Z Racing Pointu se stane Aston Martin, Stroll odkoupil britskou automobilku. Co bude s Valkyrií?

Lance Stroll během kvalifikace v Abú Zabí
Lance Stroll během kvalifikace v Abú Zabí, foto: Racing Point F1 Team
Petr Hlawiczka 31. ledna 2020 06:30
Sdílej:

Racing Point se od roku 2021 přejmenuje na Aston Martin Racing poté, co slavnou britskou automobilkou odkoupilo konsorcium vedené současným majitelem závodního týmu, Lawrencem Strollem.

Kanadský miliardář investoval 182 mil. liber (5,46 mld. Kč) do nákupu 20 % akcií Aston Martinu. Stane se tak výkonným předsedou automobilky a závodní tým Racing Point se na začátku příštího přelomového ročníku Formule 1 přejmenuje. Prvotní kontrakt byl podepsán na 10 let.

"Já a mí partneři v konsorciu jsme moc rádi, že jsme se dohodli se správní radou a majoritními akcionáři na této významné dlouhodobé investici. Aston Martin dělá jedny z nejikoničtějších luxusních vozů, navrhují a vyrábějí je velmi talentovaní lidé... Věřím, že s touto kombinací kapitálu a mých zkušeností z oblasti automobilového průmyslu a budování vysoce úspěšných globálních značek naplníme potenciál Aston Martinu," usmívá se Stroll.

V souladu s touto zprávou vydal prohlášení také Red Bull. Potvrzuje, že jeho smlouva v hodnotě kolem 20 mil. dolarů se současným titulárním sponzorem Aston Martinem vyprší na konci tohoto roku, práce na silničním voze Valkyrie navrženém Adrianem Neweyem budou nicméně i nadále pokračovat. První kusy vozu by měly být doručeny zákazníkům na konci roku.

Otec závodníka Lanceho Strolla již před 18 měsíci zachránil bývalou Force Indii, kterou ke krachu tehdy přivedl Vijay Mallya. Do loňské sezóny vstoupila jako Racing Point a nakonec v ní obsadila 7. místo mezi konstruktéry, což nenaplnilo očekávání majitelů.

Příští sezónu tedy do F1 po 60 letech vrátí Aston Martin jako tovární tým. Britská automobilka v ní startovala v pěti závodech v rozmezí let 1959 - 1960, přičemž dosáhla dvakrát na šesté místo - ve Velké ceně Británie a ve Velké ceně Portugalska 1959.

Racing Point pod majitelem Lawrencem Strollem nyní investuje do zařízení a rozšíření továrny ve snaze vrátit se na pozici nejlepšího týmu ze zbytku pole a bojovat s Ferrari a Mercedesem o pódia. Kromě jeho syna Lanceho  za ní jezdí Sergio Pérez, jenž do týmové pokladnice díky mexickým sponzorům přispívá také významnou částkou.

Racing Point své nové auto představí 17. února u svého hlavního sponzora BWT v Mondsee v Rakousku. Šasi RP-20 má již úspěšně za sebou všechny povinné nárazové testy, bez problémů by tedy mělo stihnout začátek testování v Barceloně 19. února 2020.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.