Mistrovský Mercedes by měl podle nejčerstvějších informací už brzy rozhodnout, zda ve Formuli 1 zůstane i nadále či nikoliv. Datum této volby je údajně stanoveno na 12. února.
Mercedes by měl už brzy rozhodnout o tom, zda bude ve Formuli 1 pokračovat i se svým továrním týmem. Tvrdí to alespoň portál Race Fans, který se odvolává na své zdroje. Klíčová schůzka, jenž má vnést do celé situace jasno je údajně naplánována na 12. února, tedy pouhé dva dny před představením letošní zbraně Stříbrných šípů.
Rozhodující slovo bude mít Daimler, pod který značka Mercedes spadá. Všeobecně se předpokládá, že by německá automobilka měla ve Formuli 1 vydržet. Argumenty jsou totiž setrvání nakloněny. Ať už jde o šest mistrovských titulů v řadě, nebo blížící se zavedení rozpočtového stropu, které je plánováno na sezonu 2021.
Na druhou stranu však Daimler hlásí ztráty. Automobilový průmysl není v ideální kondici, a tak celá společnost uvažuje o šetření. Na položce pomyslných škrtů by přitom mohl být právě program ve Formuli 1. Němci už v královně motorsportu získali, co se dalo, takže nakonec mohou brzy odejít. Přesně v tomto duchu se nedávno vyjádřil někdejší šéf celého seriálu Bernie Ecclestone.
Nové kontrakty navíc ještě nepodepsali Toto Wolff a Lewis Hamilton, tedy dva pilíře, na kterých současné úspěchy týmu stojí. Rovněž tento fakt přiživuje spekulace, přestože se obecně předpokládá brzké prodloužení smluv s oběma zmíněnými.
Pokud by přece jen Mercedes z F1 odešel, zůstal by nejspíš alespoň v roli dodavatele motorů. Ostatně tuto roli plní nepřetržitě od devadesátých let minulého století.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.