Oborný poradce Red Bullu Helmut Marko promluvil o talentovaných jezdcích. Kdo je ten nejlepší bez smlouvy s Red Bullem?
Podle něj je to jednoznačně: "Leclerc. Je to celkem jasné - Leclerc." Ten letos vstoupí do své třetí sezóny ve Formuli 1 a druhé za Ferrari, kde se vloni prosadil po boku zkušeného Sebastiana Vettela, jehož na body porazil.
Během své juniorské kariéry si ho přitom žádný z F1 týmů dlouho nevšímal. K tomu došlo až v roce 2016 kdy po zisku titulu v GP3 ovládl i F2, pak ho pod svá křídla vzala Scuderia a na počátku tohoto roku s ním prodloužila smlouvu o další 4 roky.
Helmut Marko nicméně nikterak nelituje stav vývojového programu Red Bull, sám je velmi hrdý na to, že mají "výjimečný jezdecký talent" v podobě Maxe Verstappena, jenž s nimi nedávno uzavřel další dlouhodobou smlouvu.
Red Bull ale neoplývá příliš velkou zásobou talentů, proto musel za volant vozu F1 po nečekaném odchodu Daniela Ricciarda posadit v polovině sezóny po pár závodech za Toro Rosso nováčka Alexandera Albona či znovu povolat do zbraně Daniila Kvjata.
Podle Marka je jejich vývojový program pro mladé piloty nicméně stále tím nejatraktivnějším. "Bez jakékoliv arogance můžu říct, že kluci - pokud mají tu možnost - tak s snaží nejdříve dostat k Red Bullu. Máme však své principy, těch se nevzdáme," hodnotí pravá ruka majitele týmu, rakouského miliardáře Dietricha Mateschitze.
"V této dekádě jsme zažili to, že teď s sebou každý přivádí právníka. Někteří chtějí [v kontraktu] o jednu čárku navíc, tohle či ono. My říkáme: máme náš systém, který funguje. Nejsme připraveni na kompromisy, tohle jsou férové kontrakty, které nabízíme," pokračuje Marko.
"A v juniorských kategoriích se odvracíme od toho, že bychom nabírali v motokárách. Je to tak těžké. V motokárách máte pneumatiky, motory, šasi, která se pořád mění, mají ale tak velký dopad na výkonnost. A jednáte tam s 12letými, s 13letými," hovoří o záludnostech hledání talentů.
"Existují příklady: měli jsme Oliho Oakese, který byl mistrem světa v motokárách a ve formulích se nechytal. Nyní vede [špičkový juniorský formulový tým] Hitech, se kterým dobře spolupracujeme," dodává odborný poradce Red Bullu.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.