McLaren dnes ve své továrně ve Wokingu prezentoval svůj vůz pro ročník 2020 Formule 1. Netají se ambicemi dále stáhnout náskok špičkových tří týmů a úspěšně s nimi bojovat ve velkých cenách o pódia.
Monopost MCL35 je prvním, který navrhoval konstruktér James Key, jenž přišel z Toro Rosso. Tým vedený Andreasem Seidlem loni učinil velký pokrok a vybojoval 4. místo mezi konstruktéry. Letos by chtěl dále stáhnout náskok Ferrari, Mercedesu a Red Bullu, realisticky si nicméně uvědomuje, že tak velký posun už neučiní.
A new decade of racing starts here. Say hello to our 2020 @F1 contender.#MCL35 #FearlesslyForward pic.twitter.com/TlKM7zyBIs
— McLaren (@McLarenF1) February 13, 2020Vůz je vyveden stejně jako loni v oranžovo-modrém zbarvení, což jsou původní barvy, které si kdysi vybral zakladatel Bruce McLaren. Tým pokračuje v pozitivním komerčním trendu a pro letošní rok mu přibylo 8 nových partnerů, celkem jich má už 38.
Za stáj z Wokingu budou také letos závodit Lando Norris s Carlosem Sainzem, jenž loni mezi jezdci obsadil výborné 6. místo. Vůz MCL35 bude naposledy poháněn motorem Renault E-Tech 20, od příštího roku totiž přechází McLaren na Mercedesy.
Debut na trati si odbudou příští týden v Barceloně, kde od 19. do 21. února začínají předsezónní testy - ty druhé se potom uskuteční od 26. do 28. února.
"Jsem dnes velmi hrdý na celý tým. Minulou sezónu jsme splnili to, co jsme si předsevzali - tvrdě jsme vybojovali čtvrté místo v šampionátu konstruktérů. Naše pozitivní tempo a obnovená energie v týmu vedou k tomu, že jako ceněná rodina s partnery a s globální fanouškovskou základnou rosteme. Těšíme se na hodně soutěživou sezónu. Zatímco si budeme znovu užívat závodění, tak zůstaneme při zemi a soustředění, všichni v McLarenu nato budeme beze strachu dále tlačit," uvádí výkonný ředitel Zak Brown.
Fotogalerie:
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.