Bývalý majitel týmu Force India Vijay Mallya vyjádřil velké potěšení z toho, že se současný Racing Point bude od roku 2021 těšit tovární podpory Aston Martinu.
Force India pod vedení Inda sužovaného finančními problémy v létě 2018 zkrachovala, zachránil ji až Lawrence Stroll, který nyní získal podíl v automobilce Aston Martin, proto od příští sezóny dojde k dalšímu přejmenování.
Co na to Mallya říká? "Mám radost z Lawrence a z týmu. Stát se nakonec továrním týmem bylo vždycky snem," hodnotí Mallya, jenž má s se současným kanadským majitelem dobré vztahy: "Lawrence a já jsme kamarádi. Ve skutečnosti jsem mu gratuloval hned ráno po té zprávě."
"Je velmi mazaným investorem a jeho výsledky to dokazují. Když se podíváte na dnešní cenu akcií Aston Martinu, tak určitě učinil milou velmi milou smlouvu. Pod jeho vedení a s novými modely, které Aston plánuje, existuje pouze jedna cesta, a to vzhůru," tuší Mallya.
"Pro Racing Point to je absolutně skvělé, že se stane továrním týmem s podporou skvělé britské značky, jako je Aston s veškerým svým dědictvím. Aston má spoustu příznivců, kteří se stanou zároveň příznivci Racing Pointu," pokračuje 64letý obchodník.
On sám se v roce 2015 pokoušel získat sponzorství Aston Martinu, automobilka se tehdy ale nakonec rozhodla pro Red Bull: "Vedli jsme s Astonem před 5 lety rozhovory - ne abychom se stali továrním týmem, ale abychom měli Aston jako titulárního sponzora, jenž by nám poskytl i určitou technickou podporu."
"Nevím, jakou mají smlouvu s Red Bullem, ale nemyslím si, že by tam měl Aston nějaký technický vliv. Red Bull má génia Adriana Neweyho, nepotřebují tedy nikoho jiného," přibližuje Mallya, jenž se loni během GP Británie objevil po delší době v padoku F1.
"V F1 jsem strávil celých 10 let. Užil jsem během nich každý okamžik a teď je čas na něco jiného. Pečoval jsem o to 10 let, získal dva výsledky v podobě 4. místa mezi konstruktéry, na což jsem velmi hrdý. Tým mám stále ve své DNA, má z něj obrovskou radost. Věřím, že v roce 2020 učiní obrovský pokrok a už se moc těším na začátek sezóny," dodává.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.