Závodili spolu u McLarenu a ačkoliv už nás od této doby děli třináct let, stále se to zdá být jako včera. Lewis Hamilton a Fernando Alonso jsou nezpochybnitelnými velikány Formule 1. Osmatřicetiletý Španěl nyní svého bývalého týmového souputníka hodnotí
Lewis Hamilton je šestinásobným mistrem světa. Dá se říci, že se už teď zařadil mezi živoucí legendy našeho sportu. To navíc stále v době, kdy může výčet svých úspěchů pořád ještě výrazně rozšířit. Je to právě on, kdo má příležitost sesadit Michaela Schumachera z trůnu, který náleží nejúspěšnějšímu jezdci Formule 1. Z trůnu, který se zdál být ještě nedávno už navěky zarezervován pro německého šampiona.
Nezřídka to vypadá, že Lewis Hamilton zkrátka nemá slabiny. K tomuto tématu se nedávno vyjádřil Britův první týmový kolega ve Formuli 1. Máme na mysli samozřejmě Fernanda Alonsa, jejich vzájemné souboje z dob z McLarenu si jistě zaslouží přízvisko nezapomenutelné. Právě zkušený Španěl, který už svět královny motorsportu opustil tvrdí, že ví, kde může mít zdánlivě neporazitelný Hamilton svou Achillovu patu.
Tou má být podle Alonsa tlak, jemuž byl prý Hamilton za poslední dobu ušetřen. Dvojnásobný mistr světa s Renaultem chce vidět svého bývalého týmového parťáka v rovném, otevřeném souboji. Ještě lépe pak v situaci, kdy to bude právě Hamilton, kdo má v průběžném pořadí šampionátu manko.
Rodák z Ovieda je přesvědčen, že za takovéto situace se vše změní, a i šestinásobný světový šampion pak může začít dělat chyby.
„V prvé řadě si myslím, že se Lewis zlepšil. Během roku 2019 neměl tak dominantní vůz, který mu Mercedes poskytl některé jiné roky. On byl nicméně pořád vpředu. Pokud nemůže vyhrát, můžete se spolehnout na to, že dojede druhý a bude bojovat do posledních kol. Ne jako Bottas, který v takovém případě dojede třeba dvacet sekund za vítězem. Jsou i závody, kdy Mercedes nemá konkurenceschopný vůz, to je pak Bottas rázem pátý nebo šestý, ale Hamilton stále bojuje o vítězství.“
„Jeho slabinou však může být tlak. Bylo by fajn to zjistit. Je to o dost jiné, když máte dobré auto, náskok v šampionátu a jezdec za vámi havaruje, než když jste vy tím, kdo je pozadu a musíte dotahovat. Pak je v mžiku všechno odlišné. Nálada je jiná, týmové komunikace jsou jiné…Je to právě tento typ tlaku, pod kterým bychom Lewise potřebovali vidět,“ uzavírá Alonso.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.