Během zimní přestávky se řeší otázka přestupů jezdců mezi špičkovými týmy a jednání Lewise Hamiltona s Ferrari. Podle jeho bývalého šéfa Stefana Domenicaliho však britský šampion do Maranella nepřijde.
Obzvlášť po schůzkách Hamiltona s předsedou představenstva Ferrari Johnem Elkanem se vyrojily zprávy o velkém přestupu šestinásobného mistra světa k "rudým." Domenicali, jenž Scuderii šéfoval až do roku 2014, nicméně uvádí důvod, proč to podle něj vůbec není na pořadu dne.
"Myslí, že je normální hovořit o tomto potenciálním přestupu Hamiltona k Ferrari. Mám ale dojem, že Ferrari vše soustředí na Charlese Leclerca. Proto si nemyslím, že podepíšou takového špičkového jezdce, jakým je Lewis," říká Domenicali, jenž nyní vede automobilku Lamborghini.
Ferrari na sklonku minulého roku nabídlo Leclercovi zvýšení platu a prodloužení smlouvy na dalších pět sezón - 22letý mladík tak v Maranellu zůstane přinejmenším do roku 2024. "Tým stanovuje jasný směr s tím, jak se soustředí na mladého, talentovaného jezdce," hodnotí Domenicali.
Rok 2020 - konec nadvlády Mercedesu?Pokud jde o letošní sezóny, tak se podle něj máme na co těšit: "Myslím, že se od loňského ročníku bude lišit v tom, že se rozhodne v posledním závodu. A doufám samozřejmě v to, že fanoušci Ferrari budou moci oslavit úspěch."
Šéf Red Bullu Christian Horner je zvědav, jak si v této sezóně roce Lewis Hamilton poradí s tlakem mladých talentů - tedy nejen s Leclercem, ale i s jeho Maxem Verstappenem, jenž také prodloužil smlouvu s Red Bullem, kde zůstane do roku 2023.
"Tu a tam přijde vlna a podle mě ten okamžik nyní nastává. Podle mě bude nejzajímavější dynamika Maxe a Leclerca - jak se to dopadne v nadcházejících letech, jak se bude moci Lewis stále vypořádávat s těmito mladíky," popisuje Horner.
"Stále je vitální a myslím, že se moc rád poměří s mladou vlnou, která přichází. Podle mě to je pro Formuli 1 fantastické, mít tu dynamiku mladých kluků, vyzyvatelů, jež přicházejí, a některých starších kluků, jež jsou starými mazáky, kteří znají všechny triky," těší se šéf Red Bullu na to, až se opět začne závodit.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.