Formule 1 zavede od přelomové sezony 2021 nové osmnáctipalcové pneumatiky. Podle Maria Isoly jde o krok, který už se nedá zvrátit.
Formule 1 se už pomalu loučí se stávajícími třináctipalcovými pneumatikami, které nahradí od revoluční sezony 2021 ty osmnáctipalcové. Jedná se přitom o dost výrazný krok, jenž si žádá velké přípravy a mnoho testování. Také proto bude mít obutí o nových rozměrech premiéru už v sezoně 2020, kdy jej nasadí Formule 2. Cíl tohoto kroku je jasný – zajistit co nejvíce dat, aby byla Formule 1 o rok později na nově gumy připravená v maximální možné míře.
Testování osmnáctipalcových pneumatik už proběhlo, a to během uplynulého roku. Reference na nový produkt jsou zatím pozitivní, ačkoliv je jasné, že na vývoji je potřeba udělat ještě velké množství práce. To si uvědomuje také Mario Isola – šéf projektu Pirelli pro F1.
Původně plánované gumy pro letošní sezonu byly přitom smeteny ze stolu. Týmy s nimi nebyly spokojeny, takže si odhlasovaly návrat ke specifikaci, která se používala během roku 2019. Podle Isoly však takový scénář u nově plánovaného osmnáctipalcového obutí nehrozí. Jeho zavedení je zkrátka nevratné.
„Nové pneumatiky jsme poprvé testovali v listopadu 2019. První dojmy byly pozitivní. Rozhodně nehrozí, že bychom se pro ročník 2021 vraceli k třináctipalcovým gumám. Monoposty pro tuto sezonu už budou navrženy pro ty osmnáctipalcové, takže změna bude nevratná,“ říká Isola.
Isola je zatím spokojen s tím, jak dosavadní testy nového výrobku probíhaly. Zdůrazňuje, že ačkoliv se očekávaly určité problémy, protože bylo všechno nové, nakonec se testovací program obešel bez závažnějších komplikací.
„Vždy když nasadíte nové pneumatiky, nové disky a tak dále… Tak očekáváte, že se někdy objeví komplikace, které vás budu stát nějaký čas. My jsme však neměli žádné problémy. Odjezdili jsme přes tisíc kilometrů, což pro nás bylo velmi pozitivní,“ komentuje Isola první testy nových gum, jež se odehrály na konci roku 2019.
Podle jeho slov by osmnáctipalcové pneumatiky mohly významně oživit celou show, Za předpokladu, že bude revoluční aerodynamický paket fungovat podle předpokladů, mělo by se znatelně zjednodušit následování jiného vozu a tím pádem jízda v závěsu.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.