Racing Point se od roku 2021 přejmenuje na Aston Martin Racing poté, co slavnou britskou automobilkou odkoupilo konsorcium vedené současným majitelem závodního týmu, Lawrencem Strollem.
Kanadský miliardář investoval 182 mil. liber (5,46 mld. Kč) do nákupu 20 % akcií Aston Martinu. Stane se tak výkonným předsedou automobilky a závodní tým Racing Point se na začátku příštího přelomového ročníku Formule 1 přejmenuje. Prvotní kontrakt byl podepsán na 10 let.
"Já a mí partneři v konsorciu jsme moc rádi, že jsme se dohodli se správní radou a majoritními akcionáři na této významné dlouhodobé investici. Aston Martin dělá jedny z nejikoničtějších luxusních vozů, navrhují a vyrábějí je velmi talentovaní lidé... Věřím, že s touto kombinací kapitálu a mých zkušeností z oblasti automobilového průmyslu a budování vysoce úspěšných globálních značek naplníme potenciál Aston Martinu," usmívá se Stroll.
V souladu s touto zprávou vydal prohlášení také Red Bull. Potvrzuje, že jeho smlouva v hodnotě kolem 20 mil. dolarů se současným titulárním sponzorem Aston Martinem vyprší na konci tohoto roku, práce na silničním voze Valkyrie navrženém Adrianem Neweyem budou nicméně i nadále pokračovat. První kusy vozu by měly být doručeny zákazníkům na konci roku.
Otec závodníka Lanceho Strolla již před 18 měsíci zachránil bývalou Force Indii, kterou ke krachu tehdy přivedl Vijay Mallya. Do loňské sezóny vstoupila jako Racing Point a nakonec v ní obsadila 7. místo mezi konstruktéry, což nenaplnilo očekávání majitelů.
Příští sezónu tedy do F1 po 60 letech vrátí Aston Martin jako tovární tým. Britská automobilka v ní startovala v pěti závodech v rozmezí let 1959 - 1960, přičemž dosáhla dvakrát na šesté místo - ve Velké ceně Británie a ve Velké ceně Portugalska 1959.
Racing Point pod majitelem Lawrencem Strollem nyní investuje do zařízení a rozšíření továrny ve snaze vrátit se na pozici nejlepšího týmu ze zbytku pole a bojovat s Ferrari a Mercedesem o pódia. Kromě jeho syna Lanceho za ní jezdí Sergio Pérez, jenž do týmové pokladnice díky mexickým sponzorům přispívá také významnou částkou.
Racing Point své nové auto představí 17. února u svého hlavního sponzora BWT v Mondsee v Rakousku. Šasi RP-20 má již úspěšně za sebou všechny povinné nárazové testy, bez problémů by tedy mělo stihnout začátek testování v Barceloně 19. února 2020.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.