McLaren během zimy pracoval na slabinách, které měl společně s týmy středu pole v oblastech, v nichž na špičku ztráceli. Doufá, že s novým monopostem je překoná a udělá další krok směrem k Ferrari, Mercedesu a Red Bullu.
"Musíte si stanovit cíle, na kterých budete pracovat, protože potřebujete nějak zjistit, kde se potřebujete nacházet. Jedním z nich je dostat se dopředu, ale to je obrovský krok ve srovnání s tím, kde se nacházíme nyní," začíná konstruktér Key.
U McLarenu si uvědomí, že tak velký skok jako loni už neudělají a že letos na vítězství mít stále nebudou, protože jejich ztráta na čelo byla i na konci minulé sezóny hodně velká. "Zvládnout to během roku by byl ohromný krok vpřed. Měli jsme určité cíle založené na tom, co jsme se naučili loni, kde jsme našli své slabiny, které jsme opravdu chtěli vyřešit," pokračuje zkušený Key, jenž přišel loni z Toro Rosso.
"A mohli jsme vidět, že některé z těchto slabin byly podobné slabinám týmů, se kterými jsme bojovali, když to srovnáme s většími třemi týmy. Proto jsme se blíže podívali na tyto oblasti a učinili jsme v nich pokrok. Ze střednědobého hlediska je naším cílem udržet svou pozici a snad ztrátu i trochu stáhnout a stavět na tom. Pokud tu budeme zvládat, pak splním realistický cíl, který máme," poukazuje dále na snahu, aby si McLaren nepohoršil vůči loňské sezóně, v níž skončil celkově čtvrtý.
Již loni ve Wokingu sice přišli na pár nápadů, jak zlepšit výkonnost vozu, jenže je kvůli omezení v podobě geometrie zavěšení nemohli realizovat. "Dívali jsme se na nové koncepty mimo to, co jsme se během roku naučili z MCL34. Proto jsme několik oblastí změnili."
"Karosérie následuje trend, který podle mě narůstá - s velmi úzkými bočnicemi, které představují cvičení ve vnitřním uspořádání. Museli jsme kvůli těmto věcem začít plánovat celkem brzo, protože to zahrnuje instalaci motoru atd.," vysvětluje hlavní konstruktér McLarenu.
"Podobné cvičení nás čekalo s převodovkou, aby odpovídala té filozofii. Hodně práce jsme odvedli také na zadním zavěšení, tudíž od kokpitu dozadu jde o hodně odlišný přístup, než jsme volili dříve - v tomto opravdu spočívaly ty koncepční věci." MCL35 vzadu ale na první pohled nevypadá nikterak revolučně, proto se nabízí otázka, nakolik tým při představení vozu skrýval detaily, jenž se na něm objeví později při testech, nebo zda se nacházejí spíše pod kapotou.
"Řekněme, že v přední části je spousta technologií, které byly realizovatelné jen s novým vozem - ty jsme také zavedli. To jsou tedy ty nové věci. Ale jak už jsem řekl, všechno to je založeno na tom, co jsme se naučili loni - i když ne úplně všechno," říká 48letý inženýr.
"MCL34 je v podstatě také otcem mnoha konceptů na voze. Pokoušeli jsme se přenést to, co jsme se loni naučili, jelikož jsme auto navrhovali zároveň s rozvojem toho druhého, šlo tak trochu o proces. Využili jsme ty možnosti, které jsme u MCL34 s jeho geometrií nemohli," přiznává Key.
"Došlo i k určité změně zbarvení a značení, vzhled je hodně čistý, ale souvisejí s tím technické přínosy - rozhodně jde o váhový přínos, ale také o další věci. Vlastně jde o kombinaci nátěrů, které s tou barvou pokrývají auto," poukazuje na úpravy ve vzhledu a matný finiš, s nímž u lakování McLaren přichází vůbec poprvé.
"Fajn je ale to, že dochází k dobré, těsné spolupráci s našimi marketingovými a technickými potřebami. A přišli jsme na řešení, s nímž jsou spokojeny obě strany. Celkově jde o cestu. není to jednoduché přeměnit něco takového, ale myslím si, že to je přínosné pro všechny, takže jsem s tím spokojený," dodává Key.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.