Před pár dny přišlo varování, teď už je to oficiální. Velká cena Číny se ve stanoveném termínu zcela jistě nepojede. Kalendář v roce 2020 tak bude zřejmě minimálně o jednu položku kratší...
Před několika dny se spekulovalo v souvislosti s bezpečnostní hrozbou v podobě nového koronaviru šířícího se z nejlidnatější země světa o dopadech na Formuli 1 pořádající závody v tamější lokalitě. Mimo samotnou Čínu nezůstávají v klidu ani v sousedním Vietnamu, v jehož metropoli Hanoj se měla letos odjet premiérová grand prix na zbrusu novém závodním okruhu.
Promotér čínského podniku se po diskusi s odpovědnými místními orgány motorsportu rozhodl pro odložení závodu. S naprostou jistotou to znamená, že závod se v původně plánovaném dubnovém termínu nepojede. Avšak vzhledem k nabitému programu F1 se nedá s příliš vysokou pravděpodobností očekávat, že by monoposty na trať v Šanghaji mohly ještě v letošní sezóně zavítat.
Varování před dalším šířením nebezpečné nákazy napříč světem vyjádřila také Světová zdravotnická organizace (WHO). Mezinárodní automobilová federace (FIA) se tudíž v zájmu bezpečí jak účastníků šampionátu, tak i samotných fanoušků rozhodla žádost čínského promotéra o odložení pořádání závodu přijmout. "Velká cena Číny byla vždy velmi důležitou součástí kalendáře F1 a fanoušci byli vždy neuvěřitelní," uvádí se v prohlášení. "My všichni se těšíme, až budeme v Číně závodit, jakmile to bude možné a všem v této zemi přejeme v tomto obtížném čase vše nejlepší."
Téměř jedinou možností by bylo vzájemné prohození s jiným závodem. Vhodným kandidátem by bylo Rusko, avšak tamní organizátoři tuto alternativu již předem vyloučili. Šance na uskutečnění čínského závodu ještě v tomto roce jsou tak značně nízké.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.