Před pár dny přišlo varování, teď už je to oficiální. Velká cena Číny se ve stanoveném termínu zcela jistě nepojede. Kalendář v roce 2020 tak bude zřejmě minimálně o jednu položku kratší...
Před několika dny se spekulovalo v souvislosti s bezpečnostní hrozbou v podobě nového koronaviru šířícího se z nejlidnatější země světa o dopadech na Formuli 1 pořádající závody v tamější lokalitě. Mimo samotnou Čínu nezůstávají v klidu ani v sousedním Vietnamu, v jehož metropoli Hanoj se měla letos odjet premiérová grand prix na zbrusu novém závodním okruhu.
Promotér čínského podniku se po diskusi s odpovědnými místními orgány motorsportu rozhodl pro odložení závodu. S naprostou jistotou to znamená, že závod se v původně plánovaném dubnovém termínu nepojede. Avšak vzhledem k nabitému programu F1 se nedá s příliš vysokou pravděpodobností očekávat, že by monoposty na trať v Šanghaji mohly ještě v letošní sezóně zavítat.
Varování před dalším šířením nebezpečné nákazy napříč světem vyjádřila také Světová zdravotnická organizace (WHO). Mezinárodní automobilová federace (FIA) se tudíž v zájmu bezpečí jak účastníků šampionátu, tak i samotných fanoušků rozhodla žádost čínského promotéra o odložení pořádání závodu přijmout. "Velká cena Číny byla vždy velmi důležitou součástí kalendáře F1 a fanoušci byli vždy neuvěřitelní," uvádí se v prohlášení. "My všichni se těšíme, až budeme v Číně závodit, jakmile to bude možné a všem v této zemi přejeme v tomto obtížném čase vše nejlepší."
Téměř jedinou možností by bylo vzájemné prohození s jiným závodem. Vhodným kandidátem by bylo Rusko, avšak tamní organizátoři tuto alternativu již předem vyloučili. Šance na uskutečnění čínského závodu ještě v tomto roce jsou tak značně nízké.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.