McLaren během zimy pracoval na slabinách, které měl společně s týmy středu pole v oblastech, v nichž na špičku ztráceli. Doufá, že s novým monopostem je překoná a udělá další krok směrem k Ferrari, Mercedesu a Red Bullu.
"Musíte si stanovit cíle, na kterých budete pracovat, protože potřebujete nějak zjistit, kde se potřebujete nacházet. Jedním z nich je dostat se dopředu, ale to je obrovský krok ve srovnání s tím, kde se nacházíme nyní," začíná konstruktér Key.
U McLarenu si uvědomí, že tak velký skok jako loni už neudělají a že letos na vítězství mít stále nebudou, protože jejich ztráta na čelo byla i na konci minulé sezóny hodně velká. "Zvládnout to během roku by byl ohromný krok vpřed. Měli jsme určité cíle založené na tom, co jsme se naučili loni, kde jsme našli své slabiny, které jsme opravdu chtěli vyřešit," pokračuje zkušený Key, jenž přišel loni z Toro Rosso.
"A mohli jsme vidět, že některé z těchto slabin byly podobné slabinám týmů, se kterými jsme bojovali, když to srovnáme s většími třemi týmy. Proto jsme se blíže podívali na tyto oblasti a učinili jsme v nich pokrok. Ze střednědobého hlediska je naším cílem udržet svou pozici a snad ztrátu i trochu stáhnout a stavět na tom. Pokud tu budeme zvládat, pak splním realistický cíl, který máme," poukazuje dále na snahu, aby si McLaren nepohoršil vůči loňské sezóně, v níž skončil celkově čtvrtý.
Již loni ve Wokingu sice přišli na pár nápadů, jak zlepšit výkonnost vozu, jenže je kvůli omezení v podobě geometrie zavěšení nemohli realizovat. "Dívali jsme se na nové koncepty mimo to, co jsme se během roku naučili z MCL34. Proto jsme několik oblastí změnili."
"Karosérie následuje trend, který podle mě narůstá - s velmi úzkými bočnicemi, které představují cvičení ve vnitřním uspořádání. Museli jsme kvůli těmto věcem začít plánovat celkem brzo, protože to zahrnuje instalaci motoru atd.," vysvětluje hlavní konstruktér McLarenu.
"Podobné cvičení nás čekalo s převodovkou, aby odpovídala té filozofii. Hodně práce jsme odvedli také na zadním zavěšení, tudíž od kokpitu dozadu jde o hodně odlišný přístup, než jsme volili dříve - v tomto opravdu spočívaly ty koncepční věci." MCL35 vzadu ale na první pohled nevypadá nikterak revolučně, proto se nabízí otázka, nakolik tým při představení vozu skrýval detaily, jenž se na něm objeví později při testech, nebo zda se nacházejí spíše pod kapotou.
"Řekněme, že v přední části je spousta technologií, které byly realizovatelné jen s novým vozem - ty jsme také zavedli. To jsou tedy ty nové věci. Ale jak už jsem řekl, všechno to je založeno na tom, co jsme se naučili loni - i když ne úplně všechno," říká 48letý inženýr.
"MCL34 je v podstatě také otcem mnoha konceptů na voze. Pokoušeli jsme se přenést to, co jsme se loni naučili, jelikož jsme auto navrhovali zároveň s rozvojem toho druhého, šlo tak trochu o proces. Využili jsme ty možnosti, které jsme u MCL34 s jeho geometrií nemohli," přiznává Key.
"Došlo i k určité změně zbarvení a značení, vzhled je hodně čistý, ale souvisejí s tím technické přínosy - rozhodně jde o váhový přínos, ale také o další věci. Vlastně jde o kombinaci nátěrů, které s tou barvou pokrývají auto," poukazuje na úpravy ve vzhledu a matný finiš, s nímž u lakování McLaren přichází vůbec poprvé.
"Fajn je ale to, že dochází k dobré, těsné spolupráci s našimi marketingovými a technickými potřebami. A přišli jsme na řešení, s nímž jsou spokojeny obě strany. Celkově jde o cestu. není to jednoduché přeměnit něco takového, ale myslím si, že to je přínosné pro všechny, takže jsem s tím spokojený," dodává Key.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.