Haas dnes překvapil, když jako první z F1 týmů představil počítačové snímky svého monopostu pro letošní sezónu.
"Je mi potěšením vidět návrat auta se známějšími barvami Haas Automation. Rozhodně jde o zbarvení, podle kterého nás lidé poznají," komentuje majitel týmu Gene Haas.
Americký tým chce letos otočit list za neúspěšnou sezónou, kdy se kvůli aerodynamice trápil se svým monopostem: "Upřímně doufám, že VF-20 nás vrátí do formy, s níž jsme jezdili v roce 2018, kdy jsme skončili mezi konstruktéry pátí. Sezóna 2019 se těžko snášela," říká Haas.
"Prošli jsme opravdu poučným procesem - takovým, na který v určitou chvíli narazí každý tým Formule 1. Věřím, že jsme se z těch lekcí poučili a že to poznání využijeme při stavbě konkurenceschopnějšího VF-20," pokračuje 67letý majitel.
Šéf týmu Günther Steiner dodává: "VF-20 musí bezpochyby podávat takové výkony, které jeho předchůdce nepodával. Pravidla zůstávají stabilní, což nám pomohlo auto lépe pochopit a více se prozkoumat, abychom dokázali nalézat řešení a uplatňovat je v konstrukci VF20."
"Těším se na debut VF-20 na dráze. Jako obvykle při testování chcete spoustu věcí. V přípravách na první závod v Austrálii bude vítaná ujetá vzdálenost, spolehlivost a rychlost," avizuje Steiner.
🆕 Our 2020 livery has landed!Like we all are, Guenther is counting down the days until we see it out on track in Barcelona for pre-season testing.#HaasF1 #VF20 pic.twitter.com/1y5GPbUi9r
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 6, 2020George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.