Šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur prozradil, že i když během zimy nedochází k velkým změnám pravidel, přesto se v Hinwilu rozhodli postavit úplně nový monopost.
Většina týmů se před letošním ročníkem rozhodla k mírnějším úpravám svých loňských vozů, zatímco velké úsilí věnují zejména příští sezóně 2021, kdy dojde na rozsáhlé změny v technických pravidlech.
Alfa Romeo, která loni mezi konstruktéry skončila s 57 body až na 8. místě, se rozhodla postavit úplně nové auto. Ztrácela zejména v závěru, kdy bodovala jen v jednom z posledních pěti závodů. Hůře na tom byli jen Haas a Williams.
"Vytváříme zcela nové auto. Uvidíme, jak to půjde, ale myslím si, že pro nadcházející sezónu máme dobrý základ," popisuje Vasseur, jenž před 2 roky nahradil u kormidla švýcarského týmu Monišu Kaltenbornovou.
"Potřebujeme vylepšit základy toho, co jsme poznali minulý rok. Přesně poznat to, co nás v určitých chvílích poslalo dozadu," pokračuje šéf Alfy Romeo, která loni po třech závodech okupovala čtvrtou příčku za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem.
V Hinwilu sice přišli o konstruktéra Simoneho Restu, jenž se vrátil k Ferrari, pro vylepšení své situace však investovali do nového pokročilého simulátoru - doposud využívali ten v Maranellu. Využívat ho začnou v polovině roku, což by jim mělo pomoci k dalším pokrokům. Za tým budou i letos nastupovat Antonio Giovinazzi a zkušený Kimi Räikkönen.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.