Sportovní šéf Pirelli Mario Isola potvrzuje, že letos o závodních víkendech nové pneumatiky testovat nebudou. Na nově vyvinuté specifikace pro rok 2020 si týmy nestěžovaly, nechtělo se jim však již upravovat aerodynamiku svých vozů, které byli v pokročilé fázi vývoje.
Pirelli přivezlo loni do Austinu nově vyvinuté verze pro rok 2020 a všech 10 týmů si je mohlo během volných tréninků vyzkoušet. Teploty však byly v pátek dopoledne dost nízké, mnoho pilotů si na ně proto stěžovalo - obzvlášť když měly ještě méně gumy.
V Abú Zabí při posezónním testu již byly podmínky podstatně lepší a stáje si již nestěžovaly, k nasazení nových specifikací ale letos nedojde, protože se týmům nechtělo předělávat své vyvíjené monoposty - pneumatiky pro rok 2020 totiž měly odlišný profil, což má velký dopad na aerodynamiku. Proto se bude letos závodit s loňskými verzemi.
K testování nových pneumatik během závodních víkendů již docházet nebude. Podle Isoly by to sice bylo "možné u nových směsí," ale "když musíte otestovat zcela novou pneumatiku, pak jde zřejmě o špatný způsob."
Proč? Vozy je totiž třeba odlišně nastavit, větších změny včetně konstrukce mají dopad na vyvážení vozu. "Prototypy jsme všem v Austinu dodali, abychom viděli, jak se chovají. V budoucnu to podle mě není dobré plánovat test validace během závodního víkendu, pro týmy to je totiž nemožná zvládnout během třech hodin tréninku," říká Isola.
"Když se soustředí na svůj závodní víkend, musí nastavit auta pro něj, někdy testují nové díly. Pak v každém závodě dochází k evoluci dráhy. Když k tomu musíte porovnávat i novou pneumatiku se základem, pak je toho během tří hodin příliš," uvědomuje si sportovní šéf Pirelli.
"Ve skutečnosti musíme najít kompromis v podobě dalšího testu pneumatik během plánu, který je už tak dost nabitý. V takových podmínkách [závodního víkendu] je velmi nepravděpodobné, že provedou řádný test pneumatik.
Proto dáváme přednost tomu, aby se soustředili na vývoj pneumatik, když na to budou mít celý den. Mají auto, mohou si ho nastavovat a učinit řádná srovnání - dlouhé jízdy, krátké jízdy, odlišné podmínky, vliv odklonu kol, tlaků a dalších věcí. Pak můžeme provést řádné vyhodnocení," dodává Isola.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.