Před pár dny přišlo varování, teď už je to oficiální. Velká cena Číny se ve stanoveném termínu zcela jistě nepojede. Kalendář v roce 2020 tak bude zřejmě minimálně o jednu položku kratší...
Před několika dny se spekulovalo v souvislosti s bezpečnostní hrozbou v podobě nového koronaviru šířícího se z nejlidnatější země světa o dopadech na Formuli 1 pořádající závody v tamější lokalitě. Mimo samotnou Čínu nezůstávají v klidu ani v sousedním Vietnamu, v jehož metropoli Hanoj se měla letos odjet premiérová grand prix na zbrusu novém závodním okruhu.
Promotér čínského podniku se po diskusi s odpovědnými místními orgány motorsportu rozhodl pro odložení závodu. S naprostou jistotou to znamená, že závod se v původně plánovaném dubnovém termínu nepojede. Avšak vzhledem k nabitému programu F1 se nedá s příliš vysokou pravděpodobností očekávat, že by monoposty na trať v Šanghaji mohly ještě v letošní sezóně zavítat.
Varování před dalším šířením nebezpečné nákazy napříč světem vyjádřila také Světová zdravotnická organizace (WHO). Mezinárodní automobilová federace (FIA) se tudíž v zájmu bezpečí jak účastníků šampionátu, tak i samotných fanoušků rozhodla žádost čínského promotéra o odložení pořádání závodu přijmout. "Velká cena Číny byla vždy velmi důležitou součástí kalendáře F1 a fanoušci byli vždy neuvěřitelní," uvádí se v prohlášení. "My všichni se těšíme, až budeme v Číně závodit, jakmile to bude možné a všem v této zemi přejeme v tomto obtížném čase vše nejlepší."
Téměř jedinou možností by bylo vzájemné prohození s jiným závodem. Vhodným kandidátem by bylo Rusko, avšak tamní organizátoři tuto alternativu již předem vyloučili. Šance na uskutečnění čínského závodu ještě v tomto roce jsou tak značně nízké.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.