"Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

Lance Stroll během Velké ceny Abú Zabí
Lance Stroll během Velké ceny Abú Zabí, foto: Racing Point F1 Team
Petr Hlawiczka 22. ledna 2020 6:10
Sdílej:

Šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer upozorňuje, že k výraznějším pokrokům budou potřebovat čas. Poukazuje na příklad Mercedesu či Red Bullu, kterým to po odkupu existujících týmů trvalo několik let, než začali vyhrávat.

Bývalou Force Indii zachránil před krachem v roce 2018 Lawrence Stroll se svým konsorciem v naději, že se tým stane konkurenceschopnějším a že ho vytáhne na přední příčky Formule 1. Ten pod vedením Szafnauera vypracoval ambiciózní plán, velké pokroky podle něj ale nelze očekávat okamžitě.

"Vždy tvrdím, že rozumní lidé se stejnými informacemi dojdou ke stejnému závěru. V F1 to trvá. I Mercedesu to trvalo tři roky, než po odkupu Brawnu - a to šlo o tým, který právě vyhrál šampionát - vyhrál závod. Red Bull koupil Jaguar, a jak dlouho to trvalo jim? Pět let! Takže to chce čas," upozorňuje svého ctižádostivého majitele.

"Ale máte pravdu. Lawrence je ambiciózní. Musí však pochopit, že k tomu nedojde přes noc. Lidé často říkají: 'Máte teď všechny peníze světa, takže na tom nezáleží.' Jenže ono to stále není o penězích," pokračuje Szafnauer.

Bez nich toho moc nenaděláte, ale i s nimi to trvá. Red Bull měl k dispozici spoustu peněz. [Majitel Red Bullu Dietrich] Mateschitz řekl, ať udělají cokoliv. Mercedes měl taky plno peněz," připomíná finanční situaci svých úspěšnějších soupeřů.

Racing Point investuje do své továrny v Silverstone a připravuje stavbu nové budovy, nemůže však utrácet neomezenou částku: "Nemáme všechny peníze světa. Máme teď dostatek peněz na to, abychom nebrzdili vývojové věci, o nichž víme, ale nemohli jsme se do nich dříve pustit. Když vyvíjíte auto, ale nemůžete vyrábět díly, tak to je zabité."

"Teď jsme tedy v lepší situaci. Když navíc potřebujeme někoho najmout, tak to uděláme, zatímco dříve jsme nemohli. Stále máme rozpočet, zřejmě ten nejmenší [v F1], ale předtím jsme jen přežívali. Teď je velmi přínosné, že můžeme plánovat a nasazovat na auto vývojové věci, o nichž víte, že jsou dostupné," těší Szafnauera, jehož tým své nové auto představí 17. února 2020.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.