Ferrari čeká druhá sezona s jezdeckou sestavou ve složení Sebastian Vettel - Charles Leclerc. Monačan přitom loni dokázal svého parťáka porazit. To podle mnohých zapříčinilo oslabení pozice Sebastiana Vettela. Němec to tak ale nevidí.
Ferrari čeká druhá sezona s jezdeckým tandemem ve složení Sebastian Vettel – Charles Leclerc. První rok společného soužití těchto dvou závodníků v jednom týmu přinesl celou řadu situací, kdy mezi oběma doslova tryskalo napětí.
Tím lépe postaveným v celkovém hodnocení mistrovství světa byl nakonec mladší Leclerc, což podle mnohých pozorovatelů zapříčinilo oslabení pozice Sebastiana Vettela. Čtyřnásobný mistr světa se po svém příchodu do Maranella těšil nezdolné přízni a důvěře. To se však mělo změnit v době, kdy Kimiho Raikkonena nahradil v druhé sedačce stáje z Maranella právě mladý Monačan.
Přízeň většiny z týmu se měla přiklonit právě na jeho stranu. Řada zdrojů už dokonce mluví o tom, že Vettelův osud ve Ferrari je takřka zpečetěn. Němec to tak ale nevidí. Podle něj budou mít oba kohouti na začátku následující sezony stejné podmínky k tomu, aby ukázali svůj talent.
„Nemyslím si, že by Charles ohrozil moji pozici v týmu. Oba máme stejné podmínky, stejné auto a stejně tak stejnou šanci na úspěch. Tak to bylo i loni. Já v tom nevidím problém,“ říká před startem nového ročníku Vettel
Čtyřnásobný světový šampion vidí jako hlavní prioritu snahu o vývoj nového vozu. Na té by měl celý tým společně pracovat. „Teď nám jde o nový vůz. Na ten se musíme zaměřit, nechceme teď řešit naši pozici v týmu,“ hlásí.
Bývalá hvězda Red Bullu zatím nechce ani řešit svou budoucnost. Na vše je z jeho pohledu dostatek času. Svou pozornost teď upíná k tomu, aby na začátku sezony předváděl co nejlepší výkony. „V určité fázi se budeme muset zaměřit na otázku mojí budoucnosti. Na to je však dostatek času. Nestresuji se tím. Necítím se být pod tlakem. Soustředím se jen na to, abych předváděl dobré výkony. Jsem hladový a motivovaný,“ říká Vettel.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.