Šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer upozorňuje, že k výraznějším pokrokům budou potřebovat čas. Poukazuje na příklad Mercedesu či Red Bullu, kterým to po odkupu existujících týmů trvalo několik let, než začali vyhrávat.
Bývalou Force Indii zachránil před krachem v roce 2018 Lawrence Stroll se svým konsorciem v naději, že se tým stane konkurenceschopnějším a že ho vytáhne na přední příčky Formule 1. Ten pod vedením Szafnauera vypracoval ambiciózní plán, velké pokroky podle něj ale nelze očekávat okamžitě.
"Vždy tvrdím, že rozumní lidé se stejnými informacemi dojdou ke stejnému závěru. V F1 to trvá. I Mercedesu to trvalo tři roky, než po odkupu Brawnu - a to šlo o tým, který právě vyhrál šampionát - vyhrál závod. Red Bull koupil Jaguar, a jak dlouho to trvalo jim? Pět let! Takže to chce čas," upozorňuje svého ctižádostivého majitele.
"Ale máte pravdu. Lawrence je ambiciózní. Musí však pochopit, že k tomu nedojde přes noc. Lidé často říkají: 'Máte teď všechny peníze světa, takže na tom nezáleží.' Jenže ono to stále není o penězích," pokračuje Szafnauer.
Bez nich toho moc nenaděláte, ale i s nimi to trvá. Red Bull měl k dispozici spoustu peněz. [Majitel Red Bullu Dietrich] Mateschitz řekl, ať udělají cokoliv. Mercedes měl taky plno peněz," připomíná finanční situaci svých úspěšnějších soupeřů.
Racing Point investuje do své továrny v Silverstone a připravuje stavbu nové budovy, nemůže však utrácet neomezenou částku: "Nemáme všechny peníze světa. Máme teď dostatek peněz na to, abychom nebrzdili vývojové věci, o nichž víme, ale nemohli jsme se do nich dříve pustit. Když vyvíjíte auto, ale nemůžete vyrábět díly, tak to je zabité."
"Teď jsme tedy v lepší situaci. Když navíc potřebujeme někoho najmout, tak to uděláme, zatímco dříve jsme nemohli. Stále máme rozpočet, zřejmě ten nejmenší [v F1], ale předtím jsme jen přežívali. Teď je velmi přínosné, že můžeme plánovat a nasazovat na auto vývojové věci, o nichž víte, že jsou dostupné," těší Szafnauera, jehož tým své nové auto představí 17. února 2020.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.