Závodili spolu u McLarenu a ačkoliv už nás od této doby děli třináct let, stále se to zdá být jako včera. Lewis Hamilton a Fernando Alonso jsou nezpochybnitelnými velikány Formule 1. Osmatřicetiletý Španěl nyní svého bývalého týmového souputníka hodnotí
Lewis Hamilton je šestinásobným mistrem světa. Dá se říci, že se už teď zařadil mezi živoucí legendy našeho sportu. To navíc stále v době, kdy může výčet svých úspěchů pořád ještě výrazně rozšířit. Je to právě on, kdo má příležitost sesadit Michaela Schumachera z trůnu, který náleží nejúspěšnějšímu jezdci Formule 1. Z trůnu, který se zdál být ještě nedávno už navěky zarezervován pro německého šampiona.
Nezřídka to vypadá, že Lewis Hamilton zkrátka nemá slabiny. K tomuto tématu se nedávno vyjádřil Britův první týmový kolega ve Formuli 1. Máme na mysli samozřejmě Fernanda Alonsa, jejich vzájemné souboje z dob z McLarenu si jistě zaslouží přízvisko nezapomenutelné. Právě zkušený Španěl, který už svět královny motorsportu opustil tvrdí, že ví, kde může mít zdánlivě neporazitelný Hamilton svou Achillovu patu.
Tou má být podle Alonsa tlak, jemuž byl prý Hamilton za poslední dobu ušetřen. Dvojnásobný mistr světa s Renaultem chce vidět svého bývalého týmového parťáka v rovném, otevřeném souboji. Ještě lépe pak v situaci, kdy to bude právě Hamilton, kdo má v průběžném pořadí šampionátu manko.
Rodák z Ovieda je přesvědčen, že za takovéto situace se vše změní, a i šestinásobný světový šampion pak může začít dělat chyby.
„V prvé řadě si myslím, že se Lewis zlepšil. Během roku 2019 neměl tak dominantní vůz, který mu Mercedes poskytl některé jiné roky. On byl nicméně pořád vpředu. Pokud nemůže vyhrát, můžete se spolehnout na to, že dojede druhý a bude bojovat do posledních kol. Ne jako Bottas, který v takovém případě dojede třeba dvacet sekund za vítězem. Jsou i závody, kdy Mercedes nemá konkurenceschopný vůz, to je pak Bottas rázem pátý nebo šestý, ale Hamilton stále bojuje o vítězství.“
„Jeho slabinou však může být tlak. Bylo by fajn to zjistit. Je to o dost jiné, když máte dobré auto, náskok v šampionátu a jezdec za vámi havaruje, než když jste vy tím, kdo je pozadu a musíte dotahovat. Pak je v mžiku všechno odlišné. Nálada je jiná, týmové komunikace jsou jiné…Je to právě tento typ tlaku, pod kterým bychom Lewise potřebovali vidět,“ uzavírá Alonso.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.