Soupeřivost Charlese Leclerca se Sebastianem Vettelem Ferrari dává určitou výhodu. To je názor šéfa týmu Mattii Binotta, byť kvůli tomu došlo v minulé sezóně k několika kontroverzním okamžikům, po nichž přišli také o slušnou porci mistrovských bodů.
Leclerc přišel vloni do Maranella jako nováček na místo uvolněné po Kimim Räikkönenovi. Ve své první sezóně tam hned porazil mnohem zkušenějšího Sebastiana Vettela, když ovládl sedm kvalifikací a vyhrál dvě velké ceny. Jejich souboje občas zašly za hranu, jak šlo vidět například při vzájemné kolizi v Brazílii, po níž skončily oba vozy mimo trať.
A byť je tým musel často krotit pomocí týmové režie, tak jejich šéf je spokojený se vztahy, které mezi nimi panují: "Když se v tuto chvíli podíváte na ty dva jezdce a na to, jak se společně chovají, tak to funguje velmi dobře. Mají dobrého ducha, dobré měřítko, a když je v kvalifikaci Charles zklamaný z toho, že je za Sebem, tak je to dobré a pozitivní."
"Po veškeré té polemice v novinách kvůli radiokomunikaci, mi situace mezi nimi nedělá vůbec starosti. Ve skutečnosti je tomu opačně - jde o dobrou sestavu. Hodně se liší ve zkušenostech a při jízdě. Pro nás to je výhodou," pokračuje Binotto.
I přes vypjaté momenty minulý rok to podle něj nikdy nezašlo tak daleko, že by spolu letos nemohli dobře. Mezi těmi nejlepšími piloty v jednom týmu to prostě občas zaskřípe: "Musíte to akceptovat, protože to je zřejmé. Jde o špičkové jezdce, kteří jsou tady kvůli tomu, aby odváděli co nejlepší práci a vyhrávali."
"Pro mě je důležité to, aby rozuměli, co je celkovým cílem, a aby chápali celkovou situaci. Přít se v rádiu není nikdy nejlepší, protože když jste ve voze, tak nikdy nemáte ucelený obrázek. Pak to je tedy otázkou důvěry - důvěry v tým, i když uděláte chybu. A ty piloti můžou udělat," říká Binotto.
"Myslím si, že to je jen o jasnosti a transparentnosti před závodem a také během sezóny. Pak bychom měli v závodě čelit společně jakékoliv situaci, než si o ní eventuálně promluvíme," dodává šéf Ferrari, jež své nové auto představí jako první ze všech týmů: již 11. února 2020.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.