Odborný poradce Red Bullu od prvního setkání věděl, že Max Verstappen má obrovský talent. Mladý pilot svou vyspělostí podle něj daleko převyšuje průměr.
Holandský jezdec nedávno prodloužil smlouvu s rakouskou stájí až do konce sezóny 2023, společně chtějí letos zabojovat o titul. Cíl je tentokrát mnohem vyšší než loňských pět vítězných závodů, pokud se jim nepodaří ovládnout šampionát, již se podle Marka nebudou mít na co vymlouvat.
Hodně spokojený je také se svou jedničkou Verstappenem. Na jejich první schůzku vzpomíná: "Bylo mu v té době 15 let. Obvykle s piloty mluvím tak 20 minut, abych si udělal obrázek o jejich osobnosti a celém příběhu, ale s Maxem jsem strávil hodinu a půl."
"Byl tělesně mladý, ale duševně byl tak o tři až pět let napřed. Jeho vývoj se již ustálil a věk se setkal s vyspělostí. Ta zdaleka převyšuje průměr," pochvaluje si u svého pilota, byť ho ve schopnostech stále řadí až za mistra světa Lewise Hamiltona z Mercedesu.
Velký risk Red Bullu vyšelO snaze dostat ho co nejdříve do kokpitu Formule 1 říká: "Pokud má někdo jen 15 let a ve formulové sérii strávil jen jednu sezónu, tak to je odvážný krok, nikoliv bezvýznamné riziko. Viděl jsem však jeho vyspělost a to, kolik se toho naučil v motokárách, společně s jeho odhodláním s jakým přistupoval k závodění."
Marko poté přemluvil majitele Dietricha Mateschitze k tomu, aby dali holandskému mladíkovi šanci, a on se tak dočkal debutu ve Velké ceně Austrálie 2015 již ve svých 17 letech, a hned bodoval. O rok později hned po přesunu k Red Bullu vyhrál Velkou cenu Španělska, čímž se stal nejmladším vítězem v F1.
Systém udílení superlicence zavírá dveře talentovaným pilotůmFIA pak změnila systém vydáváni superlicencí, když zvýšila věkový limit na 18 let. Odbornému poradci Red Bullu se však nelíbí a žádá o jeho úpravu. "Doufám, že bude přehodnocen, protože existuje spousta jezdců, kteří mají 40 bodů, ale nikoliv potenciál na to, aby v F1 uspěli."
"A pak je spousta mladíků, kteří tu rychlost mají, ale zase nedisponují dostatečným počtem bodů... Max vzbudil neuvěřitelné emoce a reakce, ale při zpětném pohledu bych to udělal znovu," dodává Marko.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.