Před pár dny přišlo varování, teď už je to oficiální. Velká cena Číny se ve stanoveném termínu zcela jistě nepojede. Kalendář v roce 2020 tak bude zřejmě minimálně o jednu položku kratší...
Před několika dny se spekulovalo v souvislosti s bezpečnostní hrozbou v podobě nového koronaviru šířícího se z nejlidnatější země světa o dopadech na Formuli 1 pořádající závody v tamější lokalitě. Mimo samotnou Čínu nezůstávají v klidu ani v sousedním Vietnamu, v jehož metropoli Hanoj se měla letos odjet premiérová grand prix na zbrusu novém závodním okruhu.
Promotér čínského podniku se po diskusi s odpovědnými místními orgány motorsportu rozhodl pro odložení závodu. S naprostou jistotou to znamená, že závod se v původně plánovaném dubnovém termínu nepojede. Avšak vzhledem k nabitému programu F1 se nedá s příliš vysokou pravděpodobností očekávat, že by monoposty na trať v Šanghaji mohly ještě v letošní sezóně zavítat.
Varování před dalším šířením nebezpečné nákazy napříč světem vyjádřila také Světová zdravotnická organizace (WHO). Mezinárodní automobilová federace (FIA) se tudíž v zájmu bezpečí jak účastníků šampionátu, tak i samotných fanoušků rozhodla žádost čínského promotéra o odložení pořádání závodu přijmout. "Velká cena Číny byla vždy velmi důležitou součástí kalendáře F1 a fanoušci byli vždy neuvěřitelní," uvádí se v prohlášení. "My všichni se těšíme, až budeme v Číně závodit, jakmile to bude možné a všem v této zemi přejeme v tomto obtížném čase vše nejlepší."
Téměř jedinou možností by bylo vzájemné prohození s jiným závodem. Vhodným kandidátem by bylo Rusko, avšak tamní organizátoři tuto alternativu již předem vyloučili. Šance na uskutečnění čínského závodu ještě v tomto roce jsou tak značně nízké.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.