Haas dnes překvapil, když jako první z F1 týmů představil počítačové snímky svého monopostu pro letošní sezónu.
"Je mi potěšením vidět návrat auta se známějšími barvami Haas Automation. Rozhodně jde o zbarvení, podle kterého nás lidé poznají," komentuje majitel týmu Gene Haas.
Americký tým chce letos otočit list za neúspěšnou sezónou, kdy se kvůli aerodynamice trápil se svým monopostem: "Upřímně doufám, že VF-20 nás vrátí do formy, s níž jsme jezdili v roce 2018, kdy jsme skončili mezi konstruktéry pátí. Sezóna 2019 se těžko snášela," říká Haas.
"Prošli jsme opravdu poučným procesem - takovým, na který v určitou chvíli narazí každý tým Formule 1. Věřím, že jsme se z těch lekcí poučili a že to poznání využijeme při stavbě konkurenceschopnějšího VF-20," pokračuje 67letý majitel.
Šéf týmu Günther Steiner dodává: "VF-20 musí bezpochyby podávat takové výkony, které jeho předchůdce nepodával. Pravidla zůstávají stabilní, což nám pomohlo auto lépe pochopit a více se prozkoumat, abychom dokázali nalézat řešení a uplatňovat je v konstrukci VF20."
"Těším se na debut VF-20 na dráze. Jako obvykle při testování chcete spoustu věcí. V přípravách na první závod v Austrálii bude vítaná ujetá vzdálenost, spolehlivost a rychlost," avizuje Steiner.
🆕 Our 2020 livery has landed!Like we all are, Guenther is counting down the days until we see it out on track in Barcelona for pre-season testing.#HaasF1 #VF20 pic.twitter.com/1y5GPbUi9r
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 6, 2020Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.