Závodili spolu u McLarenu a ačkoliv už nás od této doby děli třináct let, stále se to zdá být jako včera. Lewis Hamilton a Fernando Alonso jsou nezpochybnitelnými velikány Formule 1. Osmatřicetiletý Španěl nyní svého bývalého týmového souputníka hodnotí
Lewis Hamilton je šestinásobným mistrem světa. Dá se říci, že se už teď zařadil mezi živoucí legendy našeho sportu. To navíc stále v době, kdy může výčet svých úspěchů pořád ještě výrazně rozšířit. Je to právě on, kdo má příležitost sesadit Michaela Schumachera z trůnu, který náleží nejúspěšnějšímu jezdci Formule 1. Z trůnu, který se zdál být ještě nedávno už navěky zarezervován pro německého šampiona.
Nezřídka to vypadá, že Lewis Hamilton zkrátka nemá slabiny. K tomuto tématu se nedávno vyjádřil Britův první týmový kolega ve Formuli 1. Máme na mysli samozřejmě Fernanda Alonsa, jejich vzájemné souboje z dob z McLarenu si jistě zaslouží přízvisko nezapomenutelné. Právě zkušený Španěl, který už svět královny motorsportu opustil tvrdí, že ví, kde může mít zdánlivě neporazitelný Hamilton svou Achillovu patu.
Tou má být podle Alonsa tlak, jemuž byl prý Hamilton za poslední dobu ušetřen. Dvojnásobný mistr světa s Renaultem chce vidět svého bývalého týmového parťáka v rovném, otevřeném souboji. Ještě lépe pak v situaci, kdy to bude právě Hamilton, kdo má v průběžném pořadí šampionátu manko.
Rodák z Ovieda je přesvědčen, že za takovéto situace se vše změní, a i šestinásobný světový šampion pak může začít dělat chyby.
„V prvé řadě si myslím, že se Lewis zlepšil. Během roku 2019 neměl tak dominantní vůz, který mu Mercedes poskytl některé jiné roky. On byl nicméně pořád vpředu. Pokud nemůže vyhrát, můžete se spolehnout na to, že dojede druhý a bude bojovat do posledních kol. Ne jako Bottas, který v takovém případě dojede třeba dvacet sekund za vítězem. Jsou i závody, kdy Mercedes nemá konkurenceschopný vůz, to je pak Bottas rázem pátý nebo šestý, ale Hamilton stále bojuje o vítězství.“
„Jeho slabinou však může být tlak. Bylo by fajn to zjistit. Je to o dost jiné, když máte dobré auto, náskok v šampionátu a jezdec za vámi havaruje, než když jste vy tím, kdo je pozadu a musíte dotahovat. Pak je v mžiku všechno odlišné. Nálada je jiná, týmové komunikace jsou jiné…Je to právě tento typ tlaku, pod kterým bychom Lewise potřebovali vidět,“ uzavírá Alonso.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.