Racing Point se od roku 2021 přejmenuje na Aston Martin Racing poté, co slavnou britskou automobilkou odkoupilo konsorcium vedené současným majitelem závodního týmu, Lawrencem Strollem.
Kanadský miliardář investoval 182 mil. liber (5,46 mld. Kč) do nákupu 20 % akcií Aston Martinu. Stane se tak výkonným předsedou automobilky a závodní tým Racing Point se na začátku příštího přelomového ročníku Formule 1 přejmenuje. Prvotní kontrakt byl podepsán na 10 let.
"Já a mí partneři v konsorciu jsme moc rádi, že jsme se dohodli se správní radou a majoritními akcionáři na této významné dlouhodobé investici. Aston Martin dělá jedny z nejikoničtějších luxusních vozů, navrhují a vyrábějí je velmi talentovaní lidé... Věřím, že s touto kombinací kapitálu a mých zkušeností z oblasti automobilového průmyslu a budování vysoce úspěšných globálních značek naplníme potenciál Aston Martinu," usmívá se Stroll.
V souladu s touto zprávou vydal prohlášení také Red Bull. Potvrzuje, že jeho smlouva v hodnotě kolem 20 mil. dolarů se současným titulárním sponzorem Aston Martinem vyprší na konci tohoto roku, práce na silničním voze Valkyrie navrženém Adrianem Neweyem budou nicméně i nadále pokračovat. První kusy vozu by měly být doručeny zákazníkům na konci roku.
Otec závodníka Lanceho Strolla již před 18 měsíci zachránil bývalou Force Indii, kterou ke krachu tehdy přivedl Vijay Mallya. Do loňské sezóny vstoupila jako Racing Point a nakonec v ní obsadila 7. místo mezi konstruktéry, což nenaplnilo očekávání majitelů.
Příští sezónu tedy do F1 po 60 letech vrátí Aston Martin jako tovární tým. Britská automobilka v ní startovala v pěti závodech v rozmezí let 1959 - 1960, přičemž dosáhla dvakrát na šesté místo - ve Velké ceně Británie a ve Velké ceně Portugalska 1959.
Racing Point pod majitelem Lawrencem Strollem nyní investuje do zařízení a rozšíření továrny ve snaze vrátit se na pozici nejlepšího týmu ze zbytku pole a bojovat s Ferrari a Mercedesem o pódia. Kromě jeho syna Lanceho za ní jezdí Sergio Pérez, jenž do týmové pokladnice díky mexickým sponzorům přispívá také významnou částkou.
Racing Point své nové auto představí 17. února u svého hlavního sponzora BWT v Mondsee v Rakousku. Šasi RP-20 má již úspěšně za sebou všechny povinné nárazové testy, bez problémů by tedy mělo stihnout začátek testování v Barceloně 19. února 2020.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.