Během zimní přestávky se řeší otázka přestupů jezdců mezi špičkovými týmy a jednání Lewise Hamiltona s Ferrari. Podle jeho bývalého šéfa Stefana Domenicaliho však britský šampion do Maranella nepřijde.
Obzvlášť po schůzkách Hamiltona s předsedou představenstva Ferrari Johnem Elkanem se vyrojily zprávy o velkém přestupu šestinásobného mistra světa k "rudým." Domenicali, jenž Scuderii šéfoval až do roku 2014, nicméně uvádí důvod, proč to podle něj vůbec není na pořadu dne.
"Myslí, že je normální hovořit o tomto potenciálním přestupu Hamiltona k Ferrari. Mám ale dojem, že Ferrari vše soustředí na Charlese Leclerca. Proto si nemyslím, že podepíšou takového špičkového jezdce, jakým je Lewis," říká Domenicali, jenž nyní vede automobilku Lamborghini.
Ferrari na sklonku minulého roku nabídlo Leclercovi zvýšení platu a prodloužení smlouvy na dalších pět sezón - 22letý mladík tak v Maranellu zůstane přinejmenším do roku 2024. "Tým stanovuje jasný směr s tím, jak se soustředí na mladého, talentovaného jezdce," hodnotí Domenicali.
Rok 2020 - konec nadvlády Mercedesu?Pokud jde o letošní sezóny, tak se podle něj máme na co těšit: "Myslím, že se od loňského ročníku bude lišit v tom, že se rozhodne v posledním závodu. A doufám samozřejmě v to, že fanoušci Ferrari budou moci oslavit úspěch."
Šéf Red Bullu Christian Horner je zvědav, jak si v této sezóně roce Lewis Hamilton poradí s tlakem mladých talentů - tedy nejen s Leclercem, ale i s jeho Maxem Verstappenem, jenž také prodloužil smlouvu s Red Bullem, kde zůstane do roku 2023.
"Tu a tam přijde vlna a podle mě ten okamžik nyní nastává. Podle mě bude nejzajímavější dynamika Maxe a Leclerca - jak se to dopadne v nadcházejících letech, jak se bude moci Lewis stále vypořádávat s těmito mladíky," popisuje Horner.
"Stále je vitální a myslím, že se moc rád poměří s mladou vlnou, která přichází. Podle mě to je pro Formuli 1 fantastické, mít tu dynamiku mladých kluků, vyzyvatelů, jež přicházejí, a některých starších kluků, jež jsou starými mazáky, kteří znají všechny triky," těší se šéf Red Bullu na to, až se opět začne závodit.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.