Mistrovský Mercedes by měl podle nejčerstvějších informací už brzy rozhodnout, zda ve Formuli 1 zůstane i nadále či nikoliv. Datum této volby je údajně stanoveno na 12. února.
Mercedes by měl už brzy rozhodnout o tom, zda bude ve Formuli 1 pokračovat i se svým továrním týmem. Tvrdí to alespoň portál Race Fans, který se odvolává na své zdroje. Klíčová schůzka, jenž má vnést do celé situace jasno je údajně naplánována na 12. února, tedy pouhé dva dny před představením letošní zbraně Stříbrných šípů.
Rozhodující slovo bude mít Daimler, pod který značka Mercedes spadá. Všeobecně se předpokládá, že by německá automobilka měla ve Formuli 1 vydržet. Argumenty jsou totiž setrvání nakloněny. Ať už jde o šest mistrovských titulů v řadě, nebo blížící se zavedení rozpočtového stropu, které je plánováno na sezonu 2021.
Na druhou stranu však Daimler hlásí ztráty. Automobilový průmysl není v ideální kondici, a tak celá společnost uvažuje o šetření. Na položce pomyslných škrtů by přitom mohl být právě program ve Formuli 1. Němci už v královně motorsportu získali, co se dalo, takže nakonec mohou brzy odejít. Přesně v tomto duchu se nedávno vyjádřil někdejší šéf celého seriálu Bernie Ecclestone.
Nové kontrakty navíc ještě nepodepsali Toto Wolff a Lewis Hamilton, tedy dva pilíře, na kterých současné úspěchy týmu stojí. Rovněž tento fakt přiživuje spekulace, přestože se obecně předpokládá brzké prodloužení smluv s oběma zmíněnými.
Pokud by přece jen Mercedes z F1 odešel, zůstal by nejspíš alespoň v roli dodavatele motorů. Ostatně tuto roli plní nepřetržitě od devadesátých let minulého století.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.