Bývalý majitel týmu Force India Vijay Mallya vyjádřil velké potěšení z toho, že se současný Racing Point bude od roku 2021 těšit tovární podpory Aston Martinu.
Force India pod vedení Inda sužovaného finančními problémy v létě 2018 zkrachovala, zachránil ji až Lawrence Stroll, který nyní získal podíl v automobilce Aston Martin, proto od příští sezóny dojde k dalšímu přejmenování.
Co na to Mallya říká? "Mám radost z Lawrence a z týmu. Stát se nakonec továrním týmem bylo vždycky snem," hodnotí Mallya, jenž má s se současným kanadským majitelem dobré vztahy: "Lawrence a já jsme kamarádi. Ve skutečnosti jsem mu gratuloval hned ráno po té zprávě."
"Je velmi mazaným investorem a jeho výsledky to dokazují. Když se podíváte na dnešní cenu akcií Aston Martinu, tak určitě učinil milou velmi milou smlouvu. Pod jeho vedení a s novými modely, které Aston plánuje, existuje pouze jedna cesta, a to vzhůru," tuší Mallya.
"Pro Racing Point to je absolutně skvělé, že se stane továrním týmem s podporou skvělé britské značky, jako je Aston s veškerým svým dědictvím. Aston má spoustu příznivců, kteří se stanou zároveň příznivci Racing Pointu," pokračuje 64letý obchodník.
On sám se v roce 2015 pokoušel získat sponzorství Aston Martinu, automobilka se tehdy ale nakonec rozhodla pro Red Bull: "Vedli jsme s Astonem před 5 lety rozhovory - ne abychom se stali továrním týmem, ale abychom měli Aston jako titulárního sponzora, jenž by nám poskytl i určitou technickou podporu."
"Nevím, jakou mají smlouvu s Red Bullem, ale nemyslím si, že by tam měl Aston nějaký technický vliv. Red Bull má génia Adriana Neweyho, nepotřebují tedy nikoho jiného," přibližuje Mallya, jenž se loni během GP Británie objevil po delší době v padoku F1.
"V F1 jsem strávil celých 10 let. Užil jsem během nich každý okamžik a teď je čas na něco jiného. Pečoval jsem o to 10 let, získal dva výsledky v podobě 4. místa mezi konstruktéry, na což jsem velmi hrdý. Tým mám stále ve své DNA, má z něj obrovskou radost. Věřím, že v roce 2020 učiní obrovský pokrok a už se moc těším na začátek sezóny," dodává.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.