Šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer upozorňuje, že k výraznějším pokrokům budou potřebovat čas. Poukazuje na příklad Mercedesu či Red Bullu, kterým to po odkupu existujících týmů trvalo několik let, než začali vyhrávat.
Bývalou Force Indii zachránil před krachem v roce 2018 Lawrence Stroll se svým konsorciem v naději, že se tým stane konkurenceschopnějším a že ho vytáhne na přední příčky Formule 1. Ten pod vedením Szafnauera vypracoval ambiciózní plán, velké pokroky podle něj ale nelze očekávat okamžitě.
"Vždy tvrdím, že rozumní lidé se stejnými informacemi dojdou ke stejnému závěru. V F1 to trvá. I Mercedesu to trvalo tři roky, než po odkupu Brawnu - a to šlo o tým, který právě vyhrál šampionát - vyhrál závod. Red Bull koupil Jaguar, a jak dlouho to trvalo jim? Pět let! Takže to chce čas," upozorňuje svého ctižádostivého majitele.
"Ale máte pravdu. Lawrence je ambiciózní. Musí však pochopit, že k tomu nedojde přes noc. Lidé často říkají: 'Máte teď všechny peníze světa, takže na tom nezáleží.' Jenže ono to stále není o penězích," pokračuje Szafnauer.
Bez nich toho moc nenaděláte, ale i s nimi to trvá. Red Bull měl k dispozici spoustu peněz. [Majitel Red Bullu Dietrich] Mateschitz řekl, ať udělají cokoliv. Mercedes měl taky plno peněz," připomíná finanční situaci svých úspěšnějších soupeřů.
Racing Point investuje do své továrny v Silverstone a připravuje stavbu nové budovy, nemůže však utrácet neomezenou částku: "Nemáme všechny peníze světa. Máme teď dostatek peněz na to, abychom nebrzdili vývojové věci, o nichž víme, ale nemohli jsme se do nich dříve pustit. Když vyvíjíte auto, ale nemůžete vyrábět díly, tak to je zabité."
"Teď jsme tedy v lepší situaci. Když navíc potřebujeme někoho najmout, tak to uděláme, zatímco dříve jsme nemohli. Stále máme rozpočet, zřejmě ten nejmenší [v F1], ale předtím jsme jen přežívali. Teď je velmi přínosné, že můžeme plánovat a nasazovat na auto vývojové věci, o nichž víte, že jsou dostupné," těší Szafnauera, jehož tým své nové auto představí 17. února 2020.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.