Francouzský tým během včerejšího slavnostního zahájení nové sezóny nepředstavil nové auto, protože se chtěl podle svého šéfa Cyrila Abiteboula vyhnout falešné prezentaci. Moc příznivých reakcí si tím mezi fanoušky ale nezískal.
Renault zveřejnil jen pár počítačových renderů nového RS20, ale ani na těch není vidět kompletní vůz. Fanoušci se obvyklého představení nového vozu ani kvalitních snímků ke své nevoli nedočkali, pochopitelně jste si stěžovali také u nás.
Někteří proto začali stáj z Enstone podezřívat z toho, že nestíhá, jelikož auto ještě stále není hotové. Podle Abiteboula však vše probíhá podle plánu a jsou na tom dokonce lépe než minulý rok: "Mnohem více se držíme plánu než loni."
"Možná si vzpomenete, že minulý rok jsem vás pozval do Enstone a zmínil jsem se, že máme zpoždění. A to byl fakt. A zřejmě šlo o něco, co mělo také dopad na naší spolehlivost na začátku. Když máte totiž zpoždění, tak reagujete a všechno je to o tom, aby se vám podařilo naskočit do rozjetého vlaku. Letos jsme tedy napřed oproti plánům," ujišťuje šéf závodního týmu.
Proč tedy Renault nepřivezl alespoň nějakou základní verzi vozu, byť třeba s loňskými díly? "Po minulém roce jsem četl, co jste napsali. A četl jsem, co lidé říkali o obrázcích, jež jsme zveřejnili. A hrozně mě ty reakce na auta frustrovaly, víte?" říká Abiteboul.
"Ve skutečnosti ale nikdo není schopný představit [skutečné] auto. Pokud se váš tým drží plánu, tak tady vaše auto nečeká několik hodin nebo dnů. Auto postavíte a hned míří do Barcelony, takový je optimální plán," vysvětluje šéf Renaultu, zatímco jejich soupeř svůj nový monopost RB16 již proháněl po okruhu v Silverstone.
"Na tomto základě bylo naší jedinou možností nemít falešné auto - auto pro show, jež by vypadalo jako to letošní. To je mrhání penězi a upřímně: výsledky by byly pod optimem. Lidé navíc na tom vždy zakládají své výklady. Takže raději žádné auto, než to! Kohokoliv zajímá auto, podívejte se na fotky příští týden," odkazuje Abiteboul.
Renault své auto tedy poprvé odhalí až příští středu v Barceloně, kde začne společné předsezónní testování.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.