Mistrovský Mercedes by měl podle nejčerstvějších informací už brzy rozhodnout, zda ve Formuli 1 zůstane i nadále či nikoliv. Datum této volby je údajně stanoveno na 12. února.
Mercedes by měl už brzy rozhodnout o tom, zda bude ve Formuli 1 pokračovat i se svým továrním týmem. Tvrdí to alespoň portál Race Fans, který se odvolává na své zdroje. Klíčová schůzka, jenž má vnést do celé situace jasno je údajně naplánována na 12. února, tedy pouhé dva dny před představením letošní zbraně Stříbrných šípů.
Rozhodující slovo bude mít Daimler, pod který značka Mercedes spadá. Všeobecně se předpokládá, že by německá automobilka měla ve Formuli 1 vydržet. Argumenty jsou totiž setrvání nakloněny. Ať už jde o šest mistrovských titulů v řadě, nebo blížící se zavedení rozpočtového stropu, které je plánováno na sezonu 2021.
Na druhou stranu však Daimler hlásí ztráty. Automobilový průmysl není v ideální kondici, a tak celá společnost uvažuje o šetření. Na položce pomyslných škrtů by přitom mohl být právě program ve Formuli 1. Němci už v královně motorsportu získali, co se dalo, takže nakonec mohou brzy odejít. Přesně v tomto duchu se nedávno vyjádřil někdejší šéf celého seriálu Bernie Ecclestone.
Nové kontrakty navíc ještě nepodepsali Toto Wolff a Lewis Hamilton, tedy dva pilíře, na kterých současné úspěchy týmu stojí. Rovněž tento fakt přiživuje spekulace, přestože se obecně předpokládá brzké prodloužení smluv s oběma zmíněnými.
Pokud by přece jen Mercedes z F1 odešel, zůstal by nejspíš alespoň v roli dodavatele motorů. Ostatně tuto roli plní nepřetržitě od devadesátých let minulého století.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.