Christian Horner promlouvá o změně v přípravách na novou sezónu, o novém voze RB16 a o pokrocích Hondy, která je podle něj již velmi blízko Mercedesu.
Rakouský tým se nikterak netají tím, že chce letos porazit Ferrari i Mercedes a získat titul. Uvědomuje si však, že musí být schopen vyhrávat závody hned od počátku sezóny, což u něj nebylo zvykem - obvykle se v úvodu trochu trápil, než vyladil své auto a dostal se do formy.
Letos své auto představí mnohem dříve, než v minulosti, kdy jej dával dohromady až těsně před začátkem zimního testování. Mezi první jízdou a oficiálním startem předsezónních testů tedy bude mít k dispozici celý týden, aby odstranil prvotní potíže.
A letos hodně věří v úspěšný vstup do sezóny: "Myslím, že v posledních letech nás ovlivňovaly různé faktory, jako změna motorů nebo předního křídla. Letos jsme naši filozofii změnili, opravdu máme vše připraveno dříve," ujišťuje Horner.
"Vzhledem ke stabilitě pravidel je zřejmé, že RB16 je velkým vylepšením a evolucí RB15. Soustředí se na řešení některých ze svých slabin a staví na silných stránkách," promlouvá dále o jejich monopostu pro sezónu 2020, v níž by chtěly navázat na tituly z let 2010 - 2013.
"Myslím, že s touto kontinuitou si to tým chce opravdu rozdat zejména s Mercedesem a vyzvat je na souboj, protože v těchto dnech se týmová práce skutečně počítá: ať už jde o světový rekord během zastávky v boxech, určení správné strategie a samozřejmě i spolehlivosti," vypočítává šéf Red Bullu.
Dále chválí Hondu za loňské pokroky, jež učinila se svým motorem: "Myslím, že pro nás je pohonná jednotka velkým faktorem, který nám umožňuje přijmout tu výzvu. Přinesli více výkonnosti, více výkonu, a vypadá to, že jsme se hodně přiblížili Mercedesu. To tudíž klade větší důraz na tým připravující šasi, aby přišli s tím správným vozem."
Za Red Bull bude i letos nastupovat talentovaný Max Verstappen s Alexanderem Albonem. "Víme, že máme jezdce, kteří tu práci mohou odvést. Před tímto ročníkem se tedy cítíme být lépe připraveni než v předchozích pěti letech," ujišťuje Horner příznivce rakouské stáje.
Favoritem podle něj zůstává nicméně Mercedes: "Budeme se snažit využít všechny ty lekce, které jsme dostali během loňského roku, abychom si to mohli rozdat s Mercedesem a s Ferrari. Ale nezapomínejte, že jsou úřadujícími mistry světa, proto do sezóny vstoupí v podstatě jako favorité."
"Myslím si ale, že vzhledem ke stabilitě napříč všemi oblastmi - jezdci a technickým personálem, jsme se ve druhé poloviny loňského roku dostali do tempa. A domnívám se, že jsme ve velmi dobré formě, abychom si to s nimi v této sezóně rozdali," dodává Horner.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.