Francouzský tým během včerejšího slavnostního zahájení nové sezóny nepředstavil nové auto, protože se chtěl podle svého šéfa Cyrila Abiteboula vyhnout falešné prezentaci. Moc příznivých reakcí si tím mezi fanoušky ale nezískal.
Renault zveřejnil jen pár počítačových renderů nového RS20, ale ani na těch není vidět kompletní vůz. Fanoušci se obvyklého představení nového vozu ani kvalitních snímků ke své nevoli nedočkali, pochopitelně jste si stěžovali také u nás.
Někteří proto začali stáj z Enstone podezřívat z toho, že nestíhá, jelikož auto ještě stále není hotové. Podle Abiteboula však vše probíhá podle plánu a jsou na tom dokonce lépe než minulý rok: "Mnohem více se držíme plánu než loni."
"Možná si vzpomenete, že minulý rok jsem vás pozval do Enstone a zmínil jsem se, že máme zpoždění. A to byl fakt. A zřejmě šlo o něco, co mělo také dopad na naší spolehlivost na začátku. Když máte totiž zpoždění, tak reagujete a všechno je to o tom, aby se vám podařilo naskočit do rozjetého vlaku. Letos jsme tedy napřed oproti plánům," ujišťuje šéf závodního týmu.
Proč tedy Renault nepřivezl alespoň nějakou základní verzi vozu, byť třeba s loňskými díly? "Po minulém roce jsem četl, co jste napsali. A četl jsem, co lidé říkali o obrázcích, jež jsme zveřejnili. A hrozně mě ty reakce na auta frustrovaly, víte?" říká Abiteboul.
"Ve skutečnosti ale nikdo není schopný představit [skutečné] auto. Pokud se váš tým drží plánu, tak tady vaše auto nečeká několik hodin nebo dnů. Auto postavíte a hned míří do Barcelony, takový je optimální plán," vysvětluje šéf Renaultu, zatímco jejich soupeř svůj nový monopost RB16 již proháněl po okruhu v Silverstone.
"Na tomto základě bylo naší jedinou možností nemít falešné auto - auto pro show, jež by vypadalo jako to letošní. To je mrhání penězi a upřímně: výsledky by byly pod optimem. Lidé navíc na tom vždy zakládají své výklady. Takže raději žádné auto, než to! Kohokoliv zajímá auto, podívejte se na fotky příští týden," odkazuje Abiteboul.
Renault své auto tedy poprvé odhalí až příští středu v Barceloně, kde začne společné předsezónní testování.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.