Racing Point se od roku 2021 přejmenuje na Aston Martin Racing poté, co slavnou britskou automobilkou odkoupilo konsorcium vedené současným majitelem závodního týmu, Lawrencem Strollem.
Kanadský miliardář investoval 182 mil. liber (5,46 mld. Kč) do nákupu 20 % akcií Aston Martinu. Stane se tak výkonným předsedou automobilky a závodní tým Racing Point se na začátku příštího přelomového ročníku Formule 1 přejmenuje. Prvotní kontrakt byl podepsán na 10 let.
"Já a mí partneři v konsorciu jsme moc rádi, že jsme se dohodli se správní radou a majoritními akcionáři na této významné dlouhodobé investici. Aston Martin dělá jedny z nejikoničtějších luxusních vozů, navrhují a vyrábějí je velmi talentovaní lidé... Věřím, že s touto kombinací kapitálu a mých zkušeností z oblasti automobilového průmyslu a budování vysoce úspěšných globálních značek naplníme potenciál Aston Martinu," usmívá se Stroll.
V souladu s touto zprávou vydal prohlášení také Red Bull. Potvrzuje, že jeho smlouva v hodnotě kolem 20 mil. dolarů se současným titulárním sponzorem Aston Martinem vyprší na konci tohoto roku, práce na silničním voze Valkyrie navrženém Adrianem Neweyem budou nicméně i nadále pokračovat. První kusy vozu by měly být doručeny zákazníkům na konci roku.
Otec závodníka Lanceho Strolla již před 18 měsíci zachránil bývalou Force Indii, kterou ke krachu tehdy přivedl Vijay Mallya. Do loňské sezóny vstoupila jako Racing Point a nakonec v ní obsadila 7. místo mezi konstruktéry, což nenaplnilo očekávání majitelů.
Příští sezónu tedy do F1 po 60 letech vrátí Aston Martin jako tovární tým. Britská automobilka v ní startovala v pěti závodech v rozmezí let 1959 - 1960, přičemž dosáhla dvakrát na šesté místo - ve Velké ceně Británie a ve Velké ceně Portugalska 1959.
Racing Point pod majitelem Lawrencem Strollem nyní investuje do zařízení a rozšíření továrny ve snaze vrátit se na pozici nejlepšího týmu ze zbytku pole a bojovat s Ferrari a Mercedesem o pódia. Kromě jeho syna Lanceho za ní jezdí Sergio Pérez, jenž do týmové pokladnice díky mexickým sponzorům přispívá také významnou částkou.
Racing Point své nové auto představí 17. února u svého hlavního sponzora BWT v Mondsee v Rakousku. Šasi RP-20 má již úspěšně za sebou všechny povinné nárazové testy, bez problémů by tedy mělo stihnout začátek testování v Barceloně 19. února 2020.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.