Christian Horner promlouvá o změně v přípravách na novou sezónu, o novém voze RB16 a o pokrocích Hondy, která je podle něj již velmi blízko Mercedesu.
Rakouský tým se nikterak netají tím, že chce letos porazit Ferrari i Mercedes a získat titul. Uvědomuje si však, že musí být schopen vyhrávat závody hned od počátku sezóny, což u něj nebylo zvykem - obvykle se v úvodu trochu trápil, než vyladil své auto a dostal se do formy.
Letos své auto představí mnohem dříve, než v minulosti, kdy jej dával dohromady až těsně před začátkem zimního testování. Mezi první jízdou a oficiálním startem předsezónních testů tedy bude mít k dispozici celý týden, aby odstranil prvotní potíže.
A letos hodně věří v úspěšný vstup do sezóny: "Myslím, že v posledních letech nás ovlivňovaly různé faktory, jako změna motorů nebo předního křídla. Letos jsme naši filozofii změnili, opravdu máme vše připraveno dříve," ujišťuje Horner.
"Vzhledem ke stabilitě pravidel je zřejmé, že RB16 je velkým vylepšením a evolucí RB15. Soustředí se na řešení některých ze svých slabin a staví na silných stránkách," promlouvá dále o jejich monopostu pro sezónu 2020, v níž by chtěly navázat na tituly z let 2010 - 2013.
"Myslím, že s touto kontinuitou si to tým chce opravdu rozdat zejména s Mercedesem a vyzvat je na souboj, protože v těchto dnech se týmová práce skutečně počítá: ať už jde o světový rekord během zastávky v boxech, určení správné strategie a samozřejmě i spolehlivosti," vypočítává šéf Red Bullu.
Dále chválí Hondu za loňské pokroky, jež učinila se svým motorem: "Myslím, že pro nás je pohonná jednotka velkým faktorem, který nám umožňuje přijmout tu výzvu. Přinesli více výkonnosti, více výkonu, a vypadá to, že jsme se hodně přiblížili Mercedesu. To tudíž klade větší důraz na tým připravující šasi, aby přišli s tím správným vozem."
Za Red Bull bude i letos nastupovat talentovaný Max Verstappen s Alexanderem Albonem. "Víme, že máme jezdce, kteří tu práci mohou odvést. Před tímto ročníkem se tedy cítíme být lépe připraveni než v předchozích pěti letech," ujišťuje Horner příznivce rakouské stáje.
Favoritem podle něj zůstává nicméně Mercedes: "Budeme se snažit využít všechny ty lekce, které jsme dostali během loňského roku, abychom si to mohli rozdat s Mercedesem a s Ferrari. Ale nezapomínejte, že jsou úřadujícími mistry světa, proto do sezóny vstoupí v podstatě jako favorité."
"Myslím si ale, že vzhledem ke stabilitě napříč všemi oblastmi - jezdci a technickým personálem, jsme se ve druhé poloviny loňského roku dostali do tempa. A domnívám se, že jsme ve velmi dobré formě, abychom si to s nimi v této sezóně rozdali," dodává Horner.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.