dané věci zlepšit. Je zřejmé, že vozy se od roku 1996 do roku 2020 vyvinuly. Změní se i v roce 2021. My tedy zkoumáme možnosti, jak věci pozměnit, abychom zlepšili podívanou. Může jít o druh asfaltu s ohledem na opotřebení pneumatik, popřípadě tvar jednotlivých zatáček,” pokračuje Westacott.
“Nemůžeme dělat změny, jako bychom měli novou stavbu. Musíme počítat s tím, že tu máme jistá geografická omezení. Jak už jsem řekl, nechceme měnit styl okruhu. Díváme se ovšem na jednotlivé věci, které můžeme zlepšit. Ty se týkají spousty bodů,” líčí zástupce organizátorů.
Dodejme, že okruh v Albert Parku má s Formulí 1 platnou smlouvu až do roku 2025. Změny měly v minulosti nastat v oblasti zatáček 11 a 12. Ty se nakonec neuskutečnily, protože bylo rozhodnuto, že by nepřinesly valný efekt. Tento závod je zároveň dlouhé roky synonymem pro začátek sezony. Také letos se zde uskuteční zahajovací Velká cena, a to už za necelý měsíc.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.