Šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur prozradil, že i když během zimy nedochází k velkým změnám pravidel, přesto se v Hinwilu rozhodli postavit úplně nový monopost.
Většina týmů se před letošním ročníkem rozhodla k mírnějším úpravám svých loňských vozů, zatímco velké úsilí věnují zejména příští sezóně 2021, kdy dojde na rozsáhlé změny v technických pravidlech.
Alfa Romeo, která loni mezi konstruktéry skončila s 57 body až na 8. místě, se rozhodla postavit úplně nové auto. Ztrácela zejména v závěru, kdy bodovala jen v jednom z posledních pěti závodů. Hůře na tom byli jen Haas a Williams.
"Vytváříme zcela nové auto. Uvidíme, jak to půjde, ale myslím si, že pro nadcházející sezónu máme dobrý základ," popisuje Vasseur, jenž před 2 roky nahradil u kormidla švýcarského týmu Monišu Kaltenbornovou.
"Potřebujeme vylepšit základy toho, co jsme poznali minulý rok. Přesně poznat to, co nás v určitých chvílích poslalo dozadu," pokračuje šéf Alfy Romeo, která loni po třech závodech okupovala čtvrtou příčku za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem.
V Hinwilu sice přišli o konstruktéra Simoneho Restu, jenž se vrátil k Ferrari, pro vylepšení své situace však investovali do nového pokročilého simulátoru - doposud využívali ten v Maranellu. Využívat ho začnou v polovině roku, což by jim mělo pomoci k dalším pokrokům. Za tým budou i letos nastupovat Antonio Giovinazzi a zkušený Kimi Räikkönen.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.