Ferrari čeká druhá sezona s jezdeckou sestavou ve složení Sebastian Vettel - Charles Leclerc. Monačan přitom loni dokázal svého parťáka porazit. To podle mnohých zapříčinilo oslabení pozice Sebastiana Vettela. Němec to tak ale nevidí.
Ferrari čeká druhá sezona s jezdeckým tandemem ve složení Sebastian Vettel – Charles Leclerc. První rok společného soužití těchto dvou závodníků v jednom týmu přinesl celou řadu situací, kdy mezi oběma doslova tryskalo napětí.
Tím lépe postaveným v celkovém hodnocení mistrovství světa byl nakonec mladší Leclerc, což podle mnohých pozorovatelů zapříčinilo oslabení pozice Sebastiana Vettela. Čtyřnásobný mistr světa se po svém příchodu do Maranella těšil nezdolné přízni a důvěře. To se však mělo změnit v době, kdy Kimiho Raikkonena nahradil v druhé sedačce stáje z Maranella právě mladý Monačan.
Přízeň většiny z týmu se měla přiklonit právě na jeho stranu. Řada zdrojů už dokonce mluví o tom, že Vettelův osud ve Ferrari je takřka zpečetěn. Němec to tak ale nevidí. Podle něj budou mít oba kohouti na začátku následující sezony stejné podmínky k tomu, aby ukázali svůj talent.
„Nemyslím si, že by Charles ohrozil moji pozici v týmu. Oba máme stejné podmínky, stejné auto a stejně tak stejnou šanci na úspěch. Tak to bylo i loni. Já v tom nevidím problém,“ říká před startem nového ročníku Vettel
Čtyřnásobný světový šampion vidí jako hlavní prioritu snahu o vývoj nového vozu. Na té by měl celý tým společně pracovat. „Teď nám jde o nový vůz. Na ten se musíme zaměřit, nechceme teď řešit naši pozici v týmu,“ hlásí.
Bývalá hvězda Red Bullu zatím nechce ani řešit svou budoucnost. Na vše je z jeho pohledu dostatek času. Svou pozornost teď upíná k tomu, aby na začátku sezony předváděl co nejlepší výkony. „V určité fázi se budeme muset zaměřit na otázku mojí budoucnosti. Na to je však dostatek času. Nestresuji se tím. Necítím se být pod tlakem. Soustředím se jen na to, abych předváděl dobré výkony. Jsem hladový a motivovaný,“ říká Vettel.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.