Ferrari čeká druhá sezona s jezdeckou sestavou ve složení Sebastian Vettel - Charles Leclerc. Monačan přitom loni dokázal svého parťáka porazit. To podle mnohých zapříčinilo oslabení pozice Sebastiana Vettela. Němec to tak ale nevidí.
Ferrari čeká druhá sezona s jezdeckým tandemem ve složení Sebastian Vettel – Charles Leclerc. První rok společného soužití těchto dvou závodníků v jednom týmu přinesl celou řadu situací, kdy mezi oběma doslova tryskalo napětí.
Tím lépe postaveným v celkovém hodnocení mistrovství světa byl nakonec mladší Leclerc, což podle mnohých pozorovatelů zapříčinilo oslabení pozice Sebastiana Vettela. Čtyřnásobný mistr světa se po svém příchodu do Maranella těšil nezdolné přízni a důvěře. To se však mělo změnit v době, kdy Kimiho Raikkonena nahradil v druhé sedačce stáje z Maranella právě mladý Monačan.
Přízeň většiny z týmu se měla přiklonit právě na jeho stranu. Řada zdrojů už dokonce mluví o tom, že Vettelův osud ve Ferrari je takřka zpečetěn. Němec to tak ale nevidí. Podle něj budou mít oba kohouti na začátku následující sezony stejné podmínky k tomu, aby ukázali svůj talent.
„Nemyslím si, že by Charles ohrozil moji pozici v týmu. Oba máme stejné podmínky, stejné auto a stejně tak stejnou šanci na úspěch. Tak to bylo i loni. Já v tom nevidím problém,“ říká před startem nového ročníku Vettel
Čtyřnásobný světový šampion vidí jako hlavní prioritu snahu o vývoj nového vozu. Na té by měl celý tým společně pracovat. „Teď nám jde o nový vůz. Na ten se musíme zaměřit, nechceme teď řešit naši pozici v týmu,“ hlásí.
Bývalá hvězda Red Bullu zatím nechce ani řešit svou budoucnost. Na vše je z jeho pohledu dostatek času. Svou pozornost teď upíná k tomu, aby na začátku sezony předváděl co nejlepší výkony. „V určité fázi se budeme muset zaměřit na otázku mojí budoucnosti. Na to je však dostatek času. Nestresuji se tím. Necítím se být pod tlakem. Soustředím se jen na to, abych předváděl dobré výkony. Jsem hladový a motivovaný,“ říká Vettel.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.