Oborný poradce Red Bullu Helmut Marko promluvil o talentovaných jezdcích. Kdo je ten nejlepší bez smlouvy s Red Bullem?
Podle něj je to jednoznačně: "Leclerc. Je to celkem jasné - Leclerc." Ten letos vstoupí do své třetí sezóny ve Formuli 1 a druhé za Ferrari, kde se vloni prosadil po boku zkušeného Sebastiana Vettela, jehož na body porazil.
Během své juniorské kariéry si ho přitom žádný z F1 týmů dlouho nevšímal. K tomu došlo až v roce 2016 kdy po zisku titulu v GP3 ovládl i F2, pak ho pod svá křídla vzala Scuderia a na počátku tohoto roku s ním prodloužila smlouvu o další 4 roky.
Helmut Marko nicméně nikterak nelituje stav vývojového programu Red Bull, sám je velmi hrdý na to, že mají "výjimečný jezdecký talent" v podobě Maxe Verstappena, jenž s nimi nedávno uzavřel další dlouhodobou smlouvu.
Red Bull ale neoplývá příliš velkou zásobou talentů, proto musel za volant vozu F1 po nečekaném odchodu Daniela Ricciarda posadit v polovině sezóny po pár závodech za Toro Rosso nováčka Alexandera Albona či znovu povolat do zbraně Daniila Kvjata.
Podle Marka je jejich vývojový program pro mladé piloty nicméně stále tím nejatraktivnějším. "Bez jakékoliv arogance můžu říct, že kluci - pokud mají tu možnost - tak s snaží nejdříve dostat k Red Bullu. Máme však své principy, těch se nevzdáme," hodnotí pravá ruka majitele týmu, rakouského miliardáře Dietricha Mateschitze.
"V této dekádě jsme zažili to, že teď s sebou každý přivádí právníka. Někteří chtějí [v kontraktu] o jednu čárku navíc, tohle či ono. My říkáme: máme náš systém, který funguje. Nejsme připraveni na kompromisy, tohle jsou férové kontrakty, které nabízíme," pokračuje Marko.
"A v juniorských kategoriích se odvracíme od toho, že bychom nabírali v motokárách. Je to tak těžké. V motokárách máte pneumatiky, motory, šasi, která se pořád mění, mají ale tak velký dopad na výkonnost. A jednáte tam s 12letými, s 13letými," hovoří o záludnostech hledání talentů.
"Existují příklady: měli jsme Oliho Oakese, který byl mistrem světa v motokárách a ve formulích se nechytal. Nyní vede [špičkový juniorský formulový tým] Hitech, se kterým dobře spolupracujeme," dodává odborný poradce Red Bullu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.